GP Λας Βέγκας: Το πρόγραμμα του τριημέρου και όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τρία σερί GP στα επόμενα ισάριθμα Σαββατοκύριακα θα κρίνουν το φετινό πρωταθλητή της Formula 1, μεταξύ των Λάντο Νόρις, Όσκαρ Πιάστρι και Μαξ Φερστάπεν – με πρώτο στο Λας Βέγκας αυτό το τριήμερο (21-23 Νοεμβρίου). Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική του αγώνα και το πρόγραμμα του του GP στο Λας Βέγκας.
O αγώνας στην “πόλη της αμαρτίας” στη μέση της ερήμου της Νεβάδας, ο τρίτος στις ΗΠΑ φέτος, διεξάγεται παραδοσιακά τα βράδια της Πέμπτης, της Παρασκευής και τους Σαββάτου στην Αμερική, που σημαίνει ότι όλες οι αγωνιστικές τους περίοδοι θα γίνουν τα ξημερώματα του προσεχούς τριημέρου με την ώρα Ελλάδας.
Αυτή την Κυριακή δεν είναι μαθηματικά εφικτό να προκύψει ο φετινός πρωταθλητής, καθώς η νίκη δίνει 25 βαθμούς, ο Λάντο Νόρις έχει προβάδισμα 24 βαθμών από τον Όσκαρ Πιάστρι ενώ οι δύο τελευταίοι αγώνες της Μέσης Ανατολής (στο Κατάρ και στο Άμπου Ντάμπι) μπορούν να δώσουν 58 αν κάποιος κερδίσει τα 2 GP και το Sprint του Κατάρ.
Επιπλέον, ο Μαξ Φερστάπεν, που υστερεί 49 βαθμούς από τον Νόρις, φαντάζει ως φαβορί -μαζί με τη Mercedes- σε μια πίστα που ταιριάζει (λόγω χαμηλής άντωσης και μεγάλων ευθειών) στη Red Bull RB21 και όχι στη McLaren.
Σε αυτό ελπίζει ο Μαξ για να κόψει μεγάλο μέρος της υστέρησης των 49 βαθμών από τον Νόρις, αν οι οδηγοί της McLaren δεν ανέβουν στο βάθρο την Κυριακή. Από αυτή την άποψη ο πρωταθλητής ελπίζει ότι οι Mercedes θα βρεθούν ανάμεσα στον ίδιο και τις McLaren – αν και παράλληλα υπάρχει για εκείνον ο φόβος μήπως ο Τζορτζ Ράσελ επαναλάβει την περσινή του νίκη σε ένα σιρκουί και με θερμοκρασίες που ταιριάζουν στη Mercedes W16.
Παρόλα αυτά, αν αποδώσουν τα μέτρα που έχει λάβει η McLaren για τα περσινά προβλήματά της στο Λας Βέγκας, τότε ο Ολλανδός θα τεθεί μαθηματικά εκτός μάχης για το φετινό τίτλο αν χάσει 10 ακόμα βαθμούς την Κυριακή από τον Νόρις.
Το αμερικανικό σιρκουί δεν ταιριάζει ούτε στον Πιάστρι, καθώς η ολισθηρότητα των δημόσιων δρόμων του βγάζει την επιφάνεια τα αντίστοιχα προβλήματα που είχε ο Αυστραλός και στο Μπακού και στο Μεξικό.
Συνεπώς, ο 24χρονος αναζητά την υπέρβαση στο Λας Βέγκας (και τη συνέχιση της βελτίωσης που έδειξε στη Βραζιλία) που θα τον στείλει στη Μέση Ανατολή με μικρότερη υστέρηση από τον Νόρις. Ωστόσο, σε όλους τους εναπομείναντες αγώνες ο Λάντο έχει την πολυτέλεια να τερματίσει πίσω από τον Όσκαρ και παρόλα αυτά να κατακτήσει το πρωτάθλημα.
Από την εξίσωση, πάντως, δεν πρέπει να αφήνουμε έξω και τη Ferrari, η οποία ήταν ανταγωνιστική πέρσι στο Λας Βέγκας και μετά τη διπλή της εγκατάλειψη στο μίζερό της GP της Βραζιλίας, θέλει να κερδίσει πολλούς βαθμούς για να επιστρέψει με αξιώσεις στη μάχη της με τις Mercedes και Red Bull Racing για τη 2η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
GP Λας Βέγκας: Ελαστικά & στρατηγική
Το σιρκουί του Λας Βέγκας, με το σχέδιό του, παρέχει στους οδηγούς αρκετές ευκαιρίες προσπέρασης – γεγονός που με τη σειρά του ευνοεί την ενδεχόμενη επιλογή διαφορετικών στρατηγικών.
Για τρίτη διαδοχική χρονιά οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους στις μαλακότερες στάνταρ γόμες της Pirelli: δηλαδή, η σκληρή θα είναι η C3, η μέση η C4 και η μαλακή η C5. Ωστόσο, με τη θερμοκρασία να αναμένεται στους 14° Κελσίου, ή και χαμηλότερα, ειδικά στις κατατακτήριες οι ομάδες έχουν μπροστά τους τη δυσκολία της έγκαιρης και σωστής θέρμανσης της γόμας.
Κατά συνέπεια, θα είναι πολύ κρίσιμος για τη μάχη της πολ ποζίσιον ο γύρος (ή οι γύροι) της προετοιμασίας των ελαστικών για κάθε οδηγό, ώστε να τα βάλουν μέσα στο ενδεδειγμένο ‘παράθυρο’ θερμικής λειτουργίας. Ειδικά αν συνυπολογίσουμε ότι τα μονοθέσια θα έχουν ρύθμιση πολύ χαμηλής άντωσης, βάσει των μεγάλων ευθειών / αργών στροφών του σιρκουί του Λας Βέγκας.
Παράλληλα, οι βελτιώσεις στις φετινές γόμες θα εξαλείψουν σε μεγάλο βαθμό το φαινόμενο του graining (της φθοράς της επιφάνειας των ελαστικών εξαιτίας των γλιστρημάτων), που προκάλεσε προβλήματα σε πολλούς πέρσι (όπως στη McLaren) κυρίως με τη μέση γόμα. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος για τον οποίο δεν επιλέχθηκε η ultra μαλακή γόμα C6 για αυτό το τριήμερο.
Στον περσινό αγώνα οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα, με εξαίρεση τον Φερνάντο Αλόνσο που διάλεξε τη μαλακή και τους Πέρεζ, Μπότας, Κολαπίντο που έβαλαν για την εκκίνηση τη σκληρή.
Οι πιο πολλοί είχαν περισώσει από τις δοκιμές δύο φρέσκα σετ σκληρής γόμας, κι έτσι η πιο κοινή στρατηγική περιλάμβανε δύο πιτ-στοπς ώστε να είναι σε θέση να πιέζουν σε όλο τον αγώνα αντί να κάνουν διαχείριση της γόμας. Παρόλα αυτά, η θερμική φθορά ήταν ελάχιστη, κυρίως στη μέση γόμα του πρώτου stint.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 22ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από αύριο τα ξημερώματα της Παρασκευής (21/11) μέχρι τον αγώνα της Κυριακής (23/11), και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP του Λας Βέγκας:
Πρόγραμμα GP Λας Βέγκας 2025
Παρασκευή 21 Νοεμβρίου
- 02:30-03:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
- 06:00-07:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)
Σάββατο 22 Νοεμβρίου
- 02:30-03:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
- 06:00-07:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)
Κυριακή 23 Νοεμβρίου
- 06:00: Αγώνας (GP)
Πού θα το δείτε: Το 22ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, που θα διεξαχθεί στο φαντασμαγορικό Λας Βέγκας, θα μεταδοθεί την Κυριακή 23 Νοεμβρίου στις 06:00 ζωντανά, αποκλειστικά σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+. Αναλυτικά το πρόγραμμα των μεταδόσεων:
- FP1 – 21/11 – 02:30 – ANT1+
- FP2 – 21/11 – 06:00 – ANT1+
- FP3 – 22/11 – 02:30 – ANT1+
- Qualifying – 22/11 – 06:00 – ANT1, ANT1+
- Race – 23/11 – 06:00 – ANT1, ANT1+
Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις και για την ανάλυση των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα από το LIVEBlog του SPORT24.
GP Λας Βέγκας 2025 / 21-23 Νοεμβρίου 2025
Πρώτο GP: 2023
Μήκος πίστας: 6,201 km
Γύροι: 50
Συνολική διαδρομή: 309,958 km
Ρεκόρ γύρου: Λάντο Νόρις, 1:34.876 (2024)
Νικητής 2024: Τζορτζ Ράσελ
Περισσότερες νίκες: 1 (Μαξ Φερστάπεν & Τζορτζ Ράσελ)
Πιθανότητα εισόδου του οχήματος ασφαλείας: 50%
Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 20,5’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)
Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 14° C (Κυριακή), 12-14° C (Σάββατο), 12-14° C (Παρασκευή)
Πιθανότητα βροχής: 0% (Κυριακή), 40% (Σάββατο), 40% (Παρασκευή)
5 Hot Info για το σιρκουί του Λας Βέγκας
- Η Formula 1 επισκέπτεται φέτος για 5η φορά στην ιστορία της το Λας Βέγκας, αυτό το τριήμερο. Οι πρώτες δύο φορές ήταν το 1981-’82, στο περίφημο πάρκινγκ του ξενοδοχείου Σίζαρς Πάλας, που βρήκαν νικητές τον Άλαν Τζόουνς της Williams και τον Μικέλε Αλμπορέτο της Tyrrell αντίστοιχα. Οι επόμενες δύο ήταν το 2023-’24, με νικητές τους Μαξ Φερστάπεν και Τζορτζ Ράσελ αντίστοιχα.
- Πέρσι, παρότι δεν κέρδισε, ο Μαξ Φερστάπεν εξασφάλισε το 4ο διαδοχικό του πρωτάθλημα και αυτή ήταν η 3η φορά σε 4 GP στο Λας Βέγκας που στέφθηκε ο πρωταθλητής στην πόλη της Νεβάδας. Το 1981 εξασφάλισε εκεί τον τίτλο ο Νέλσον Πικέ και το 1982 ο Κέκε Ρόσμπεργκ. Ωστόσο, κάτι τέτοιο μαθηματικά δεν μπορεί να επαναληφθεί φέτος.
- Το GP αυτού του τριημέρου θα είναι ο 82ος αγώνας της ιστορίας της F1 επί αμερικανικού εδάφους, από τη θέσπιστη του σπορ το 1950. Με τον αριθμό αυτό οι ΗΠΑ πέρασαν τη Βρετανία και τη Γερμανία, ενώ στην κορυφή βρίσκεται η Ιταλία με 109.
- Στην αχανή Αμερική, όμως, συνολικά 11 πίστες έχουν φιλοξενήσει τη F1: το Όστιν (13 GP), το Ντάλας (1), το Ντιτρόιτ (7), η Ινδιανάπολη (19), το Λας Βέγκας (3), το Λονγκ Μπιτς (8), το Μαϊάμι (5), το Φοίνιξ (3), το Ρίβερσαϊντ (1), το Σέμπρινγκ (1) και το Ουότκινς Γκλεν (20). Το ρεκόρ νικών στις ΗΠΑ μοιράζονται οι Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν, με 6 νίκες ο καθένας.
- Σε αντίθεση με το πάρκινγκ του Ceasar’s Paralace Grand Prix του 1981-’82, το σύγχρονο σιρκουί που κατασκευάστηκε πέρσι διατρέχει τους πιο εμβληματικούς δρόμους του Λας Βέγκας, εμπρός στα διαβόητα ξενοδοχεία-καζίνο, καθώς και την κεντρική λεωφόρο (Las Vegas Strip). Στα 6,2 χιλιόμετρά του, με 17 στροφές, οι ταχύτητες των μονοθεσίων είναι ανάλογες της Μόντσα.