FORMULA 1

GP Μεξικού: Το πρόγραμμα και όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Scuderia Ferrari Press Office

Μπορεί ο Μαξ Φερστάπεν με τη ραγδαία βελτιωμένη Red Bull να συνεχίσει τη μεγάλη αντεπίθεση για το φετινό τίτλο απέναντι στους Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις της McLaren και αυτό το τριήμερο; Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική του αγώνα και το πρόγραμμα του τριημέρου (24-26 Οκτωβρίου) του GP Μεξικού.

Μετά το Τέξας, η Formula 1 συνεχίζει το ταξίδι της στην αμερικανική ήπειρο με το GP Μεξικού του προσεχούς τριημέρου (24-26/10), που αποτελεί τον 20ό από τους 24 αγώνες της φετινής σεζόν – ταξίδι που έπειτα θα συνεχιστεί στη Βραζιλία και στο Λας Βέγκας.

Το σκηνικό έχει αλλάξει δραματικά τους τελευταίους δύο μήνες, μετά τον αγώνα της Ολλανδίας στο τέλος του Αυγούστου: στη μάχη του τίτλου μεταξύ των Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις της McLaren έχει μπει και ένας τρίτος πόλος, ο Μαξ Φερστάπεν, μετά από 3 νίκες και μία 2η θέση στα τελευταία 4 GP.

Ο πρωταθλητής, έτσι, μείωσε την υστέρησή του από τον πρωτοπόρο Πιάστρι από τους 104 βαθμούς πριν δύο μήνες στους 40 μετά τον αγώνα του Τέξας – και ενώ απομένουν 5 GP και 2 Sprint για να πέσει η αυλαία της σεζόν.

H Red Bull έκανε εκθαμβωτική δουλειά στην κατανόηση και εξέλιξη της RB21 από το τέλος Αυγούστου και μετά, απέδειξε στη Σιγκαπούρη ότι δεν αποδίδει μόνο σε πίστες χαμηλής άντωσης και στο Όστιν ότι μπορεί να είναι ανταγωνιστική παντού.

Όμως, στον αγώνα του Τέξας δεν είδαμε πόσο ανταγωνιστική ήταν σε σχέση με τη McLaren, καθώς ο Λάντο Νόρις έμεινε “κολλημένος” για τους 20 πρώτους γύρους πίσω από τη Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ – ενώ ο Πιάστρι ποτέ δεν βρήκε τις ρυθμίσεις που θα ήθελε.

Η ομάδα του Ουόκινγκ αισιοδοξεί ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν για αυτή στα προσεχή GP, καθώς προσπαθούν να αντιμετωπίσουν έναν Φερστάπεν γεμάτο αυτοπεποίθηση, με ένα μονοθέσιο που είναι και πάλι ικανό για νίκες.

Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η μάχη των Mercedes, Ferrari, Red Bull για τη 2η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, καθώς οι τρεις ομάδες βρίσκονται μέσα σε 10 βαθμούς. Και πέραν της Red Bull και της Mercedes, που κέρδισε στη Σιγκαπούρη, η Ferrari επίσης έδειξε σημαντική βελτίωση στο Τέξας – σε μια πίστα που πέρσι είχε κερδίσει, με τον Κάρλος Σάινθ.

Η περσινή νίκη του Κάρλος Σάινθ στο σιρκουί "Ερμάνος Ροντρίγκεζ" Florent Gooden / DPPI / Scuderia Ferrari Press Office

GP Μεξικού: Ελαστικά & στρατηγική
Όπως και στο Τέξας, έτσι και στο Μεξικό υπάρχει ένα “σκαλοπάτι” μεταξύ της σκληρής γόμας και των δύο πιο μαλακών. Μόνο που εδώ η σκληρή είναι η C2, η μέση είναι η C4 και η μαλακή η C5.

Με βάση την αντοχή των γομών που διαπιστώνουμε φέτος, και με βάση ότι σχεδόν όλοι έκαναν ένα από τα δύο stints στο Τέξας με τη μαλακή γόμα, φαντάζει μάλλον δύσκολο να χρησιμοποιηθεί η αργή σκληρή γόμα την Κυριακή στον αγώνα.

Τα ελαστικά της Pirelli για το GP Μεξικού 2025 Pirelli F1 Media

Όμως, η στρατηγική μέσης / μαλακής ή το αντίθετο στην Κυριακή έχει το ρίσκο να χρειαστεί κάποιος και δεύτερο πιτ-στοπ, λόγω του υψηλού ρυθμού θερμικής φθοράς που αναμένεται – σύμφωνα με την Pirelli.

Αυτό, όπως και το αναμενόμενο graining (η φθορά της επιφάνειας του ελαστικού σε μια πίστα που γλιστρά) είναι θέματα που θα εξετάσουν με προσοχή οι ομάδες με τις συστοιχίες γύρων και την προσομοίωση αγώνα, στις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών.

Πέρσι, πάντως, η μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών έκανε ένα πιτ-στοπ. Εξαίρεση ήταν μόνο ο Σέρτζιο Πέρεζ. Οι πιο πολλοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα, και στο τέλος αποδείχθηκε ότι η πιο αποδοτική στρατηγική ήταν της μέσης / σκληρής γόμας με ένα πιτ-στοπ. Όμως, από πέρσι η προστασία των ελαστικών από τα μονοθέσια έχει προοδεύσει πολύ.

McLaren Media Centre

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 20ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από σήμερα Παρασκευή (24/10) μέχρι τον αγώνα της Κυριακής (26/10), και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP της Πόλης του Μεξικού:

Πρόγραμμα GP Μεξικού 2025

Παρασκευή 24 Οκτωβρίου

  • 21:30-22:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)

Σάββατο 25 Οκτωβρίου

  • 01:00-02:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)
  • 20:30-21:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)

Κυριακή 26 Οκτωβρίου

  • 00:00-01:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)
  • 22:00: Αγώνας (GP)

Πού θα το δείτε: Το 20ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, στο Μεξικό, θα μεταδοθεί την Κυριακή 26 Οκτωβρίου στις 22:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr), και μαγνητοσκοπημένα στις 23:45 στον ΑΝΤ1. Αναλυτικά το πρόγραμμα των μεταδόσεων:

  • FP1 – 24/10 – 21:30 – ANT1+
  • FP2 – 25/10 – 01:00 – ANT1+
  • FP3 – 25/10 – 20:30 – ANT1+
  • Qualifying – 26/10 – 00:00 – ANT1+
  • Race – 26/10 – 22:00 – ANT1+
  • Race delayed – 26/10 – 23:45 – ANT1

Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις και για την ανάλυση των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα από το LIVEBlog του SPORT24.

Η πίστα "Ερμάνος Ροντρίγκεζ" στο Μεξικό Mercedes AG

GP Μεξικού 2025 / 24-26 Οκτωβρίου 2025

  • Πρώτο GP: 1963
  • Μήκος πίστας: 4,304 km
  • Γύροι: 71
  • Συνολική διαδρομή: 305,584 km
  • Ρεκόρ γύρου: Βάλτερι Μπότας, 1:17.774 (2021)
  • Νικητής 2024: Κάρλος Σάινθ (Ferrari)
  • Περισσότερες νίκες: 5 (Μαξ Φερστάπεν)
  • Πιθανότητα εισόδου του οχήματος ασφαλείας: 43%
  • Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 21,86’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)
  • Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 25° C (Κυριακή), 23-24° C (Σάββατο), 23-24° C (Παρασκευή)
  • Πιθανότητα βροχής: 20% (Κυριακή), 20% (Σάββατο), 40% (Παρασκευή)

McLaren Media Centre

5 Hot Info για την πίστα “Ερμάνος Ροντίργκεζ”

  • Παρότι η F1 έχει επισκεφτεί το Μεξικό μόνο 24 φορές στα 75 χρόνια της ιστορίας της, το σπορ είναι εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα. Κι αυτό οφείλεται στους αδερφούς Πέδρο και Ρικάρντο Ροντρίγκεζ, τους πρώτους Μεξικανούς που δοξάστηκαν στο διεθνές μότορσπορ (στη F1 και ειδικά στα Sportscars) – και φυσικά, στους καιρούς μας, στον Σέρτζιο Πέρεζ.
  • Ο πατέρας των αδερφών Ροντρίγκεζ ήταν σύμβουλος του Πρόεδρου του Μεξικού, Αντόλφο Λόπεζ Ματέο, και του πρότεινε να δημιουργήσουν μία πίστα της Formula 1 στον περιβάλλοντα χώρο του αθλητικού κέντρου Magdalena Mixiuhca της πρωτεύουσας. Στον Πρόεδρο άρεσε η ιδέα.

Scuderia Ferrari Press Office

  • Μέχρι το 1962 είχε θεμελιωθεί η πίστα “Ερμάνος Ροντρίγκεζ” (“Αδερφοί Ροντρίγκεζ”) και -μετά το μη-πρωταθληματικό GP του ‘62- η F1 την επισκέφτηκε σε τρεις περιόδους: το 1963-’70, έπειτα το 1986-’92 και τώρα από το 2015 μέχρι και σήμερα. Κατά συνέπεια, οι Μαξ Φερστάπεν και Red Bull Racing έχουν το ρεκόρ (5) νικών εκεί, ενώ τις περισσότερες πολ ποζίσιον (4) κρατά ακόμα ο μέγας Σκοτσέζος Τζίμι Κλαρκ από τη δεκαετία του ‘60, με τη Lotus.
  • Η πίστα βρίσκεται περισσότερα από 2.000 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, και το αυξημένο υψόμετρο σημαίνει ότι ο αέρας είναι λεπτός και το οξυγόνο περιορισμένο. Με τη σειρά του, αυτό σημαίνει ότι η “αναπνοή” των κινητήρων είναι περιορισμένη, όπως και η παραγόμενη άντωση (κάθετη δύναμη) των μονοθεσίων. Έτσι, παρότι το σχέδιο της πίστας είναι τυπικό μιας πίστας ρύθμισης των μονοθεσίων για υψηλή άντωση, η τελική τους ταχύτητα είναι πολύ υψηλή.
  • Η μόνη βασική διαφορά στο σχεδιασμό της πίστας από το 1963 είναι ότι έχει αφαιρεθεί στη σύγχρονη εποχή η θεαματική, αλλά και τρομακτική, στροφή Peralta, όπου ο Άιρτον Σένα είχε στις δοκιμές κατάταξης του 1991 μία από τις ελάχιστες στιγμές που έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και κατέληξε στις μπαριέρες (πριν η McLaren-Honda του προσγειωθεί ανάποδα στην αμμοπαγίδα). Στη θέση της στροφής αυτής πλέον υπάρχει το εντυπωσιακό Foro Sol, το πέρασμα από ένα πρώην στάδιο του μπέιζμπολ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ