Mamma mia! Απίθανη πολ ποζίσιον του Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari στην Ουγγαρία

Από το πουθενά ο Σαρλ Λεκλέρ και η Ferrari “έβγαλαν έναν λαγό από τον καπέλο” στο τέλος του Q3 των δοκιμών κατάταξης του GP Ουγγαρίας για να κερδίσουν αυτή που ο Μονεγάσκος χαρακτήρισε “την πιο απρόβλεπτη” πολ ποζίσιον από τις 27 της καριέρας του. Μέσα σε 53 χιλιοστά (!) του δευτερολέπτου οι Όσκαρ Πιάστρι, Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ που ακολούθησαν πίσω του.
Παρά το γεγονός ότι βρισκόταν 4 δέκατα πίσω από τις McLaren στις ελεύθερες δοκιμές, και στις κατατακτήριες έδειξε να έχει χάσει απότομα την ταχύτητά της, η Ferrari έκανε την μεγάλη έκπληξη στο τέλος του Q3 του GP Ουγγαρίας καθώς ο Σαρλ Λεκλέρ “έκλεψε” με έναν άρτιο γύρο στην εκπνοή την πολ ποζίσιον με 26 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Όσκαρ Πιάστρι και με 41 χιλιοστά από τον Λάντο Νόρις.
Η βαριά συννεφιά που σκέπασε την πίστα του Χανγκαρόρινγκ αμέσως μόλις ξεκίνησαν οι δοκιμές κατάταξης άλλαξε τα δεδομένα για τις ομάδες και για τη θερμική διαχείριση των ελαστικών, καθώς μείωσε μεμιάς τη θερμοκρασία της ασφάλτου από τους 50° στους 40° Κελσίου.
Αυτό φαίνεται ότι βοήθησε σημαντικά τη Mercedes, που διαπρέπει στις πιο κρύες συνθήκες και ξαφνικά έγινε ανταγωνιστική ενώ όλο το διήμερο βρισκόταν πολύ μακριά. Όμως, στέρησε λίγη από την ταχύτητα της McLaren που διαπρέπει στις πολύ ζεστές συνθήκες, και το ίδιο φαινόταν να συμβαίνει και με τη Ferrari.
Οι Λεκλέρ και Χάμιλτον δεν πέρασαν και τόσο άνετα από το Q1, ενώ στο Q2 ο Λιούις Χάμιλτον αποκλείστηκε γράφοντας μόλις τον 12ο χρόνο (με υστέρηση μόνο 15 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον 10ο Γκαμπριέλ Μπορτολέτο της Sauber), σχολιάζοντας απογοητευμένος στη ραδιοεπικοινωνία “κάθε φορά, κάθε φορά”.
Στο ξεκίνημα της τρίτης περιόδου (Q3) ο Λεκλέρ ξανά φάνηκε να μην έχει την ταχύτητα να ανταγωνιστεί όχι μόνο τις McLaren αλλά ούτε τον Ράσελ ούτε τις αναγεννημένες Aston Martin, που ήρθαν ξανά στη ζωή με τη μεγάλη αναβάθμιση του Βελγίου.
Όμως ξαφνικά η SF-25 ζωντάνεψε στον τελευταίο γύρο των κατατακτήριων και ο Λεκλέρ την αξιοποίησε άρτια για να κερδίσει την πολ ποζίσιον, με τις ασύλληπτα οριακές διαφορές από τους Πιάστρι, Νόρις και Ράσελ. Ακόμα και οι Αλόνσο και Στρολ με τις δύο Aston απείχαν μόλις ένα δέκατο από τον Μονεγάσκο σε αυτή την εντυπωσιακά οριακή μάχη του Χανγκαρόρινγκ.
Πώς εξελίχθηκαν οι δοκιμές κατάταξης
Οι McLaren είχαν επικρατήσει με σχετική άνεση στα Q1 και Q2, με τον Λάντο Νόρις να γράφει 1:14.8 στο ενδιάμεσο σκέλος – αλλά κανείς από τους δύο οδηγούς δεν κατάφερε να πλησιάσει αυτόν τον χρόνο στις τελικές τους προσπάθειες στο Q3.
Ο Λεκλέρ, από την πλευρά του, σημείωσε 1:15.372 στην τελευταία του προσπάθεια και ανέβηκε στην κορυφή, την ώρα που και οι δύο οδηγοί της McLaren ήταν πιο αργοί από τον Μονεγάσκο στο πρώτο τμήμα της πίστας.
Εντέλει, με το δεύτερο γύρο του ο Νόρις βελτίωσε ελαφρώς το χρόνο του ώστε να πλησιάσει τον Πιάστρι, αλλά ο Αυστραλός δεν κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα, επικαλούμενος την αλλαγή της διεύθυνσης του ανέμου.
Έτσι, ο Πιάστρι θα εκκινήσει δίπλα στον Λεκλέρκ από την πρώτη σειρά, ενώ Νόρις θα βρεθεί στη δεύτερη σειρά μαζί με τον Τζορτζ Ράσελ.
Εξίσου εντυπωσιακός με τον Στρολ ήταν και ο Γκαμπριέλ Μπορτολέτο, ο οποίος με τη Sauber του έγραψε τον 7ο (!) χρόνο, περνώντας τον πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν, και έχοντας νωρίτερα περάσει στο Q3 για τρίτη φορά στα τελευταία τέσσερα GP.
Χωρίς να έχει καταφέρει να βρει λύσεις για τη ρύθμιση και την ισορροπία της Red Bull RB21, ο Φερστάπεν περιορίστηκε στην όγδοη θέση, οριακά μπροστά από τους Λίαμ Λόσον και Ισάκ Χατζάρ, που έκλεισαν τη δεκάδα με τις δύο RB.
Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν η μεγάλο απώλεια του Q2. Ο Βρετανός βρέθηκε 11ος μετά τις πρώτες προσπάθειες, αλλά φάνηκε να εξασφαλίζει θέση στη δεκάδα με τον δεύτερό του γύρο. Το 1:15.702 όμως που πέτυχε ξεπεράστηκε από αρκετούς οδηγούς στο φινάλε του σκέλους και, με τις βελτιώσεις των Φερστάπεν και Μπορτολέτο, βρέθηκε τελικά στην 12η θέση.
Οι γύροι αυτοί έθεσαν εκτός Q3 και τους Αντρέα Κίμι Αντονέλι και Όλι Μπέρμαν, καθώς ο Ιταλός παραπονέθηκε για έλλειψη πρόσφυσης στο πίσω μέρος της Mercedes W16. Οι Κάρλος Σάινθ και Φράνκο Κολαπίνο άλλαξαν μεταξύ τους θέσεις στο τέλος, αλλά δεν κατάφεραν να γίνουν απειλητικοί για πρόκριση στο Q3.
Ο Λόσον άφησε εκτός Q1 τον Γιούκι Τσουνόντα -με τη δεύτερη Red Bull- την τελευταία στιγμή, παρά το γεγονός ότι ο Ιάπωνας ήταν λιγότερο από 0,2” πίσω από τον Φερστάπεν. Ο Τσουνόντα αποκλείστηκε μαζί με τον Πιερ Γκασλί, ο οποίος ηττήθηκε ξανά στις κατατακτήριες από τον Φράνκο Κολαπίνο.