Miami Vice: Η McLaren διέλυσε τον ανταγωνισμό, τέταρτη νίκη σε έξι GP για τον Όσκαρ Πιάστρι

Η βροχή που απειλούσε το GP του Μαϊάμι δεν εμφανίστηκε ποτέ, και η McLaren ξεδίπλωσε τον εκθαμβωτικό της ρυθμό αγώνα για να πετύχει το 1-2, με νικητή και πάλι τον Όσκαρ Πιάστρι και δεύτερο τον Λάντο Νόρις που έχασε την ευκαιρία της νίκης στη μάχη του με τον Μαξ Φερστάπεν στον πρώτο γύρο. Ο Τζορτζ Ράσελ πέρασε τον Ολλανδό από τα πιτς για την 3η θέση.
Ο Όσκαρ Πιάστρι έγινε ο πρώτος οδηγός της McLaren μετά τον Μίκα Χάκινεν το 1999 που κέρδισε τρία διαδοχικά GP της Formula 1, κατακτώντας τη νίκη του 6ου αγώνα του φετινού πρωταθλήματος στο Μαϊάμι των ΗΠΑ εμπρός από τον ομόλογό του Λάντο Νόρις και τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes – καθώς ο κάτοχος της πολ ποζίσιον Μαξ Φερστάπεν κατέληξε στην τέταρτη θέση στον τερματισμό.
Ο Πιάστρι ανέβηκε στη τρίτη θέση του αγώνα στον πρώτο γύρο, πίσω από τον Φερστάπεν και τον Κίμι Αντονέλι, καθώς η άμυνα του Ολλανδού στην επίσης του Νόρις στη δεύτερη στροφή είχε ως αποτέλεσμα ο Βρετανός της McLaren να βγει στιγμιαία από την πίστα κι έτσι να πέσει στην 6η θέση.
Σύντομα ο Πιάστρι πέρασε τον Αντονέλι και πριν το πρώτο πιτ-στοπ και τον Φερστάπεν, για να πάρει την πρωτοπορία που δεν έμελλε να χάσει ποτέ. Σύντομα το ίδιο έκανε και ο Νόρις αρχικά στον Αντονέλι κι έπειτα στον πρωταθλητή για να ανέβει στη 2η θέση – σε έναν αγώνα που ο ασύλληπτος ρυθμός της McLaren άφησε τον ανταγωνισμό πάνω από μισό λεπτό μακριά στον τερματισμό.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέληξε εκτός βάθρου, εντέλει, καθώς ο Τζορτζ Ράσελ εκμεταλλεύτηκε ένα εικονικό όχημα ασφαλείας για να κάνει το μοναδικό πιτ-στοπ του και να επιστρέψει στην πίστα μπροστά από τη Red Bull. Την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Άλεξ Άλμπον στον καλύτερο αγώνα της Williams εδώ και χρόνια, και ο Αντονέλι – που άφησε πίσω του τις δύο Ferrari των Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον, που άλλαξαν δύο φορές θέσεις μεταξύ τους (με πολλή γκρίνια) αλλά δεν είχαν ποτέ το ρυθμό να καταδιώξουν τη Mercedes.
Πώς εξελίχθηκε ο αγώνας
Ξεκινώντας δίπλα στον Φερστάπεν από τη δεύτερη θέση, ο Νόρις πήρε την εσωτερική στη στροφή 1, αλλά ο Φερστάπεν κράτησε τη γραμμή του αμύνθηκε από τον Βρετανό στην έξοδο της στροφής 2, αναγκάζοντάς τον να βγει εκτός πίστας και να πέσει στην έκτη θέση. Ο Νόρις ανέφερε στη ραδιοεπικοινωνία ότι “με ώθησε εκτός, τι να κάνω, να πέσω στον τοίχο; Ήμουν δίπλα του, όμως οι αγωνοδίκες δεν είδαν κάτι μεμπτό στην κίνηση του Ολλανδού.
Στην πρώτη στροφή είχαν επαφή οι Ντούχαν-Λόσον και αυτό έφερε την πρώτη από τις τρεις περιόδους Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας απόψε. Στην επανεκκίνηση στον 4ο γύρο ο Πιάστρι, που είχε εκκινήσει τέταρτος, πέρασε εύκολα τον Αντονέλι της Mercedes, ενώ αντίστοιχα ο Νόρις πέρασε τον Ράσελ για την πέμπτη θέση.
Ο Πιάστρι άρχισε σύντομα να πιέζει τον Φερστάπεν για την πρωτοπορία και ολοκλήρωσε την προσπέραση στη στροφή 1 στον 14ο γύρο, εκμεταλλευόμενος ένα μπλοκάρισμα του Ολλανδού που εξέφρασε τα παράπονά του για τα “άχρηστα” φρένα του.
Αυτή η μάχη επέτρεψε στον Νόρις να πλησιάσει και να περάσει και αυτός τον Ολλανδό, αν και με περισσότερη δυσκολία από τον Αυστραλό ομόλογό του. Στον 18ο γύρο, ο Νόρις αρχικά πέρασε τον Φερστάπεν στη στροφή 7 αλλά έβγαλε και τους δύο εκτός πίστας, με αποτέλεσμα σύντομα να αναγκαστεί να επιστρέψει τη θέση στον πρωταθλητή.
Έναν γύρο αργότερα, ολοκλήρωσε το προσπέρασμα πολύ νωρίτερα στην ευθεία και απομακρύνθηκε άμεσα, καθώς η Red Bull αντιμετώπιζε ξεκάθαρα πια έντονη φθορά στα ελαστικά της. Ο Νόρις ξεκίνησε το κυνήγι του Πιάστρι, που είχε οικοδομήσει προβάδισμα 9 δευτερολέπτων λόγω της μονομαχίας του με τον Φερστάπεν.
Το επόμενο Εικονικό Όχημα Ασφαλείας εμφανίστηκε λόγω της εγκατάλειψης του Όλιβερ Μπέρμαν με πρόβλημα στον κινητήρα της Haas. Αυτό έδωσε πλεονέκτημα σε όσους δεν είχαν ακόμα πραγματοποιήσει το μοναδικό τους πιτ-στοπ, και αποδείχθηκε καταστροφικό για τον Αντονέλι και τους Σάινθ, Άλμπον της Williams που είχαν μπει νωρίτερα.
Ο Ράσελ -που είχε ξεκινήσει με σκληρή γόμα, έναντι της μέσης των άλλων πρωτοπόρων- ήταν από τους πιο ωφελημένους, καθώς βγήκε από το πιτ-στοπ του (υπό το VSC) εμπρός από τον Φερστάπεν και τον Αντονέλι στην τρίτη θέση – ενώ ο Χάμιλτον της Ferrari ωφελήθηκε επίσης με μία ευνοϊκή αλλαγή επίσης από σκληρή σε μέση γόμα.
Από την επανεκκίνηση στον 30ό γύρο και έπειτα, ο Πιάστρι διατήρησε με άνεση το προβάδισμά του έναντι του Νόρις, που αν και μείωσε τη διαφορά δεν απείλησε σοβαρά τον Αυστραλό. Ο 24χρονος τερμάτισε πρώτος με διαφορά 4,630 δευτερολέπτων για την τρίτη του διαδοχική νίκη, ενώ ο Ράσελ κατέκτησε το βάθρο στην τρίτη θέση.
Ο Χάμιλτον, με την αντίστροφη στρατηγική του (όπως του Ράσελ) ήλπιζε να χρησιμοποιήσει την αποδοτικότερη μέση γόμα του για να κυνηγήσει τον Αντονέλι, αλλά παγιδεύτηκε πίσω από τον Λεκλέρ, με την έτερη Ferrari, που είχε σκληρή γόμα στο δεύτερο stint, για αρκετούς γύρους.
Όταν τελικά η Scuderia έδωσε την εντολή στον Λεκλέρ να αφήσει τον Λιούις να περάσει, ήταν αργά για να προλάβει τον διάδοχό του στη Mercedes. Η Ferrari τελικά άλλαξε και πάλι τις θέσεις, με τον Λεκλέρ να ανακτά την έβδομη θέση και τον Χάμιλτον να μένει όγδοος.
Στην άλλη Williams, ο Κάρλος Σάινθ πήρε την ένατη θέση, παρά μία αποτυχημένη επίθεση στον Χάμιλτον στην τελευταία στροφή τους τελευταίου γύρου. Ο Γιούκι Τσουνόντα της Red Bull συμπλήρωσε τη δεκάδα, παρότι δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για υπερβολική ταχύτητα στα πιτς. Ωστόσο, τερμάτισε 5,1 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ίσακ Χαντζάρ της RB, διατηρώντας τον βαθμό.