FORMULA 1

“Μαγικός” Φερστάπεν στη “μαγική πίστα”: Ο πρωταθλητής στην πολ ποζίσιον της Μόντσα εμπρός από τις McLaren

AP Photo/Luca Bruno

Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε την πολύ καλή εικόνα της Red Bull Racing από τις ελεύθερες δοκιμές κατακτώντας μια εντυπωσιακή πολ ποζίσιον στη Μόντσα, κερδίζοντας τις δύο McLaren των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι – ενώ οι Ferrari έμειναν στην 4η και 5η θέση με τους Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον.

“Δεν μπορείς ποτέ να αποκλείσεις τον Μαξ από τη μάχη της πολ ποζίσιον” είπε ο Λάντο Νόρις στο τέλος των δοκιμών κατάταξης του Ιταλικού GP, 16ου φετινού αγώνα της Formula 1, και αυτό ισχύει ακόμα και τώρα, που ο Ολλανδός έχει μείνει εδώ και οκτώ αγώνες μακριά από τη νίκη, ακόμα και στην πίστα που η Red Bull είχε τη μακράν χειρότερή της εμφάνιση του 2024.

Σε μια συγκλονιστική μάχη στο τέλος των κατατακτήριων της Μόντσα ο Φερστάπεν κέρδισε και με τους δύο γρήγορους του γύρους στο Q3 πρώτα τον Σαρλ Λεκλέρ και έπειτα τον Λάντο Νόρις, για να σφραγίσει την πολ ποζίσιον του αυριανού αγώνα (7/9, 16:00) – με διαφορά 77 χιλιοστών από τον Νόρις και δύο δέκατα από τον έτερο οδηγό της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι.

Στην πρώτη προσπάθεια στο Q3 o Λεκλέρ ήταν μόλις 88 χιλιοστά πιο αργός από τον ταχύτερο γύρο του πρωταθλητή, αλλά οι ελπίδες των τιφόζι δεν επιβεβαιώθηκαν στους δεύτερους γύρους – καθώς ο Μονεγάσκος δεν βελτίωσε το χρόνο του, μένοντας δύο δέκατα μακριά από την πολ ποζίσιον, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον ακολούθησε άλλο ένα δέκατο πιο πίσω.

Όμως ο 40χρονος Βρετανός, θυμίζουμε, θα χάσει 5 θέσεις στην αυριανή σειρά της εκκίνησης μετά από την ποινή που του επεβλήθη την περασμένη Κυριακή από τους αγωνοδίκες του Ζάντβορτ για δύο παραβάσεις στους αναγνωριστικούς γύρους προς την εκκίνηση του ολλανδικού αγώνα.

Πιο πίσω, σε σχηματισμό, ακολουθούν οι δύο Mercedes, καθώς ο Κίμι Αντονέλι έκανε στην πατρίδα του μια ενθαρρυντική εμφάνιση πλησιάζοντας τον Ράσελ στα 43 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Ράσελ ήταν ταχύτερος με τη μέση γόμα (!) στο Q1, και παρότι αυτά τα ελαστικά έδειχναν να δουλεύουν καλύτερα για εκείνον, στο τέλος του Q3 η Mercedes προτίμησε τη μαλακή γόμα.

Την τέταρτη σειρά κλείνει ο εντυπωσιακός ρούκι Γκαμπριέλ Μπορτολέτο, μετά από μία ακόμα σπουδαία εμφάνιση (ενώ ο Νίκι Χούλκενμπεργκ αποκλείστηκε στο Q2) και την πέμπτη σειρά ο Φερνάντο Αλόνσο και ο Γιούκι Τσουνόντα, καθώς ο Ισπανός έκανε άλλη μία υπέρβαση με την Aston όχι μόνο για να περάσει στη δεκάδα (ενώ ο Λανς Στρολ αποκλείστηκε στο Q1) αλλά και για να κερδίσει τη δεύτερη Red Bull, του Ιάπωνα.

Η πολ ποζίσιον του Φερστάπεν ήρθε μετά από την απόφαση της Red Bull να κόψει ακόμα περισσότερη άντωση από τις ρυθμίσεις των πτερυγών της, στην πίστα της χρονιάς με τις έτσι κι αλλιώς χαμηλότερες ρυθμίσεις παραγωγής άντωσης. Έτσι, η RB21 ήταν ταχύτερη στο πρώτο και τρίτο τμήμα της πίστας – όπου η McLaren, με περισσότερη αντίσταση στον αέρα, υστερούσε.

Ο Νόρις, στο μεταξύ, πάσχιζε να βρει αυτή την αεροδυναμική ισορροπία στο Q2, και (πριν τη βρει, εντέλει, για το Q2) οριακά κατάφερε να περάσει από τη δεύτερη περίοδο στην τελική δεκάδα. Χρειάστηκε τέσσερις γρήγορους γύρους, στο Q2, για να το καταφέρει.

Ο πρώτος γύρος του Βρετανού της McLaren στο Q3 επίσης δεν ήταν καλός, μισό δευτερόλεπτο μακριά, αλλά στο τέλος ανέκαμψε για να κερδίσει τη δεύτερη θέση – κρίσιμα, για τον τίτλο, εμπρός από τον Πιάστρι.

Και οι δύο οδηγοί της McLaren βελτίωσαν τους χρόνους τους στην τελευταία προσπάθεια του Q3, αλλά το ίδιο έκανε και ο Φερστάπεν για να κατακτήσει στην εκπνοή την πολ ποζίσιον – την ώρα που η εξέδρα ένιωσε την ψυχρολουσία της απουσίας της Ferrari από τη μάχη αυτή.