FORMULA 1

H Williams θα συνεχίσει με κινητήρες της Mercedes το 2026

AP Photo/Sergei Grits
Williams driver Logan Sargeant of the US steers his car during qualifying at the Baku circuit, in Baku, Azerbaijan, Friday, April 28, 2023. The Formula One Grand Prix will be held on Sunday April 30, 2023. (AP Photo/Sergei Grits) AP PHOTO/SERGEI GRITS

H ομάδα του Γκροβ θα κάνει το πέρασμα στους νέους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 το 2026 με τις νέες μονάδες ισχύος της Mercedes, καθώς συμφωνήθηκε η επέκταση της συνεργασίας της με τη γερμανική εταιρεία.

Μετά τη McLaren, τώρα και η Williams ανακοίνωσε τη νέα της συνεργασία με τη Mercedes για την προμήθεια των μονάδων ισχύος που η τελευταία κατασκευάζει στο εργοστάσιο Mercedes High Performance Powertrains (HPP) στο Μπρίξουορθ της Βρετανίας.

Κατά συνέπεια, με άλλες επτά ομάδες να διαθέτουν εργοστασιακή υποστήριξη για τους κινητήρες του 2026, απομένει μόνο να μάθουμε τις μονάδες ισχύος που θα χρησιμοποιεί η Haas από το 2026 - αν και θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η αμερικανική ομάδα θα επεκτείνει και αυτή τη συμφωνία της με τη Ferrari.

Το 2026 αλλάζουν σημαντικά οι κανονισμοί των κινητήρων: παρότι αφαιρείται ο ένας εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων, πλέον η μισή ισχύς των μονοθεσίων θα παράγεται από την ηλεκτρική ενέργεια της μεγαλύτερης μπαταρίας. Οι θερμικοί V6 Turbo 1.6 λίτρου παραμένουν, αλλά από το 2026 θα λειτουργούν αποκλειστικά με βιώσιμα καύσιμα.

Θυμίζουμε ότι η Red Bull και Alpha Tauri θα διαθέτουν από τη χρονιά εκείνη τους κινητήρες της νεοσύστατης Red Bull Ford Powertrains. Οι Ferrari, Mercedes, Alpine είναι κατασκευαστές των δικών τους κινητήρων, η Aston Martin θα αποκτήσει τους εργοστασιακούς της Honda, η Sauber θα μετονομαστεί σε Audi και θα υιοθετήσει τις μονάδες ισχύος της γερμανικής εταιρείας, ενώ οι McLaren, Williams θα συνεχίσουν με τους πελατειακούς της Mercedes.

AP Photo/Rebecca Blackwell
O Λόγκαν Σάρτζεαντ στο γκαράζ της Williams στο GP του Μαϊάμι 2023 AP PHOTO/REBECCA BLACKWELL

Η Williams χρησιμοποιεί τις μονάδες ισχύος της Mercedes HPP από το ξεκίνημα της υβριδικής εποχής του σπορ, το 2014. Έχει κερδίσει με αυτούς 18 θέσεις στο βάθρο, κυρίως τη διετία 2014-'15 που η Williams τερμάτισε τρίτη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η αφοσίωση και η υποστήριξη [της Mercedes] στη μελλοντική στρατηγική μας εκτιμάται δεόντως” είπε ο διευθυντής της Williams F1, και μέχρι πρόπερσι διοικητικός της Mercedes F1, Τζέιμς Βάουλς. “Ανυπομονούμε να προσεγγίζουμε τους νέους κανονισμούς μαζί, με τον ίδιο ενθουσιασμό και το ίδιο πάθος όπως το 2014, και με το στόχο να φτάσουμε σε παρόμοιες επιτυχίες”.

Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ συμπλήρωσε: “Μια από τις πιο περήφανες στιγμές μας στην HPP στη σημερινή υβριδική ήταν το κλείσωμα των τεσσάρων πρώτων θέσεων του GP Αυστραλίας 2014, με τη Williams στην τρίτη και τέταρτη. Την τελευταία δεκαετία η συνεργασία μας ενισχύθηκε και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε αυτή την παραγωγική προσέγγιση”.

TAGS FORMULA 1 F1 WILLIAMS MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ