FORMULA 1

GP Ολλανδίας: Το πρόγραμμα των δοκιμών και του αγώνα, τα ελαστικά και η στρατηγική

Scuderia Ferrari Press Office

Η F1 επιστρέφει στην πίστα μετά από σχεδόν τέσσερις εβδομάδες για το 15ο φετινό της GP, στο Ζάντβορτ της Ολλανδίας, λίγο έξω από το Άμστερνταμ. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου (29-31/8) στις όχθες της Βόρειας Θάλασσας.

Το Ζάντβορτ υποδέχθηκε μέσα στην εβδομάδα το “καραβάνι” της F1 με βροχή και σχετικό κρύο, και όλα δείχνουν πως αυτές θα είναι οι συνθήκες στις οποίες θα διεξαχθεί η αγωνιστική δραστηριότητα όλου του τριημέρου του GP Ολλανδίας 2025.

Η McLaren κυριάρχησε στον τελευταίο αγώνα πριν τις καλοκαιρινές διακοπές του σπορ, στις αρχές του Αυγούστου στην Ουγγαρία, και το Ζάντβορτ έχει αντίστοιχες αεροδυναμικές ρυθμίσεις -πολύ υψηλής άντωσης- των μονοθεσίων, λόγω των διαδοχικών αργών του στροφών και μικρών ευθειών.

Επίσης, η McLaren κέρδισε πέρσι τον ολλανδικό αγώνα με τον Λάντο Νόρις, και βάσει της παροιμιώδους σταθερότητας της απόδοσης της MCL39 σε κορυφαίο επίπεδο όλη τη χρονιά, και πάλι οι δυο οδηγοί της -Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις- ξεκινούν ως τα μεγάλα φαβορί για τη νίκη.

Ο Αυστραλός και ο Βρετανός θα μονομαχήσουν για τον τίτλο στα 10 GP που απομένουν για το τέλος της σεζόν, καθώς πλέον ο Μαξ Φερστάπεν έχει μείνει 97 βαθμούς μακριά – με μια Red Bull που δεν δείχνει να έχει την ταχύτητα να απειλήσει τις McLaren.

Μέχρι το τέλος του Ιουλίου, εξάλλου, όλες οι ομάδες έφεραν τις τελευταίες τους μεγάλες αναβαθμίσεις στα φετινά τους μονοθέσια -προκειμένου πια να επικεντρωθούν αποκλειστικά το 2026- συνεπώς δεν αναμένονται ιδιαίτερες αλλαγές στις ισορροπίες δυνάμεων.

Πάντως, η McLaren εκτιμά ότι με τις μεγάλες αλλαγές του καλοκαιριού στην SF-25 η Ferrari θα είναι σε θέση να διεκδικεί νίκες φέτος, ενώ και η Mercedes σε ευνοϊκές για εκείνη συνθήκες (όπως, ίσως, αυτές του Ζάντβορτ) έχει δείξει ότι έχει περισσότερες πιθανότητες για να “ξεκλειδώνει” τη δυναμική της W16. Όμως, δύσκολα κάποια από τις RBR, Ferrari, Mercedes θα θεωρηθεί πλέον φέτος κάτι περισσότερο από αουτσάιντερ.

McLaren Media Centre

GP Ολλανδίας: Ελαστικά & στρατηγική
Η Pirelli, που γιορτάζει αυτό το τριήμερο το 500ό της GP στη Formula 1, παρέχει στις ομάδες τις τρεις μεσαίες γόμες της: σκληρή είναι η C2, μέση η C3 και μαλακή η C4.

Είναι ένα ‘σκαλοπάτι’ πιο μαλακές από τις γόμες που είχε επιλέξει για τον περσινό αγώνα, σε μια κίνηση που αποσκοπεί να δώσει πιο έντονο στρατηγικό ενδιαφέρον στο GP – αν η πίστα μείνει στεγνή την Κυριακή, που δεν προβλέπεται.

Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών διάλεξε στρατηγική ενός πιτ-στοπ τα τελευταία χρόνια στο Ζάντβορτ, οπότε με τις μαλακότερες γόμες η Pirelli, η F1 και η FIA αισιοδοξούν ότι θα γίνει ρεαλιστικό το ενδεχόμενο για δύο πιτ-στοπς. Για τον ίδιο λόγο, προκειμένου η απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ να είναι μικρότερο, το όριο ταχύτητας στο pit-lane αυξήθηκε από τα 60 στα 80 km/h.

Τα ελαστικά της Pirelli για το GP Ολλανδίας 2025 Pirelli F1 Media

Παρόλα αυτά, οι προσομοιώσεις των ομάδων εξακολουθούν να δείχνουν ότι η ταχύτερη στρατηγική για τον αγώνα περιλαμβάνει μόνο ένα πιτ-στοπ, κυρίως διότι η πίστα του Ζάντβορτ παρέχει ελάχιστες ευκαιρίες προσπέρασης – ελλείψει μεγάλων ευθειών και λόγω του μικρού της πλάτους.

Πέρσι στην εκκίνηση 16 οδηγοί παρατάχθηκαν με τη μέση γόμα, τρεις με τη μαλακή και ένας με τη σκληρή. Οι 14 έκαναν μόνο ένα πιτ-στοπ, επιλέγοντας τη σκληρή γόμα για το δεύτερο stint, ενώ οι άλλοι 6 έκαναν δύο πιτ-στοπς.

Πέρσι ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Haas έβγαλε 57 γύρους με τη σκληρή γόμα, ο Όσκαρ Πιάστρι 33 γύρους με τη μέση και ο Λιούις Χάμιλτον 24 γύρους με τη μαλακή – αλλά φέτος, θυμίζουμε, όλες οι γόμες είναι ένα ‘σκαλί’ πιο μαλακές.

McLaren Media Centre

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 15ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από σήμερα Παρασκευή (29/08) μέχρι το GP της Κυριακής (31/08), και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP Ολλανδίας:

Πρόγραμμα GP Ολλανδίας 2025
Παρασκευή 29 Αυγούστου

  • 13:30-14:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
  • 17:00-18:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο 30 Αυγούστου

  • 12:30-13:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
  • 16:00-17:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)

Κυριακή 31 Αυγούστου

  • 16:00: Αγώνας (GP)

Πού θα το δείτε: Ο 15ος αγώνας του πρωταθλήματος της Formula 1, στην Ολλανδία, θα μεταδοθεί την Κυριακή 31 Αυγούστου στις 16:00 ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και ετεροχρονισμένα στις 16:30 στον ΑΝΤ1. Αναλυτικά το πρόγραμμα των μεταδόσεων:

  • F1 – FP1 – 29/8 – 13:30 – ANT1+
  • F1 – FP2 – 29/8 – 17:00 – ANT1+
  • F1 – FP3 – 30/8 – 12:30 – ANT1+
  • F1 – Qualifying – 30/8 – 16:00 – ANT1+
  • F1 – Race – 31/8 – 16:00 – ANT1+
  • F1 – Race delay – 31/8 – 16:30 – ANT1

Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις και για την ανάλυση των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα από το LIVEBlog του SPORT24.

H πίστα του Ζάντβορτ Mercedes AG

GP Ολλανδίας 2025 / Ζάντβορτ, 29-31 Αυγούστου 2025

  • Πρώτο GP: 1952
  • Μήκος πίστας: 4,259 km
  • Γύροι: 72
  • Συνολική διαδρομή: 306,587 km
  • Ρεκόρ γύρου: Λιούις Χάμιλτον, 1:11.097 (2021)
  • Νικητής 2024: Λάντο Νόρις
  • Περισσότερες νίκες: Τζιμ Κλαρκ (4)
  • Πιθανότητα οχήματος ασφαλείας: 50%
  • Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 23,0’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)
  • Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 19° C (Κυριακή), 16-18° C (Σάββατο), 18-20° C (Παρασκευή)
  • Πιθανότητα βροχής: 80% (Κυριακή), >80% (Σάββατο), >80% (Παρασκευή)

5 Hot Info για την πίστα του Ζάντβορτ

  • Η πίστα του Ζάντβορτ έχει φιλοξενήσει όλα τα -συνολικά 34- GP της Formula 1 που έχουν διεξαχθεί επί ολλανδικού εδάφους στην ιστορία του σπορ, σε διάφορες χρονικές περιόδους από το 1952 και μετά. Ο Τζιμ Κλαρκ είναι ο ρέκορντμαν με 4 νίκες στις όχθες της Βόρειας Θάλασσας, και μόνο ο Μαξ Φερστάπεν μπορεί να τις ισοφαρίσει, φέτος.
  • Το Ζάντβορτ άνοιξε μαζί με το Σίλβερστοουν λίγο μετά το β’ παγκόσμιο πόλεμο, το 1948, πάνω στο κύμα του ενθουσιασμού των Ευρωπαίων για τους αγώνες αυτοκινήτου. Αρχικά περιλάμβανε και δημόσιους δρόμους περιμετρικά του θερινού θερέτρου που ήταν η πόλη, μαζί με τμήματα της μόνιμης πίστας. Σύμβουλος στο σχεδιασμό της διαδρομής (που αρχικά είχε μήκος 4,2 χιλιομέτρων) ήταν ο νικητής του ΛεΜάν το 1927 Σάμι Ντέιβις.

Florent Gooden / DPPI / Scuderia Ferrari Press Office

  • Το πρώτο GP διοργανώθηκε εκεί στην τρίτη σεζόν της επαγγελματικής F1, το 1952, και το κέρδισε κυριαρχόντας ο Αλμπέρτο Ασκάρι, επικεφαλής του 1-2-3 που σημείωσε τη μέρα εκείνη η Scuderia Ferrari. Τις επόμενες δεκαετίες το σπορ θα επισκέπτονταν το Ζάντβορτ ανά περιόδους. Έτσι και το 2020, η επιτυχία του Φερστάπεν κατέστησε εφικτή την επιστροφή του GP Ολλανδίας στο πρόγραμμα έπειτα από 35 χρόνια απουσίας (από το 1985, που είχε κερδίσει ο Νίκι Λάουντα). Όμως η πανδημία μετέθεσε την επιστροφή του για το ‘21. O Μαξ κέρδισε τις τρεις πρώτες επαναλήψεις του αγώνα εκεί, ενώ πέρσι νικητής ήταν ο Λάντο Νόρις.
  • Το σιρκουί του Ζάντβορτ έχει διατηρήσει μέχρι σήμερα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σχεδίασής του, που περιλαμβάνει 14 στροφές (4 αριστερές και 10 δεξιές) στα 4,259 χιλιόμετρά του. Όμως, η μεγαλύτερη ιδιαιτερότητα της πίστας είναι οι κεκλιμένες στροφές 3 και 14, με κλίση 19 και 18 μοιρών αντίστοιχα – μεγαλύτερη από εκείνη των στροφών του οβάλ της Ινδιανάπολης.

Antonin Vincent / DPPI / Scuderia Ferrari Press Office

  • Μία εμβληματική στιγμή της F1 στο Ζάντβορτ ήταν η πρώτη νίκη τόσο του Τζέιμς Χάντ όσο και της ομάδας της Hesketh. Ο αγώνας ξεκίνησε σε υγρή άσφαλτο, που πολύ γρήγορα στέγνωσε. Ο Βρετανός μπήκε για σλικς ελαστικά στον 7ο γύρο, αλλά οι υπόλοιποι πρωτοπόροι -όπως ο Νίκι Λάουντα της Ferrari- δεν τον ακολούθησαν. Ήταν μια εμπνευσμένη κίνηση, που έφερε τον Χαντ επικεφαλής. Ο Βρετανός αμύνθηκε μέχρι τέλους στην πίεση του Λάουντα, κι έτσι κατάφερε να πετύχει τη μία και μοναδική νίκη της Hesketh, ίσως της πιο αντισυμβατικής ομάδας της ιστορίας, και την πρώτη από τις συνολικά 10 της καριέρας του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ