FORMULA 1

Κρίσιμη πολ ποζίσιον του Πιάστρι, με ένα ασύλληπτο τελικό γύρο, για το GP του Κατάρ

Rudy Carezzevoli/Getty Images/McLaren Media Centre

Στην τελική μονομαχία του Q3 μεταξύ των δύο οδηγών της κυρίαρχης McLaren ο Όσκαρ Πιάστρι απάντησε με έναν μεγαλειώδη γύρο στον πρώτο χρόνο που έκανε νωρίτερα ο Λάντο Νόρις και πήρε από τον Βρετανό την πολ ποζίσιον για το GP του Κατάρ, ενώ ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε -τρία δέκατα πίσω- στην 3η θέση, εμπρός από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes.

“Ποτέ δεν διασκέδασα τόσο πολύ οδηγώντας μια F1” είπε ο Όσκαρ Πιάστρι επιστρέφοντας στα πιτς μετά τον εκπληκτικό γύρο στην εκνποή των δοκιμών κατάταξης, ο οποίος του χάρισε την πολ ποζίσιον για το GP του Κατάρ, 23ο και προτελευταίο γύρο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 – μια πολ ποζίσιον που έχει ανάγκη να μετουσιώσει σε νίκη στον αυριανό αγώνα (30/11, 18:00) ώστε να πάει τη στείλει του τίτλου (με λίγο περισσότερες ελπίδες) στον τελικό του Άμπου Ντάμπι την επόμενη Κυριακή.

Αντίθετα ο Λάντο Νόρις (που έχει προβάδισμα 22 βαθμών από τον Πιάστρι και 25 β. από τον Μαξ Φερστάπεν στην κορυφή του πρωταθλήματος) γυρίζοντας στα πιτς είπε στον μηχανικό του, Ουίλ Τζόζεφ, απογοητευμένος, “είμαι δεύτερος, τρίτος ή τίποτα πιο κάτω;..”. Ο Βρετανός μόλις είχε κάνει ένα λάθος στην δεύτερη στροφή στον τελευταίο του γύρο, που τον ανάγκασε να τον ματαιώσει – κι έτσι να χάσει την τελική του ευκαιρία για τη διεκδίκηση της πολ ποζίσιον.

Όμως ο Πιάστρι είχε θέσει τον πήχη πολύ ψηλά με τον γύρο του, εκμεταλλευόμενος μια “σπουδαία McLaren”, όπως τη χαρακτήρισε, η οποία ήταν τόσο κυρίαρχη απόψε που άφησε τον Μαξ Φερστάπεν τρία δέκατα μακριά, στην 3η θέση – αλλά αυτή τη φορά εμπρός από τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ. Ο Φερστάπεν, έτσι, αύριο θα τα παίξει όλα για όλα, ελπίζοντας ότι η RB21 θα έχει την ταχύτητα αγώνα που χρειάζεται για να κερδίσει τις McLaren – προϋπόθεση απαραίτητη για να μείνει στη μάχη του τίτλου στο Άμπου Ντάμπι.

Οι δύο McLaren “έδειξαν τα δόντια τους” από το Q2, όπου ο Πιάστρι ήταν τρία δέκατα ταχύτερος του Φερστάπεν και δύο από τον Νόρις. Στην αρχή του Q3, ο Νόρις κατέβασε τον πρ΄ώτο χρόνο στο δυσθεώρητο έως τότε 1:19.495 – καθώς ο Πιάστρι ήταν μόλις 35 χιλιοστά πιο αργός.

Οι δύο McLaren MCL39 είχαν περίπου τρία δέκατα διαφορά από τον Ράσελ στην πρώτη προσπάθεια. Ακολούθησε μια μικρή αναμονή λόγω κόκκινης σημαίας για την απομάκρυνση ενός αυτοκόλλητου (που αποκολλήθηκε από τη Williams -φυσικά- του Κάρλος Σάινθ) στη στροφή 2.

Με την επανεκκίνηση της διαδικασίας, ο Νόρις επέλεξε να βγει νωρίτερα, αλλά έκανε λάθος στη στροφή 2 και δεν είχε αρκετά καύσιμα για επιχειρήσει κι άλλο γύρο. Αυτό άνοιξε την πόρτα στον Πιάστρι, ο οποίος βρήκε κρίσιμο χρόνο στο πρώτο τμήμα της πίστας έναντι του Βρετανού και διατήρησε το προβάδισμα μέχρι το τέλος, εξασφαλίζοντας την πρώτη του πολ ποζίσιον σε GP μετά το Ζάντβοορτ τον Αύγουστο, με έναν υπέροχο γύρο στο 1:19.387.

Clive Mason/Getty Images/McLaren Media Centre

Ο Μαξ Φερστάπεν βελτιώθηκε στο τελευταίο του πέρασμα και ανέβηκε στην τρίτη θέση, μπροστά από τον Ράσελ – αλλά σε όλες τις κατατακτήριες δεν είχε την ταχύτητα να απειλήσει τις McLaren.

Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι βρέθηκε λιγότερο από δύο δέκατα πίσω από τον ομόλογό του, Ράσελ, και πήρε την πέμπτη θέση, κερδίζοντας στο τέλος τον Ισάκ Χάτζαρ, ενώ ο Σάινθ (που βρίσκεται υπό διερεύνηση για το περιστατικό με το αυτοκόλλητο) ολοκλήρωσε το Q3 έβδομος, δίπλα στον Φερνάντο Αλόνσο στην τέταρτη σειρά του grid.

Για τις Ferrari οι σημερινές ήταν από τις χειρότερες κατατακτήριες της φετινής χρονιάς. Με εμφανή προβλήματα πρόσφυσης και ισορροπίας της SF-25, ο Σαρλ Λεκλέρ ξόδεψε όλες τις φρέσκιες του μαλακές γόμες στα Q1-Q2 για να καταφέρει να προκριθεί έτσι ξέμεινε 10ος, πίσω και από την Alpine του Πιέρ Γκασλί. Μάλιστα, ο Μονεγάσκος είχε και ένα πολύ άγριο τετ-α-κε με πολύ υψηλή ταχύτητα.

Για τον Λιούις Χάμιλτον ο αγωνιστικός “εφιάλτης” συνεχίζεται, καθώς μετά το χθεσινό Sprint Qualifying αποκλείστηκε και απόψε από το Q1 – εμφανώς απορημένος για το γεγονός ότι δεν δουλεύει τίποτα ώστε να βρει την ταχύτητά του με μια έτσι κι αλλιώς προβληματική SF-25 στο Λοσάιλ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ