GP Σιγκαπούρης: Το πρόγραμμα των δοκιμών και του αγώνα, τα ελαστικά και η στρατηγική

Οι δρόμοι της Μαρίνα Μπέι, στο ασιατικό λιμάνι της Σιγκαπούρης, φιλοξενούν το 18ο φετινό GP της Formula 1 – όπου οι Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις αποσκοπούν να επαναφέρουν τη McLaren στις νίκες, στη μάχη τους για το φετινό τίτλο. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική του αγώνα και το πρόγραμμα του τριημέρου.
Μετά τους δρόμους του Μπακού στις όχθες της Κασπίας, η Formula 1 ταξίδεψε ανατολικότερα σε άλλο ένα σιρκουί πόλης, τη Μαρίνα Μπέι της Σιγκαπούρης, για τον 18ο από τους 24 αγώνες του φετινού της πρωταθλήματος.
Σε απόσταση μόλις 140 χιλιομέτρων βόρεια από τον Ισημερινό, ο αγώνας αυτός είναι η μεγαλύτερη φυσική δομικασία της χρονιάς για τους οδηγούς λόγω της υψηλής θερμοκρασίας (άνω των 30) Κελσίου) σε συνδυασμό με την εξωφρενική υγρασία που ξεπερνά το 80%.
Το σιρκουί της Σιγκαπούρης διαφέρει σημαντικά από τη Μόντσα και το Μπακού, των δύο τελευταίων GP. Έχει πληθώρα στροφών -συνολικά 19, τέσσερις λιγότερες μετά τον ανασχεδιασμό της πίστας το 2023- και απαιτεί ρυθμίσεις υψηλής παραγωγής άντωσης των μονοθεσίων.
Αυτή είναι μια σημαντική πτυχή για τη μάχη του φετινού τίτλου: η McLaren έχει αποδειχθεί ανίκητη φέτος σε τέτοιου είδους πίστες και αναμένεται στη Σιγκαπούρη να επιστρέψει στην κλασική της φετινή κυριαρχία.
Αντίθετα, η Red Bull πασχίζει φέτος σε πίστες υψηλής άντωσης, στη Σιγκαπούρη δεν έχει κερδίσει ποτέ (ούτε καν το 2023) και απομένει να φανεί αν το νέο δάπεδο της RB21 που εισήγαγε στη Μόντσα, και επανέφερε την ταχύτητα του μονοθεσίου, μπορεί να αποδώσει και στη Μαρίνα Μπέι.
Αυτό σε μεγάλο βαθμό θα κρίνει αν ο Μαξ Φερστάπεν, μετά από τις δύο σερί του νίκες, θα μπορέσει ρεαλιστικά να κυνηγήσει τους Πιάστρι και Νόρις για τον τίτλο – καθώς τώρα απέχει κατά 69 βαθμούς από τον Αυστραλό και κατά 44 β. από τον Βρετανό.
Αν επιβεβαιωθεί η καλή απόδοση της McLaren σε τέτοιου είδους πίστες, η ομάδα του Ουόκινγκ μπορεί να σφραγίσει αυτό το τριήμερο το δεύτερο διαδοχικό της τίτλο κατασκευαστών.
Μακριά πίσω της, συντελείται όμως η μάχη των Mercedes, Ferrari και Red Bull για τη 2η θέση του πρωταθλήματος – καθώς οι τρεις ομάδες διεκδικούν το σημαντικά αυξημένο χρηματικό έπαθλο που αντιστοιχεί σε κάθε παραπάνω θέση στην τελική βαθμολογία.
Η Mercedes πέρασε 2η μετά την θετική της εμφάνιση και την καταστροφική της Ferrari στο Μπακού, όμως η πίστα της Σιγκαπούρης -όπως και του Λας Βέγκας, το Νοέμβριο- είναι από αυτές που ταιριάζουν στο μονοθέσιο του Μαρανέλο. Και η Red Bull έχει επιστρέψει πλέον για τα καλά.
GP Σιγκαπούρης: Ελαστικά & στρατηγική
Οι τρεις τύποι ελαστικών για τον αγώνα της Σιγκαπούρης έμειναν απαράλλαχτοι από πέρσι: η σκληρή είναι η C3, η μέση η C4 και η μαλακή η C5. Ωστόσο, και εδώ η F1 αύξησε το όριο ταχύτητας στα πιτς από τα 60 στα 80 km/h, μήπως ενθαρρύνει εναλλακτικές στρατηγικές.
Η θερμική φθορά είναι υψηλή στη Μαρίνα Μπέι, καθώς -σε αντίθεση με άλλους νυχτερινούς αγώνες- η θερμοκρασία δεν σημειώνει ιδιαίτερη πτώση τη νύχτα. Η μέση και σκληρή γόμα, συνεπώς, είναι ξεκάθαρα οι δύο που θα προτιμηθούν στον αγώνα.
Όμως, όποιος δεν έχει πολλά να χάσει μπορεί να ρισκάρει και με τη μαλακή, στην εκκίνηση ή στο τελευταίο Stint, ή αν υπάρξει κάποιο Όχημα Ασφαλείας – που μόνο απίθανο δεν είναι σε ένα σιρκουί πόλης.
Πέρσι 14 από τους 20 οδηγούς εκκίνησαν με τη μέση γόμα, τέσσερις με τη σκληρή και δύο με τη μαλακή. Η μέση γόμα προσέφερε και τη μέγιστη ευελιξία τις ομάδες για το χρονισμό του ενός και μοναδικού πιτ-στοπ στον αγώνα.
Στην πιο ακραία περίπτωση, η μέση γόμα C4 έβγαλε το πρώτο stint για 49 γύρους πέρσι – ενώ ήταν ένα από τα σπάνια GP της Σιγκαπούρης που δεν εμφανίστηκε το Όχημα Ασφαλείας. Φέτος, ωστόσο, υπάρχει υψηλότερο ενδεχόμενο βροχής στη διάρκεια του τριημέρου, κι αν αυτή εμφανιστεί στον αγώνα τότε θα ανατρέψει πλήρως τα δεδομένα της στρατηγικής.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 18ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από σήμερα Παρασκευή (3/10) μέχρι το GP της Κυριακής (5/10), και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP της Σιγκαπούρης:
Πρόγραμμα GP Σιγκαπούρης 2025
Παρασκευή 3 Οκτωβρίου
- 12:30-13:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
- 16:00-17:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)
Σάββατο 4 Οκτωβρίου
- 12:30-13:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
- 16:00-17:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)
Κυριακή 5 Οκτωβρίου
- 15:00: Αγώνας (GP)
Πού θα το δείτε: Το 18ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, στη Σιγκαπούρη, θα μεταδοθεί την Κυριακή, 5 Οκτωβρίου στις 15:00 ζωντανά, αποκλειστικά σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr). Αναλυτικά το πρόγραμμα των μεταδόσεων:
- FP1 – 3/10 – 12:30 – ANT1+
- FP2 – 3/10 – 16:00 – ANT1+
- FP3 – 4/10 – 12:30 – ANT1+
- Qualifying – 4/10 – 16:00 – ANT1+
- Race – 5/10 – 15:00 – ΑΝΤ1, ANT1+
Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις και για την ανάλυση των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα από το LIVEBlog του SPORT24.
GP Σιγκαπούρης 2025 / 3-5 Οκτωβρίου 2025
- Πρώτο GP: 2008
- Μήκος πίστας: 4,927 km
- Γύροι: 62
- Συνολική διαδρομή: 306,280 km
- Ρεκόρ γύρου: Ντάνιελ Ρικιάρντο, 1:34.486 (2024)
- Νικητής 2024: Λάντο Νόρις
- Περισσότερες νίκες: 5 (Σεμπάστιαν Φέτελ)
- Πιθανότητα εισόδου του οχήματος ασφαλείας: 83%
- Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 29,1’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)
- Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 30° C (Κυριακή), 30-31° C (Σάββατο), 30-31° C (Παρασκευή)
- Πιθανότητα βροχής: 20% (Κυριακή), 20% (Σάββατο), 40% (Παρασκευή)
5 Hot Info για το σιρκουί της Μαρίνα Μπέι
Το σιρκουί της Μαρίνα Μπέι μπήκε στο πρόγραμμα της F1 το 2008 και διασχίζει ορισμένα από τα πιο εμβληματικά σημεία της πόλης, ανάμεσα στους υψηλούς ουρανοξύστες. Η Σιγκαπούρη έγινε εκείνη τη χρονιά η πρώτη χώρα στην ιστορία που διοργάνωσε νυχτερινό αγώνα της Formula 1. Το 2023 το σιρκουί τροποποιήθηκε λίγο, με στόχο να βελτιωθεί η “ροή” του, και οι στροφές του μειώθηκαν από 23 σε 19.
Στους 10 από τους 15 μέχρι στιγμής αγώνες της Σιγκαπούρης κέρδισε ο κάτοχος της πολ ποζίσιον – συνεπώς θα είναι πολύ κρίσιμες οι δοκιμές κατάταξης του Σαββάτου. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ πέτυχε τις 4 από τις 5 νίκες του εκεί από την πρώτη θέση της εκκίνησης, και είναι ο πλέον πολυνίκης στο ασιατικό λιμάνι. Αν ο Λιούις Χάμιλτον κερδίσει φέτος, όμως, θα τον ισοφαρίσει.
Δύο από τις νίκες εκεί έχει ο Φερνάντο Αλόνσο, και η πρώτη εξ αυτών σημειώθηκε στον παρθενικό αγώνα του 2008 που ο Ισπανός οδηγούσε για τη Renault F1. Ήταν ο αγώνας του μεγάλου σκανδάλου του μοναδικού έως σήμερα σικέ GP, στον οποίο -όπως αποδείχθηκε ένα χρόνο αργότερα- ο διευθυντής της Renault F1 Φλάβιο Μπριατόρε έδωσε την εντολή στον έτερο οδηγό της ομάδας Νέλσον Πικέ Τζούνιορ να προσκρούσει εσκεμμένα στις μπαριέρες ακριβώς τη στιγμή που θα έπρεπε ώστε ο Αλόνσο να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία της εισόδου του οχήματος ασφαλείας, να κάνει το πιτ-στοπ του και να κερδίσει.
Το 2019 ο Φέτελ πέτυχε στη Μαρίνα Μπέι την τελευταία του νίκη στη F1. Ο Γερμανός οδηγούσε τότε για τη Ferrari, και στον αμέσως προηγούμενο αγώνα ένα τετ-α-κε τον είχε ρίξει στην 13η θέση, ενώ ο ομόλογός του Σαρλ Λεκλέρ κέρδιζε μέσα στη Μόντσα. Ο Φέτελ, με την πλάτη στον τοίχο, με το undercut τόσο στον Λεκλέρ όσο και στον Χάμιλτον (και παρά τα τρία οχήματα ασφαλείας) έδωσε την απάντησή του.
O αγώνας αυτός, παραδόξως, δεν έχει αναδείξει ποτέ νικητή (ούτε και poleman) τον Μαξ Φερστάπεν. Ούτε καν το 2023, που το GP Σιγκαπούρης ήταν το μοναδικό που έχασε η Red Bull Racing (από τη Ferrari με τον Κάρλος Σάινθ). Αυτό, τα τελευταία χρόνια, οφειλόταν στην ανώμαλη επιφάνεια των δρόμων του ασιατικού λιμανιού, που ανάγκαζε την RBR να αυξήσει το ύψος του δαπέδου του μονοθεσίου από το έδαφος – χαλώντας αποφασιστικά την αεροδυναμική του ισορροπία.