FORMULA 1

GP Σαουδικής Αραβίας: Ο Πέρεζ πετούσε στην Τζέντα, ξανά εξαιρετικός ο Αλόνσο

Red Bull driver Sergio Perez of Mexico steers his car during the first free practice ahead of the Formula One Grand Prix at the Jeddah corniche circuit in Jeddah, Saudi Arabia, Friday, March 17, 2023. (AP Photo/Luca Bruno)
Red Bull driver Sergio Perez of Mexico steers his car during the first free practice ahead of the Formula One Grand Prix at the Jeddah corniche circuit in Jeddah, Saudi Arabia, Friday, March 17, 2023. (AP Photo/Luca Bruno) AP

Ο Σέρτζιο Πέρες με 1:28.265 κατέκτησε την pole position στις κατατακτήριες του Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία της Red Bull. Δεύτερος ο Λεκλέρ, ξανά εξαιρετικός ο Αλόνσο.

Η εικόνα που είχαμε από τα ελεύθερα δοκιμαστικά επιβεβαιώθηκε και κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών έστω και κατά το ήμισυ. Ο Σέρτζιο Πέρεζ κατέκτησε την pole position στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία της Red Bull.

Το δεύτερο χρόνο σημείωσε ο Λεκλέρ της Ferrari, αλλά ο Μονεγάσκος θα πέσει στη 12η θέση λόγω της ποινής για αλλαγή ηλεκτρονικής μονάδας του κινητήρα του. Συνεπώς, από την πρώτη σειρά δίπλα στον Πέρεζ θα εκκινήσει ο Αλόνσο με την Aston Martin.

Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της διαδικασίας εκτός έμειναν οι Σάρτζεντ, Ντε Βρις, Νόρις, Τσουνόντα και Άλμπον με τις διαφορές να είναι μικρές όπως ακριβώς συνέβη και στον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Το Q2 σημαδεύτηκε από ένα απρόοπτο αφού ο Μαξ Φερστάπεν αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με πρόβλημα στο ημιαξόνιο του μονοθεσίου της Red Bull με αποτέλεσμα να εκκινήσει από τη 15η θέση.

Πέρα από τον Ολλανδό εκτός συνέχειας έμειναν οι Χούλκενμπεργκ, Τσόου, Μάγκνουσεν και Μπότας, ενώ ο Σάινθ τη γλίτωσε την τελευταία στιγμή.

Κάπως έτσι φτάσαμε στο Q3 όπου ο Πέρεζ από την αρχή έδωσε τον ρυθμό. Ο Μεξικανός με 1:28.265 σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο απ' όλους. Ο δεύτερος χρόνος ήρθε από τον Λεκλέρ, αλλά όπως αναφέραμε παραπάνω θα πέσει στην ενδέκατη θέση και έτσι δίπλα στον Πέρεζ θα βρεθεί ο Αλόνσο.

Στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης θα βρεθούν οι Ράσελ και Σάινθ με τις Mercedes και Ferrari, που ήταν σχεδόν 6 δέκατα μακριά από τον Πέρεζ.

Πίσω τους θα βρίσκονται οι Στρολ και Οκόν, ακολουθούν οι Χάμιλτον και Πιάστρι με τους Γκασλί και Χούλκενμπεργκ να κλείνουν την πρώτη δεκάδα.

Μιλώντας για το πρόβλημα που του στέρησε την είσοδο στο Q3 και τον άφησε στην 15η θέση της εκκίνησης, ο Φερστάπεν είπε: "Ήταν η πρώτη φορά που το άκουσα (το πρόβλημα στον κινητήρα). Βγαίνοντας από τη στροφή 10, συνέβη. Είναι πολύ ενοχλητικό. Είχαμε ένα καλό διήμερο, όλες οι δοκιμές εξελίσσονταν καλά.

Θα είναι λίγο πιο δύσκολο τώρα να ανέβουμε στην κορυφή. Τα πάντα είναι εφικτά σε μια τέτοια πίστα, αλλά ας είμαστε πιο ρεαλιστές. Έχουνε καλό ρυθμό, πάντως, οπότε αναμφίβολα θα ανελιχθούμε στην κατάταξη" πρόσθεσε ο Ολλανδός, αφήνοντας να εννοηθεί ότι πιστεύει ακόμα στην αυριανή νίκη. Και με την ταχύτητα που έδειξε στις ελεύθερες δοκιμές, μάλλον αυτή δεν φαντάζει απίθανη.

Πίσω στις αποψινές δοκιμές κατάταξης, ο Πέρεζ δεν είχε την ταχύτητα του Φερστάπεν, αλλά και πάλι αυτή ήταν αρκετή για να κερδίσει την πολ ποζίσιον με 0,15'' από τον Λεκλέρ και 0,46'' από την Aston Martin του Αλόνσο, πριν καν ολοκληρώσει τον δεύτερο γρήγορο γύρο του στο Q3 - καθώς κανείς δεν είχε καταφέρει να καταρρίψει τον πρώτο χρόνο του, στo 1:28.2.

Με τη δεύτερή του προσπάθεια ο Αλόνσο ανέβηκε στη δεύτερη θέση, και παρότι την κέρδισε ο Λεκλέρ με τη δική του, ο Ισπανός θα παραταχθεί δεύτερος στην εκκίνηση λόγω της ποινής του Μονεγάσκου - ελπίζοντας ότι με την εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών της AMR23 θα καταφέρει να απειλήσει τον Μεξικανό για τη νίκη.

Ο Τζόρτζ Ράσελ κατάφερε να βρει στο τέλος ταχύτητα από τη Mercedes W14 που το μονοθέσιό του δεν είχε δείξει όλο το διήμερο μέχρι στιγμής, ενώ ο Κάρλος Σάινθ -μακριά από το ρυθμό του Λεκλέρ- χρειάστηκε να κάνει και δεύτερο γύρο στο Q2 για να καταφέρει να προκριθεί στη δεκάδα.

Σπουδαία, τέλος, ήταν και η εμφάνιση του Όσκαρ Πιάστρι, που μπήκε για πρώτη φορά στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης της F1 με μια σαφώς βελτιωμένη McLaren MCL30, κερδίζοντας την Alpine του Πιέρ Γκασλί. Ο ομόλογος του Πιάστρι, Λάντο Νόρις, αναγκάστηκε να αποχωρήσει από το Q1 όταν έσπασε την εμπρός αριστερή ανάρτηση της McLaren του σε επαφή με τον εσωτερικό τοίχο της στροφής 27.

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ