FORMULA 1

Η Red Bull ανησυχεί για τον ανταγωνισμό το 2024 και φέρνει σημαντικές αλλαγές στην RB20

Red Bull Content Pool
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 04: Sprint winner Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 into parc ferme during the Sprint ahead of the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 04, 2023 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images) RED BULL CONTENT POOL

Η Red Bull Racing εκτιμά ότι θα ήταν λάθος να μην κάνει ευρείες αλλαγές στην RB20 του 2024, καθώς βλέπει τον ανταγωνισμό -κυρίως από τη McLaren- να κλείνει σταθερά τη διαφορά απόδοσης από την απόλυτη φετινή κυρίαρχο RB19.

Η RB19 έχει κερδίσει τα 19 από τα 20 φετινά GP της Formula 1, και φυσικά τους τίτλους οδηγών και κατασκευαστών, και παρότι έδειξε να έχει ακόμα το πάνω χέρι από τον ανταγωνισμό στο GP Βραζιλίας η McLaren την πλησίασε πιο κοντά από κάθε άλλη ομάδα και από κάθε άλλη φορά φέτος.

Η ομάδα του Μίλτον Κινς διαβλέπει ότι η διαφορά της αρχίζει να συρρικνώνεται, και ενδεχομένως να συρρικνωθεί το 2024 και από τις Mercedes και Ferrari - δεδομένου ότι οι ομάδες του Μπράκλεϊ και του Μαρανέλο θα αλλάξουν ριζικά σχεδιαστική φιλοσοφία στα νέα μονοθέσιά τους. Η McLaren είχε εισάγει μια αντίστοιχη αλλαγή φιλοσοφίας της MCL60 στο GP Αυστρίας τον Ιούλιο, και έκτοτε μειώνει σταθερά τη διαφορά της από την RBR.

Ο επικεφαλής μηχανικός της Red Bull Πολ Μόναγκαν επιβεβαίωσε πως η πρωταθλήτρια πρέπει να εντοπίσει σημεία βελτίωσης του μονοθεσίου της για το 2024, παρότι η RB20 δεν θα είναι αποχωρήσει ριζικά από τη σχεδιαστική φιλοσοφία της φετινής RB19.

Red Bull Content Pool
Ο επικεφαλής μηχανικός της Red Bull Racing Πολ Μόναγκαν RED BULL CONTENT POOL


Θα ήταν λάθος εκ μέρους μας να αφήσουμε τα πράγματα όπως είναι, διότι ο ανταγωνισμός μας αρχίζει να πλησιάζει λίγο” είπε ο Μόναγκαν στο motorsport.com. Αλλά οι κανονισμοί είναι αρκετά σφιχτοί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια - με τις προηγούμενες γενιές των αυτοκινήτων μας μπορούσαμε να κάνουμε περισσότερα και να αλλάζουμε κάποια πράγματα.

Πιθανότατα να μην εκπλαγείτε αν σας πω ότι το αυτοκίνητο του 2024 θα είναι μια μετεξέλιξη του τωρινού μας, καθώς θα ήταν λίγο ανόητο να πετάξουμε στα σκουπίδια αυτό το σχέδιο. Αλλά σε αντίστοιχο βαθμό πρέπει να σημειώσουμε και κάποια πρόοδο.

Πρέπει να το κάνουμε ταχύτερο στον γύρο. Ο ανταγωνισμός είναι πάνω μας κι αν κάνει ένα βήμα, τότε πρέπει εμείς να κάνουμε ένα μεγαλύτερο”, πρόσθεσε ο Βρετανός. Και συνέχισε λέγοντας πως η RB20 του 2024μεταφέρει πολλά από τα μαθήματα και τα οφέλη από το τωρινό αυτοκίνητο, και στο Μπαχρέιν του χρόνου θα δούμε κατά πόσο κάναμε καλή δουλειά”.

Η RBR, πάντως, έχει και ένα σημαντικό πλεονέκτημα αυτό το χειμώνα, που δεν είχε τον περσινό: τον παραπάνω διαθέσιμο χρόνο στην αεροσήραγγα, που είχε μειωθεί πέρσι κατά 10% λόγω της ποινής που της επεβλήθη από τη FIA για την υπέρβαση του ορίου προϋπολογισμού το 2021.

Μια άλλη παράμετρος της σταθερότητας των κανονισμών είναι πως για την κυρίαρχη ομάδα κάποια στιγμή στενεύουν τα περιθώρια εξέλιξης της σχεδιαστικής φιλοσοφίας του μονοθεσίου της - την ώρα που ο ανταγωνισμός με τα ολοκαίνουρια δικά του έχει μεγαλύτερο εύρος εξέλιξης.

Το παραδέχθηκε, άλλωστε, πρόσφατα και ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ: “Αν συνεχίσουμε την εξέλιξη του [αυτοκινήτου] φυσικά τα οφέλη θα αρχίσουν να εξαφανίζονται διότι θα έχουμε φτάσει στην κορυφή της καμπύλης και οι διαφορές των ομάδων θα αρχίσουν να συρρικνώνονται”, τόνισε ο Βρετανός.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ