FORMULA 1

H Mercedes παρουσίασε την ριζικά ανασχεδιασμένη W15 της F1 2024

Mercedes-AMG F1 W15 E Performance
Mercedes-AMG F1 W15 E Performance MERCEDES-BENZ AG

Η ομάδα του Μπράκλεϊ έκανε την αποκάλυψη του τελευταίου της μονοθεσίου που θα οδηγεί ο Λιούις Χάμιλτον, της νέας W15 που άλλαξε πλήρως σχεδιαστική φιλοσοφία σε σχέση με τα προβληματικά της μονοθέσια των δύο τελευταίων σεζόν στη Formula 1.

Στόχος είναι να κάνουμε καλή δουλειά. Να έχουμε ένα μονοθέσιο που να είναι προβλέψιμο, με καλή απόδοση και αεροδυναμική άντωση, και να μπορούν οι οδηγοί να αισθάνονται άνετα σε αυτό” είπε ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ, όταν ρωτήθηκε για τους φετινούς στόχους της ομάδας που έχασε τα δύο τελευταία χρόνια το σερί των οκτώ πρωταθλημάτων κατασκευαστών που είχε μέχρι το 2021.

Finn Pomeroy/Mercedes-Benz AG
Ο Τότο Βολφ με τους δύο οδηγούς της Mercedes F1 -Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ- πίσω από τη νέα W15 FINN POMEROY/MERCEDES-BENZ AG

Η άλλοτε κραταιά ομάδα του Μπράκλεϊ ξεκίνησε το νέο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών του ground effect το 2022 με τη W13, η οποία ήταν ιδιαίτερα προβληματική -ειδικά στο θέμα των αναπηδήσεων στην ευθεία (porpoising)- και τη μετέτρεψε από πρωταγωνίστρια σε δεύτερο ρόλο στη Formula 1.

Η περιστασιακή νίκη της W13 στο GP Βραζιλίας του 2022 οδήγησε την ομάδα στην απόφαση να διατηρήσει τη σχεδιαστική της φιλοσοφία και στη W14 του ‘23, όμως πολύ σύντομα η απόφαση αυτή αποδείχθηκε λανθασμένη διότι η τελευταία δεν κατάφερε να κερδίσει ούτε ένα GP πέρσι, αφήνοντας για πρώτη σεζόν τη Mercedes F1 χωρίς νίκη μετά το 2011.

Mercedes-AMG F1 W15 E Performance
Mercedes-AMG F1 W15 E Performance MERCEDES-BENZ AG

Σύντομα η ομάδα συνειδητοποίησε ότι χρειαζόταν μια ριζική αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας, και την περσινή Άνοιξη επανέφερε στη θέση του τεχνικού διευθυντή τον Τζέιμς Άλισον, τεχνικό της ηγέτη την εποχή της παντοδυναμίας της την προηγούμενη δεκαετία, που αντικατέστησε τον εμπνευστή των W13-W14 Μάικ Έλιοτ.

Από το περσινό GP του Μονακό ξεκίνησε να παρουσιάζεται η εκτεταμένη ανανέωση της W14, βελτιώνοντας τα αποτελέσματα της ομάδας, και ακολούθησαν περαιτέρω αναβαθμίσεις. Όμως ρεαλιστικά η πρώτη αληθινή ευκαιρία αλλαγής σχεδιαστικής φιλοσοφίας θα παρουσιαζόταν με τον εν λευκώ σχεδιασμό του μονοθεσίου του 2024, της νέας W15 που αποκαλύφθηκε σήμερα με έναν συνδυασμό του μαύρου με το ασημί χρώμα.

Mercedes-AMG F1 W15 E Performance
Mercedes-AMG F1 W15 E Performance MERCEDES-BENZ AG

Συνεχίζοντας τα λεγόμενά του, ο Βολφ είπε ότι η Mercedes F1 “έχει να ανέβει ένα βουνό” για να διεκδικεί και πάλι τις νίκες στη F1: Είμαι ενθουσιασμένος που θα επιστρέψουμε στην αγωνιστική δράση, και φυσικά περίεργος να δω πώς θα αποδώσει το αυτοκίνητο στην πίστα.

Πιστεύω ότι θα έχουμε μια πρώτη ένδειξη για το αν έχουμε λύσει ορισμένα από τα έμφυτα προβλήματα που είχε το αυτοκίνητο πέρσι. Έχουμε ένα βουνό να ανέβουμε για να επιστρέψουμε στην κορυφή, αλλά είμαστε αφοσιωμένοι σε αυτό”, τόνισε ο Αυστριακός.

Mercedes-AMG F1 W15 E Performance
Mercedes-AMG F1 W15 E Performance MERCEDES-BENZ AG

Η πρώτη αυτή ένδειξη θα προκύψει σήμερα (14/02), με τα πρώτα χιλιόμετρα της W15 που θα κάνουν οι Ράσελ και Χάμιλτον στην πίστα του Σίλβερστοουν. “Η F1 είναι μια διαρκής αναμέτρηση με τις άλλες ομάδες. Μπορεί να έχεις ένα σπουδαίο αυτοκίνητο, αλλά αν κάνεις κύκλους στην πίστα μόνος σου δεν θα μάθεις ποτέ αν είναι το καλύτερο.

Είχαμε μια σκληρή μάχη πέρσι με τη Ferrari και τη McLaren, ενίοτε και με την Aston Martin, αλλά σε μια μεγάλη απόσταση από τη Red Bull. Ελπίζω ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί στο ξεκίνημα της χρονιάς και ένα βήμα πιο κοντά στη Red Bull”, κατέληξε ο Τότο Βολφ.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ