FORMULA 1

H Audi παρουσίασε το αρχικό της πρωτότυπο του 2026, βάζει στόχο τους τίτλους της F1 το 2030

AUDI MEDIA

Το πρώτο πρωτότυπο μονοθέσιο προδιαγραφών Formula 1 της ιστορίας της, το R26 Concept, αποκάλυψε η εταιρεία του Ίνγκολσταντ στο Μόναχο δύο μήνες πριν την επίσημη πρεμιέρα της στην κορωνίδα του motorsport.

Η Audi είχε ανακοινώσει από το 2022 την είσοδό της στη Formula 1, αρχικά αποκτώντας το 25% της Sauber, πριν προχωρήσει στην πλήρη εξαγορά της ομάδας του Χίνβιλ για να τη μετατρέψει από το 2026 στον πρώτο εργοστασιακό της αγωνιστικό οργανισμό στο σπορ: την Audi F1.

Στην πορεία, η γερμανική εταιρεία πούλησε ένα μικρό ποσοστό της ομάδας στο κρατικό επενδυτικό ταμείο του Κατάρ, ώστε να εξασφαλίσει κεφάλαια τόσο για την επένδυση στην ελβετική ομάδα όσο και για το πρόγραμμα εξέλιξης της νέας της εργοστασιακής μονάδας ισχύος στο Νόιμπουργκ.

Η πρώτη μεγάλη εκδήλωση παρουσίασης της Audi F1 έγινε φαντασμαγορικά, σε μια βραδιά στο Μόναχο, με την παρουσία στελεχών της ομάδας -συμπεριλαμβανομένων των οδηγών Νίκο Χούλκενμπεργκ και Γκαμπριέλ Μπορτολέτο– και του διευθύνοντα συμβούλου της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι.

AUDI MEDIA

Στην εκδήλωση η Audi παρουσίασε τη νέα της αγωνιστική ταυτότητα, με τη χαρακτηριστική ασημί, κόκκινη και μαύρη χρωματική παλέτα στο R26 Concept – το οποίο είναι ένας προπομπός του πρώτου μονοθεσίου Audi για τη νέα εποχή τεχνικών κανονισμών της F1. Δεν πρόκειται, δηλαδή, για το αυτοκίνητο με το οποίο θα αγωνιστεί η ομάδα το 2026 – ούτε στο σχεδιασμό ούτε στο χρωματισμό του.

AUDI MEDIA

Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Γκέρνοτ Ντέλνερ, ξεκαθάρισε πως ο στόχος της ομάδας είναι ξεκάθαρος και προβλέπει να φτάσει η ομάδα στην κορυφή της Formula 1 μέχρι το 2030 – όμως με “φιλόδοξες προσδοκίες” ήδη από τα πρώτα χρόνια.

AUDI MEDIA

“Πρέπει να βελτιωθούμε από εκεί που είμαστε σήμερα. Οι χρονιές 2026 και 2027 θα είναι τα χρόνια της πρόκλησης. Από το 2028 θέλουμε να είμαστε πραγματικοί ανταγωνιστές και από το 2030 να παλέψουμε για το πρωτάθλημα” εξήγησε ο Ντέλνερ, έχοντας δίπλα του τον διευθύνοντα σύμβουλο και τεχνικό διευθυντή της Audi F1 Ματία Μπινότο και τον αγωνιστικό διευθυντή Τζόναθαν Γουίτλι. Πρώην διευθυντή της Scuderia Ferrari και αγωνιστικό διευθυντή της Red Bull Racing, αντίστοιχα.

Από αριστερά: Τζόναθαν Ουίτλι, Ματία Μπινότο, Γκέρνοτ Ντέλνερ, Μάσιμο Φρασέλα, Νίκο Χούλκενμπεργκ, Γκαμπριέλ Μπορτολέτο AUDI MEDIA

Ο Μπινότο εξήγησε πως η απόφαση της Audi να πορευθεί μόνη της στην εξέλιξη τόσο του μονοθεσίου όσο και της μονάδας ισχύος είναι ένα τεχνικό πλεονέκτημα για την ομάδα: “Αν θέλεις να γίνεις πραγματικά επιτυχημένος, πρέπει να έχεις πλήρη έλεγχο σε πλαίσιο και κινητήρα.

Αυτό αυξάνει την πολυπλοκότητα, αλλά είναι αναγκαίο. Για την Audi δεν είναι απλώς θέμα συμμετοχής, αλλά θέμα νίκης. Γι’ αυτό αποδεχόμαστε την πρόκληση, έχοντας ξεκάθαρη φιλοδοξία”, τόνισε ο Ιταλός.

AUDI MEDIA

Από την πλευρά του, ο Ουίτλι μίλησε για τη θεαματική μεταμόρφωση που έχει ήδη αρχίσει στη Sauber, ύστερα από μια δύσκολη σεζόν το 2024: “Βρήκα μια ομάδα πολύ πιο νέα και ανοιχτόμυαλη απ’ ό,τι περίμενα”, είπε. “Μια ομάδα που δεν περιορίζεται στο να φέρνει δύο μονοθέσια στον αγώνα κάθε Κυριακή, αλλά ήδη δουλεύει για να γίνει πραγματικά ανταγωνιστική στη Formula 1.

Βρισκόμαστε σε φάση μεταμόρφωσης. Η επένδυση και η εμπιστοσύνη της Audi είναι τεράστια, και η ομάδα το νιώθει καθημερινά. Κάθε μέρα βλέπουμε πρόοδο, και πλέον πιστεύουμε στον εαυτό μας. Αυτό το πνεύμα είναι που κάνει τη διαφορά”, πρόσθεσε ο Βρετανός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ