McLaren: Πώς ο Πιάστρι βρήκε την ταχύτητα για να πάρει την πολ ποζίσιον από τον Νόρις

Ο διευθυντής της πρωταθλήτριας, Αντρέα Στέλλα, εξήγησε με ποιον τρόπο ο Όσκαρ Πιάστρι καταφέρνει να “χτίζει” την ταχύτητά του κατά τη διάρκεια του τριημέρου για να την κορυφώσει στις δοκιμές κατάταξης – όπως έκανε αυτό το διήμερο στο Ζάντβορτ για να “κλέψει” την πολ ποζίσιον του GP Ολλανδίας από τον ομόλογό του, Λάντο Νόρις.
Ο Νόρις ήταν ταχύτερος του Πιάστρι, με τις δύο McLaren MCL39, στις τρεις περιόδους των ελεύθερων δοκιμών. Όμως στο Q2 ο Αυστραλός πλησίασε τον Βρετανό στα 90 χιλιοστά του δευτερολέπτου, και στο Q3 βγήκε νικητής της μονομαχίας με μόλις 12 χιλιοστά.
Σε μια πίστα όπου οι προσπεράσεις είναι σχεδόν αδύνατες, η πολ ποζίσιον και μια καλή εκκίνηση είναι κρίσιμες για τη νίκη. Έτσι έχει συμβεί στα 4 GP τα ισάριθμα τελευταία χρόνια, μετά την επιστροφή της πίστας στο πρόγραμμα το 2021. Ο Πιάστρι ηγείται στο πρωτάθλημα με μόλις 9 βαθμούς από τον Νόρις.
“Ήταν πάρα, πάρα πολύ κοντά σε όλη τη διάρκεια των κατατακτηρίων” είπε για τους δύο οδηγούς της ομάδας ο επικεφαλής της McLaren, Αντρέα Στέλλα, μιλώντας στο Sky Sports F1. “Στις πρώτες προσπάθειες του Q3 τους χώριζαν 12 χιλιοστά του δευτερολέπτου και στη δεύτερη προσπάθεια μόλις τέσσερα χιλιοστά.
Και οι δύο οδηγούσαν στα όρια του μονοθεσίου, και μερικές φορές είναι μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Ας πούμε ότι και οι δύο άξιζαν την πολ ποζίσιον, αλλά μόνο ένας μπορεί να την πάρει, και σήμερα ήταν ο Όσκαρ.
Ξέρουμε ότι ο Όσκαρ είναι οδηγός που του αρέσει να ‘χτίζει’ το Σαββατοκύριακο βήμα-βήμα, και αυτό έκανε ξανά. Όμως είναι επίσης πολύ ικανός να αποδίδει όταν έρχεται η στιγμή να το κάνει – το ίδιο και ο Λάντο.
Και οι δύο είχαν μικρά προβλήματα εδώ κι εκεί στους γύρους τους, αλλά συνολικά είμαστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα, και πρέπει κι εκείνοι να είναι χαρούμενοι με την οδήγησή τους. Ήταν δύσκολες συνθήκες. Είχε πολύ αέρα, οπότε ήταν δύσκολο να βάλεις μαζί έναν τέλειο γύρο”, κατέληξε ο Ιταλός.
Ο Όσκαρ Πιάστρι εξήγησε τι έφερε την πρώτη του πολ ποζίσιον μετά την Ισπανία τον Ιούνιο, τονίζοντας ότι όλα δούλεψαν τη σωστή στιγμή: “Αυτός είναι ο ορισμός του να κορυφώνεις την απόδοσή σου τη σωστή στιγμή”, είπε.
“Όλο το Σαββατοκύριακο ένιωθα καλά, αλλά υπήρχαν μερικές στροφές στις οποίες δεν μπορούσα να πάω πιο γρήγορα. Δεν ήμουν γρήγορος εκεί, αλλά βρήκα χρόνο αλλού.
Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος με το αποτέλεσμα, αλλά οι βαθμοί έρχονται αύριο. Έδειχνε να είναι ένα λίγο δύσκολο Σαββατοκύριακο, οπότε με αυτό το αποτέλεσμα είμαι ενθουσιασμένος.
Πρέπει απλά να συνεχίζεις να δουλεύεις βήμα-βήμα, και αυτό είναι το ωραίο όταν έχεις τόσο πολύ χρόνο στα ελεύθερα δοκιμαστικά, σου δίνει ευκαιρία να το δουλέψεις.
Βελτίωσα τα σημεία όπου ήδη δεν ήμουν κακός και έτσι έκανα τη διαφορά, αλλά υπάρχουν ακόμα πράγματα που πρέπει να δουλέψουμε.
Κάθε Σαββατοκύριακο προσπαθούμε να νικήσουμε ο ένας τον άλλον με τον Λάντο, και υπάρχουν κάποιες μεταβλητές που μπορείς να ανακατέψεις εδώ, οπότε θα δούμε τι θα γίνει στον αγώνα”, κατέληξε ο Πιάστρι.
Ο Λάντο Νόρις, αντίστοιχα με τον Στέλλα, τόνισε ότι η μάχη ήταν τόσο οριακή που θα μπορούσε να είχε πάει προς οποιαδήποτε κατεύθυνση: “Ναι και όχι”, απάντησε όταν ρωτήθηκε αν απογοητεύτηκε.
“[Ο Πιάστρι] ήταν πολύ κοντά όλο το Σαββατοκύριακο, οπότε εύκολα θα μπορούσε να πάει αλλιώς. Ναι, ίσως λίγο απογοητευμένος που δεν πήρα την πολ ποζίσιον, αλλά ήταν κοντά. Ήταν μερικοί καλοί γύροι, οπότε δεν είναι και το τέλος του κόσμου”.
Παρότι είχε κυριαρχήσει σε όλα τα ελεύθερα δοκιμαστικά, ο Νόρις επεσήμανε ότι μικρές λεπτομέρειες, όπως οι ριπές του ανέμου, έπαιξαν κρίσιμο ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα: “Με αυτόν τον άνεμο πολλά είναι θέμα τύχης, ακόμα κι αν έχεις την καλύτερη προετοιμασία.
Είναι δύσκολο. Έκανα καλό γύρο, αλλά στο Q1, με λίγο πιο αδύναμο αντίθετο άνεμο στην ευθεία, έχασα περίπου ένα εκατοστό του δευτερολέπτου. Οπότε μπορείς εύκολα να πεις ότι ήταν εκεί.
Αλλά είμαι σε καλή θέση. Είμαστε σε μια καλή μάχη. Ο Όσκαρ οδηγεί καλά όλο το Σαββατοκύριακο. Εμείς οδηγούμε καλά όλη τη σεζόν. Οπότε θα περάσουμε ωραία αύριο”.
Ο Βρετανός θύμισε ότι πέρσι, παρότι είχε πάρει την πολ ποζίσιον στο Ζάντβορτ, έχασε την πρωτοπορία από τον Φερστάπεν στην πρώτη στροφή και χρειάστηκε να τον προσπεράσει ξανά καθ’ οδόν για τη δεύτερη νίκη της καριέρας του, τότε.
“Ναι, και οι δύο κάναμε χάλια εκκινήσεις πέρυσι, οπότε θα δούμε. Δεν νομίζω ότι η εσωτερική γραμμή είναι πολύ καλύτερη. Είναι μεγάλος αγώνας, πολλοί γύροι, και θα δούμε τι θα κάνει και ο καιρός”, κατέληξε ο Λάντο Νόρις.