H FIA στο “μάτι του κυκλώνα” για το επικίνδυνο συμβάν με τον Λόσον και για το VSC στο GP του Μεξικού

Έντονη κριτική δέχεται η FIA για τις αποφάσεις των αγωνοδικών του χθεσινού GP του Μεξικού, σχετικά με δύο διαφορετικά περιστατικά: την παρουσία κριτών στην πίστα στον 3ο γύρο τη στιγμή που περνούσε ο Λίαμ Λόσον με την RB και έπειτα για το καθεστώς Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας (VSC) στους δύο τελευταίους γύρους προκειμένου να απομακρυνθεί η Williams του Κάρλος Σάινθ.
Ως αποτέλεσμα της κριτικής αυτής, η FIA ανακοίνωσε ότι θα διερευνήσει το περιστατικό με τον Λίαμ Λόσον και τους δύο κριτές, ενώ έδωσε και εξηγήσεις για το VSC.
Ξεκινώντας με το συμβάν με τον Λόσον, στον τρίτο γύρο του αγώνα ο Νεοζηλανδός της RB είχε μια τρομακτική στιγμή όταν συνάντησε δύο κριτές στην αγωνιστική γραμμή, κοντά στη Στροφή 3.
Οι κριτές είχαν βγει στην πίστα για να καθαρίσουν θραύσματα που είχαν μείνει μετά από τις επαφές της πρώτης στροφής, αφού πρώτα είχαν περάσει όλα τα μονοθέσια. Ωστόσο, η εντολή αυτή ανακλήθηκε, όταν έγινε γνωστό ότι ο Λόσον είχε μπει στα πιτς για να αλλάξει την εμπρός πτέρυγα – γεγονός που σήμαινε ότι δεν υπήρχε πλέον αρκετό χρονικό κενό για να κινηθούν με ασφάλεια οι κριτές στην πίστα.
Βλέποντας τους δύο κριτές μπροστά του, ο Λόσον ακούστηκε ιδιαίτερα εκνευρισμένος στη ραδιοεπικοινωνία, φωνάζοντας ότι “θα μπορούσα να τους είχα σκοτώσει”. Έτσι, η FIA επιβεβαίωσε ότι ξεκίνησε έρευνα για τις συνθήκες βάσει των οποίων βρέθηκαν οι κριτές εντός της πίστας εκείνη τη στιγμή.
Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας αναφέρει: “Μετά το περιστατικό στη Στροφή 1, η αγωνιστική διεύθυνση του αγώνα ενημερώθηκε ότι υπήρχαν θραύσματα στην κορυφή της στροφής. Στον τρίτο γύρο, οι κριτές ειδοποιήθηκαν και τέθηκαν σε ετοιμότητα για να μπουν στην πίστα και να τα απομακρύνουν, μόλις περνούσαν όλα τα μονοθέσια από τη Στροφή 1. Μόλις έγινε σαφές ότι ο Λόσον είχε μπει στα πιτς, η εντολή ανακλήθηκε και στην περιοχή επιδείχθηκε διπλή κίτρινη σημαία. Εξετάζουμε ακόμη τι συνέβη στη συνέχεια.
Θέλουμε να υπογραμμίσουμε τον σεβασμό και την εκτίμησή μας προς την τοπική ομοσπονδία OMDAI, το Αυτοδρόμιο Ερμάνος Ροντρίγκεζ και τους κριτές του αγώνα, που είναι εθελοντές και παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ασφαλή και επιτυχημένη διεξαγωγή του σπορ. Ο επαγγελματισμός και η αφοσίωσή τους είναι ανεκτίμητα σε κάθε διοργάνωση”.
Σχετικά με την απόφαση για το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας στο τέλος, απόφαση που προκάλεσε ποικίλα σχόλια φίλων της F1 στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι παρενέβη στο αποτέλεσμα του αγώνα, η FIA εξήγησε ότι ακολούθησε την τυπική διαδικασία για την απομάκρυνση του μονοθεσίου του Σάινθ – ο οποίος εγκατέλειψε στον προτελευταίο γύρο ακινητοποιώντας τη Williams στο στάδιο Foro Sol.
Η εμφάνιση του VSC ήρθε σε καθοριστικό σημείο, τη στιγμή που ο Μαξ Φερστάπεν πίεζε τον Σαρλ Λεκλέρκ για τη δεύτερη θέση και ο Όσκαρ Πιάστρι τον Όλιβερ Μπέρμαν της Haas για την 4η. Το VSC αποσύρθηκε στον τελευταίο γύρο, όταν δεν υπήρχε πλέον δυνατότητα επίθεσης.
Εκπρόσωπος της FIA εξήγησε για αυτό: “Ο Σάινθ έκανε τετ-α-κέ και σταμάτησε στο χώρος διαφυγής της εξωτερικής της Στροφής 14, σε εκτεθειμένη θέση. Το μονοθέσιο άρχισε να αναδύει καπνό και η αγωνιστική διεύθυνσης έλαβε ειδοποιήσεις για φωτιά, κάτι που έκανε σαφές ότι απαιτείτο επέμβαση κριτών.
Όπως συμβαίνει πάντα όταν οι κριτές βγαίνουν στην πίστα για ανάκτηση μονοθεσίου, ο αγώνας ουδετεροποιείται. Σε αυτή την περίπτωση, ενεργοποιήθηκε το Virtual Safety Car μέχρι το αυτοκίνητο να μετακινηθεί πίσω από τις μπαριέρες. Μόλις το μονοθέσιο βρέθηκε σε ασφαλή θέση, το VSC ολοκληρώθηκε και ο αγώνας τερματίστηκε υπό κανονικές συνθήκες”.
Ο Λεκλέρ παραδέχθηκε ότι το VSC πιθανότατα του έσωσε τη δεύτερη θέση, ενώ ο Φερστάπεν δεν φάνηκε ιδιαίτερα ενοχλημένος από την απώλεια της ευκαιρίας να επιτεθεί: “Όχι, όχι ιδιαίτερα. Κάποιες φορές έχω σταθεί τυχερός με το αυτοκίνητο ασφαλείας στην καριέρα μου. Κάποιες άλλες όχι. Έτσι είναι οι αγώνες”, είπε ο Ολλανδός.