MOTOGP

Η Aprilia στην κορυφή των δοκιμών της Βαλένθια, χαρούμενος ο Μπανάια με τη Ducati GP26

DUCATI MEDIA

Με τον Ραούλ Φερνάντεζ της Trackhouse Aprilia 27 χιλιοστά ταχύτερο του Μάρκο Μπετζέκι της εργοστασιακής, η ιταλική ομάδα έγραψε άλλο ένα επιβλητικό 1-2 στις δοκιμές του MotoGP στη Βαλένθια -δύο μέρες μετά τον τελευταίο αγώνα της σεζόν- ενώ ο Πέκο Μπανάια ένιωσε αμέσως καλά με τη Ducati της επόμενης σεζόν.

Η ημέρα ξεκίνησε με προβλήματα, καθώς η βροχή της νύχτας άφησε την πίστα με φτωχή πρόσφυση. Μέχρι το μεσημέρι δεν είχε καταγραφεί χρόνος, ενώ η διαδικασία διακόπηκε αρκετές φορές με κόκκινες σημαίες καθώς οι κριτές προσπαθούσαν να στεγνώσουν τα σημεία που παρέμεναν υγρά.

Έτσι, το μεσημεριανό διάλειμμα των ομάδων ακυρώθηκε και η διάρκεια της δοκιμής επεκτάθηκε έως τις 5:30 μ.μ. ώστε οι ομάδες να προλάβουν να δουλέψουν στα πρωτότυπα των νέων τους μοτοσικλετών για την επόμενη σεζόν του MotoGP.

Ο Μπετζέκι ήταν ο πρώτος που βγήκε με την εργοστασιακή RS-GP και το νέο, ριζικά εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο της Aprilia. Ο Φάμπιο Κουαρταραρό ήταν ο πρώτος που ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων με τη νέα του Yamaha που φιλοξενεί τον καινούριο κινητήρα V4, πριν ο Ιταλός της Aprilia ρίξει τον χρόνο κάτω από το 1:30.

Ο Πέδρο Ακόστα απάντησε προσωρινά με την KTM, αλλά λίγο αργότερα ο Ραούλ Φερνάντεζ πήρε τον έλεγχο. Την τελευταία ώρα, ο Ισπανός και ο Μπετζέκι με τις δύο Aprilia εναλλάσσονταν στην κορυφή, όμως ο χρόνος του Ισπανού, 1:29.397, έμεινε τελικά ακατάρριπτος. Ο Μπετζέκι ολοκλήρωσε την ημέρα μόλις 0,027 δευτερόλεπτα πίσω του, ολοκληρώνοντας ένα νέο εντυπωσιακό 1-2 για την Aprilia.

Ο Άλεξ Μάρκεζ ήταν ο μόνος που κατάφερε να πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής το δίδυμο της Aprilia. Ο Ισπανός, που δοκίμασε για πρώτη φορά την εργοστασιακών προδιαγραφών GP26 της Ducati, ανέβηκε στην τρίτη θέση με 1:29.457, δείχνοντας ότι το άλμα δύο ετών σε τεχνολογία τον βρήκε έτοιμο. Πίσω του τερμάτισε ο νεοφερμένος στη Gresini Φερμίν Αλντεγκέρ, ο οποίος έδειξε γρήγορη προσαρμογή στη GP25 παρότι είχε ένα μεγάλο γλίστρημα στη στροφή 14.

Ο Ακόστα υποχώρησε τελικά πέμπτος αλλά παρέμεινε ο πιο γρήγορος αναβάτης της KTM. Ο Μάβερικ Βινιάλες με την RC16 της Tech3 ακολούθησε, ενώ ο Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο συνέχισε τις καλές του εμφανίσεις με την VR46 παρότι είχε ένα τεχνικό πρόβλημα νωρίς το πρωί.

Ο Νικολό Μπουλέγκα στις δοκιμές της Βαλένθια με τη Ducati GP26 του MotoGP 2026 DUCATI MEDIA

Ο Νικολό Μπουλέγκα, που αντικατέστησε τον τραυματία Μαρκ Μάρκεζ στην εργοστασιακή Ducati και σε αυτές τις δοκιμές, έκανε 45 γύρους και έκλεισε τη διαδικασία όγδοος, μπροστά από τον Μπραντ Μπίντερ. Την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Φραντσέσκο Μπανάια, που είχε νωρίς τη μοναδική πτώση της ημέρας.

Ο Ιταλός, παρόλα αυτά, έδειξε εμφανώς ανακουφισμένος οδηγώντας τη νέα GP26. Μετά από αυτή που χαρακτήρισε «ίσως τη χειρότερη χρονιά» της καριέρας του στο MotoGP, ο Πέκο μπήκε στην προετοιμασία για το 2026 με θετική διάθεση. Ολοκλήρωσε 50 γύρους και, παρότι έμεινε 0.358 από την κορυφή, δήλωσε αισιόδοξος με την κατεύθυνση της εξέλιξης.

Τόνισε ότι η βελτίωση στα φρένα και στην είσοδο στροφής ήταν άμεση και ξεκάθαρη, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στο νέο φέρινγκ: “Είμαι χαρούμενος, αλλά πρέπει να κάνουμε κι άλλους γύρους. Η Βαλένθια είναι αργή πίστα και δεν είναι ιδανική για να κρίνουμε συνολικά τη μοτοσικλέτα. Θα χρειαστεί να το δοκιμάσουμε ξανά στη Μαλαισία”.

Αντίστοιχα ικανοποιημένος και αισιόδοξος δήλωσε και ο περσινός πρωταθλητής, Χόρχε Μαρτίν, οδηγώντας την Aprilia του 2026. Όσο για τον Άλεξ Μάρκεζ, η μετάβασή του στη GP26 συνοδεύτηκε είχε έντονο παρασκήνιο. Καθώς η Ducati -απόντος του Μαρκ Μάρκεζ- χρειαζόταν περαιτέρω εργοστασιακά δεδομένα για τη μοτοσικλέτα του 2026, έδωσε στον Άλεξ μια μοτοσικλέτα που αρχικά προοριζόταν για τη VR46. Ο Ισπανός μάλιστα πέρασε το βράδυ της Δευτέρας σε ένα από τα φορτηγά της Ducati, υπό τις οδηγίες του Τζίτζι Νταλ’ Ίνια και είκοσι μηχανικών, για να ενημερωθεί για το πρόγραμμα της δοκιμής.

Η Ducati εξήγησε ότι ο Άλεξ θα έχει την ίδια τεχνική μεταχείριση με τον Ντι Τζιαναντόνιο, αλλά χωρίς εργοστασιακό συμβόλαιο. Στη Gresini, το κόστος και η πολυπλοκότητα της εργοστασιακής μοτοσικλέτας προσθέτουν προκλήσεις, ενώ ο Φερμίν Αλντεγκέρ, ο οποίος έχει συμβόλαιο απευθείας με το εργοστάσιο, θα αγωνιστεί τελικά με τη GP25 το 2026.

Η GP26 μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα με τη φετινή μοτοσικλέτα λόγω του “παγώματος” των τεχνικών κανονισμών που ξεκίνησε το 2025, ωστόσο οι αεροδυναμικές αλλαγές είναι εκτεταμένες και η πραγματική δυναμική του νέου πακέτου θα φανεί μόνο σε πιο “κανονικές” πίστες.

MOTOGP – Δοκιμές Βαλένθια 2025

MOTOGP

MOTOGP

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ