Η Mercedes W 196 R έγινε το ακριβότερο μονοθέσιο F1 όλων των εποχών -Η τιμή που πωλήθηκε
.jpg)
Το μονοθέσιο των Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και Στέρλινγκ Μος από το 1954, η Mercedes-Benz W196 R στην έκδοση καλυμμένων τροχών Stromlinienwagen, είναι και επίσημα το αυτοκίνητο της Formula 1 που έπιασε σε δημοπρασία την υψηλότερη τιμή όλων των εποχών.
Συγκεκριμένα, το γερμανικό μονοθέσιο της πρώτης εποχής της επαγγελματικής Formula 1 άλλαξε χέρια έναντι 51.155.000 ευρώ μετά από μια άκρως ανταγωνιστική δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το προηγούμενο ρεκόρ υψηλότερης τιμής είχε σημειώσει επίσης μία Mercedes W196, αλλά στην έκδοση ανοικτών τροχών. Αυτό συνέβη το 2013, αλλά τότε η τιμή πώλησης δεν ήταν ούτε καν η μισή - δεν ξεπέρασε τα 23 εκατομμύρια ευρώ.
.jpg)
H Mercedes κατέχει επίσης το ρεκόρ του ακριβότερου αυτοκινήτου της ιστορίας γενικώς, καθώς ένα αντίτυπο του μυθικού sportscar 300 SLR ‘Uhlenhaut’ Coupe άλλαξε χέρια το 2022 έναντι 135 εκατομμυρίων ευρώ. Η Mercedes-Benz W196 R Stromlinienwagen είναι το δεύτερο ακριβότερο αυτοκίνητο της ιστορίας.
Η W196 εξελίχθηκε από την αγωνιστική ομάδα της Mercedes ενόψει του πρωταθλήματος της Formula 1 του 1954, για την επιστροφή των “ασημένιων βελών” στα GP για πρώτη φορά μετά τη λήξη του β’ παγκοσμίου πολέμου.
.jpg)
Στην πρεμιέρα του, στη γαλλική Reims, η Mercedes σημείωσε με την W196 το 1-2 έχοντας στα κόκπιτ τους Φάντζιο και Καρλ Κλινγκ. Με την W196 ο Αργεντινός θα κέρδιζε τα πρωταθλήματα της F1 του 1954 και ‘55, καθώς το γερμανικό μονοθέσιο νίκησε στα 9 από τα 12 GP που εκκίνησε.
Ενδιάμεσα η ομάδα του Άλφρεντ Νοϊμπάουερ παρουσίασε τη W196 με μικρότερο μεταξόνιο, και έτσι η έκδοση καλυμμένων τροχών (Streamline) σπανίως εμφανιζόταν στις πίστες. Ενώ η έκδοση αυτή ήταν πολύ αποδοτική σε πίστες με μεγάλες ευθείες (όπως η Reims), σε όσες είχαν αρκετές και διαδοχικές στροφές εμφάνιζε προβλήματα υποστροφής.
.jpg)
Το αντίτυπο (με κωδικό 00009/54) της τελευταίας που πωλήθηκε τώρα κέρδισε, στα χέρια του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, το μη-πρωταθληματικό GP του Μπουένος Άιρες το 1955. Επίσης, πέτυχε τον ταχύτερο γύρο του Ιταλικού GP στη Μόντσα με οδηγό τον Στέρλινγκ Μος.
Μετά την απόσυρση του συγκεκριμένου μονοθεσίου από τους αγώνες, η Mercedes-Benz το δώρησε στο Μουσείο της πίστας της Ινδιανάπολης (Indianapolis Motor Speedway) το 1965. Παρέμεινε εκεί για 60 χρόνια, ώσπου τώρα η διοίκηση του Μουσείου αποφάσισε να πουλήσει μέρος της συλλογής προκειμένου να διασφαλίσει την μακροχρόνια επιβίωση της πίστας.
Η ίδια η γερμανική εταιρεία είχε αποχωρήσει από τη διεθνή σκηνή του μότορσπορ στο τέλος του 1955, εξαιτίας της τραγωδίας του ΛεΜάν της χρονιάς εκείνης (όπου ο Πιέρ Λεβέγκ εκτοξεύθηκε στην κερκίδα στέλνοντας στο θάνατο 83 θεατές και τον εαυτό του)- και δεν θα επέστρεψε στη σκηνή αυτή παρά μόνο στο μέσον της δεκαετίας του 1990.