“Κόλπο γκρόσο” του Πιάστρι στο φινάλε για την πολ ποζίσιον στην Ολλανδία

Ο Όσκαρ Πιάστρι άφησε το καλύτερο για το τέλος των δοκιμών κατάταξης για το GP στο Ζάντβορτ, βρήκε την ταχύτητα που του έλειπε στις ελεύθερες δοκιμές και κέρδισε την πολ ποζίσιον με διαφορά μόλις 12 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Λάντο Νόρις στο μονοπώλιο της ασύλληπτης McLaren. Σπουδαίοι γύροι των Μαξ Φερστάπεν και Ισάκ Χάτζαρ για τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης.
Ο Όσκαρ Πιάστρι πανηγύρισε την πέμπτη πολ ποζίσιον της καριέρας του στη Formula 1, όσο και στη φετινή σεζόν, επικρατώντας στην οριακή εσωτερική μάχη της McLaren απέναντι στο Λάντο Νόρις στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ολλανδίας – 15ου αγώνα της φετινής Formula 1.
Παρότι ο Νόρις έδειχνε ανίκητος στις ελεύθερες δοκιμές, ο Πιάστρι βρήκε το κάτι παραπάνω στο πρώτο του γύρο στο Q3 και πήρε την πρωτοπορία με 1:08.662, μόλις 0.012 δευτ. Εμπρός από τον Βρετανό.
Οι δύο πιλότοι της McLaren δεν βελτίωσαν τους χρόνους τους στη δεύτερη προσπάθειά τους, κι έτσι ο Αυστραλός παρέμεινε την κορυφή και εξασφάλισε μια κρίσιμη πολ ποζίσιον στη μάχη των δύο για το φετινό πρωτάθλημα – που θα είναι ακόμα πιο κρίσιμη αν βρέξει στον αυριανό αγώνα (31/08, 16:00).
Η κυριαρχία της McLaren δεν ήταν όσο τεράστια ήταν στο FP3 σήμερα το πρωί, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν -έχοντας λύσει τα χθεσινά προβλήματα υποστροφής της Red Bull RB21- την πλησίασε στα δυόμισι δέκατα, πετυχαίνοντας μάλιστα και το ταχύτερο πέρασμα από το δεύτερο τμήμα της πίστας της πατρίδας του.
Ο Ολλανδός μονομαχούσε με τον Ράσελ για την 4η θέση, αλλά εντέλει στο τέλος με έναν εκθαμβωτικό γύρο ήρθε ο εντυπωσιακός ρούκι Ισάκ Χατζάρ με την RB για να “κλέψει” τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης από τον Άγγλο της Mercedes, με το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του σε κατατακτήριες της F1.
Η μάχη στη Ferrari έγειρε υπέρ του Σαρλ Λεκλέρ, που πήρε την έκτη θέση μπροστά από τον Λιούις Χάμιλτον. Όμως, η διαφορά των δύο ήταν μόλις 50 χιλιοστά, και μέχρι τότε ο Βρετανός ήταν ταχύτερος του Μονεγάσκου, κάνοντας μία από τις θετικότερες φετινές του εμφναίσεις.
Ο Λίαμ Λόσον κατέκτησε την όγδοη θέση με τη δεύτερη Racing Bulls, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Κάρλος Σάινθ (Williams) και Φερνάντο Αλόνσο – καθώς η Aston Martin δεν επιβεβαίωσε στις κατατακτήριες την εντυπωσιακή ταχύτηυτα που είχε εμφανίσει στα ελεύθερα.
Στο Q2 ο Νόρις ήταν ταχύτερος με 90 χιλιοστά από τον Πιάστρι, ενώ ο Φερστάπεν ακολούθησε τρίτος. Ο Αλόνσο, που αρχικά κινδύνευε να μείνει εκτός, βρήκε τελικά τον χρόνο που χρειαζόταν και πέρασε έβδομος. Μαζί του στο Q3 προκρίθηκε και ο Λόσον, αφήνοντας εκτός τους Αντρέα Κίμι Αντονέλι και Γιούκι Τσουνόντα με τις Mercedes και Red Bull αντίστοιχα, μεταξύ άλλων. Ο Αντονέλι έχασε για μόλις 0.019 δευτ. την πρόκριση από τον Σάινθ, που επέστρεψε στο Q3 για πρώτη φορά μετά την Ίμολα.
Οι McLaren έδωσαν το ρυθμό και στο Q1, όπου ο Πιάστρι με δύο γύρους ήταν μπροστά από τον Νόρις που έκανε έναν. Οι Ράσελ και Φερστάπεν βρέθηκαν πιο πίσω, τρία δέκατα μακριά, ενώ ο Τσουνόντα κατάφερε οριακά να προκριθεί.
Σε αυτή την πρώτη περίοδο, στον πρώτο του γρήγορο γύρο, ο Λανς Στρολ είχε νέα έξοδο στη στροφή 3 και δεν κατάφερε να σημειώσει χρόνο πριν αναγκαστεί να γυρίσει στα πιτς και να εγκαταλείψει την προσπάθειά του. Η Aston Martin AMR25 δεν προσέκρουσε με ιδιαίτερη ισχύ (με το ρύγχος και έπειτα με την ουρά) στο προστατευτικό τοιχίο κατά την έξοδό του, αλλά με αρκετή για να κάνει μη επιδιορθώσιμη ζημιά μέχρι το τέλος του Q1.