FORMULA 1

Η Formula 1 και οι ομάδες συμφώνησαν για διπλές δοκιμές κατάταξης στα GP με αγώνα Sprint

Oscar Piastri, McLaren MCL60, leaves the garage
Oscar Piastri, McLaren MCL60, leaves the garage MCLAREN RACING MEDIA CENTRE

Τα -έξι συνολικά φέτος- αγωνιστικά τριήμερα της Formula 1 με αγώνα Sprint θα αποκτήσουν και δεύτερες δοκιμές κατάταξης - μία για το κυρίως GP της Κυριακής και μία για το Sprint, αρχής γενομένης από τον αγώνα του Αζερμπαϊτζάν στο τέλος Απριλίου.

Προς το παρόν δεν έχουν υπάρξει επίσημες ανακοινώσεις για την αλλαγή αυτή, αλλά πλέον το θέμα είναι διαδικαστικό μετά τη συμφωνία και των δέκα ομάδων με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι, που προώθησε την ιδέα των δύο δοκιμών κατάταξης.

Πώς, όμως, θα λειτουργεί το σύστημα αυτό; Στα τριήμερα που περιλαμβάνουν αγώνες Sprint, την Παρασκευή το απόγευμα κλασσικά θα διεξάγονται οι δοκιμές κατάταξης του κυρίως GP της Κυριακής. Η κατάταξή τους θα καθορίζει οριστικά και αμετάκλητα τη σειρά εκκίνησης του κυριακάτικου μεγάλου αγώνα.

Το Σάββατο το πρωί, ωστόσο, τη θέση της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών θα πάρουν οι κατατακτήριες δοκιμές για τον αγώνα Sprint που θα διεξαχθεί το ίδιο απόγευμα. Ο αγώνας Sprint θα παύσει να καθορίζει τη σειρά εκκίνησης του GP της Κυριακής, και το μόνο διακύβευμα για τους οδηγούς θα είναι οι βαθμοί των 8 πρώτων θέσεων σε αυτόν.

Κατά συνέπεια, το Σάββατο θα διεξάγεται ένας μικρότερος, αυτόνομος αγώνας, που δεν θα σχετίζεται σε τίποτα με όσα θα διαδραματίζονται την Παρασκευή και την Κυριακή. Αυτό, σύμφωνα με τον Ντομενικάλι και τους Αμερικανούς της Liberty Media, θα δώσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο σπορ.

Οι δοκιμές κατάταξης του αγώνα Sprint θα έχουν την ίδια δομή τριών περιόδων (Q1-Q2-Q3) με τις κλασσικές κατατακτήριες για το GP, αλλά πιθανότατα μικρότερη διάρκεια: η συζήτηση είναι να διαρκούν 12-10-8 λεπτά αντίστοιχα. Σκοπός αυτού είναι να καταπονούνται λιγότερο οι κινητήρες των μονοθεσίων, στο αυστηρό πλαίσιο του ετήσιου ορίου κάθε εξαρτήματός τους.

Επίσης, συζητάται -αν και χωρίς πολλές πιθανότητες- το ενδεχόμενο να χρησιμοποιείται η σκληρή-μέση-μαλακή γόμα σε καθεμία από αυτές τις τρεις περιόδους αντίστοιχα.

Υπάρχουν πολλά περίπλοκα θέματα που πρέπει να λυθούν για να εφαρμοστεί η δομή των διπλών δοκιμών κατάταξης στο Μπακού, στον επόμενο αγώνα της φετινής F1 στις 28-30 Απριλίου - όπως το ζήτημα των διαθέσιμων σετ ελαστικών (αν η Pirelli έχει αρκετά), καθώς προς το παρόν στα Sprint τριήμερα κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του 12 σετ.

Όσον αφορά στις ποινές, αυτές για την υπέρβαση του ορίου εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος θα εξακολουθήσουν να εφαρμόζονται στα κύρια GP της Κυριακής. Κι όσες ποινές επιβάλλονται στο πλαίσιο των μεμονωμένων πια αγώνων Sprint, θα εφαρμόζονται στα Sprint - είτε του τρέχοντος τριημέρου, είτε στο αμέσως επόμενο.

Από την πλευρά των ομάδων, ο Τότο Βολφ της Mercedes και ο Φρεντ Βασέρ της Ferrari δήλωσαν ανοιχτά την υποστήιξή τους στην ιδέα. "Νομίζω πως δεν είναι κάτι κακό να έχουμε δύο περιόδους δοκιμών κατάταξης. Αν μείνουμε σε αυτό πιστεύω όμως ότι δεν θα μπορέσουμε να το πετύχουμε με τα όρια στα όρια στη χρήση των κινητήρων, ενώ πιστεύω και πως η Pirelli δεν θα έχει αρκετά ελαστικά. Οπότε αυτό είναι κάτι που πρέπει να λυθεί", τόνισε ο Βολφ.

Και ο Βασέρ πρόσθεσε: "Για μία φορά όλες οι ομάδες συμφώνησαν, η δομή αυτή θα είναι αναμφίβολα πιο δυναμική. Μου αρέσει, δεν ήμουν ιδιαίτερος υποστηρικτής των ελεύθερων δοκιμών του Σαββάτου, που ήταν λίγο βαρετές για τους θεατές. Ήταν σημαντικό να δρούμε κάτι πιο δραστικό. Αν σου αρέσει το ποδόσφαιρο, δεν παρακολουθείς την προπόνηση της Τετάρτης".

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ