FORMULA 1

GP Ιταλίας: Pole position για τον Φερστάπεν

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the first free practice for Sunday's Emilia Romagna Formula One Grand Prix, at the Dino and Enzo Ferrari racetrack, in Imola, Italy, Friday, April 22, 2022. (AP Photo/Luca Bruno)
Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the first free practice for Sunday's Emilia Romagna Formula One Grand Prix, at the Dino and Enzo Ferrari racetrack, in Imola, Italy, Friday, April 22, 2022. (AP Photo/Luca Bruno) AP

Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την pole position στο GP Ιταλίας μετά τις κατατακτήριες δοκιμές που διεξήχθησαν υπό βροχή σε μία επεισοδιακή διαδικασία με πολλές διακοπές.

Οι δοκιμές κατάταξης του 4ου φετινού GP της Formula 1, της Εμίλια Ρομάνια στην πίστα της Ίμολα, εξελίχθηκαν σε μία από αυτές τις περιστάσεις όπου οι εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες καθιστούν λίγο λοταρία το αποτέλεσμα.

Όλα εξαρτώνται από τη βροχόπτωση, το νερό στην άσφαλτο και το χρονισμό που βρίσκεται κάθε οδηγός στην πίστα. Αυτό συνέβη και στο Q3. Οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα με την ενδιάμεση γόμα και όσο περνούσε η ώρα, τόσο στέγνωνε η ιδανική γραμμή. Οι χρόνοι κατέβαιναν, ώσπου η περίοδος διακόπηκε με την κόκκινη σημαία της εξόδου του Κέβιν Μάγκνουσεν.

Όταν επανεκκίνησαν, ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari σημείωσε τον πρώτο χρόνο, 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου εμπρός από τον Φερστάπεν, αλλά ο Ολλανδός αμέσως απάντησε στον επόμενο γύρο παίρνοντας την πρωτοπορία από τον Μονεγάσκο με 0,8''.

Ενδεικτικό είναι ότι ο πρωταθλητής το πέτυχε ενώ είχε σηκώσει το γκάζι στις κίτρινες σημαίες για την Alfa Romeo του Βάλτερι Μπότας που είχε μείνει στην άκρη της πίστας - τόσο πολύ βελτιωνόταν η κατάσταση της ιδανικής γραμμής, με κάθε δευτερόλεπτο. Ο Λεκλέρ δεν πρόλαβε τότε να προσπαθήσει εκ νέου, γιατί βγήκαν νέες κόκκινες σημαίες, για να απομακρυνθεί η Alfa Romeo.

Απέμεναν τρία λεπτά, και όταν η 3η περίοδος ξεκίνησε και πάλι όλα έδειχναν ότι θα είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα κατά μέτωπον μονομαχία των Φερστάπεν και Λεκλέρ - διότι οι δύο κινούνταν με απόσταση λίγων μέτρων στην πίστα. Γλιστρούσε πολύ με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, αλλά σίγουρα θα ήταν μια ωραία μονομαχία.

Όμως, δεν έμελλε να συμβεί ποτέ: η έξοδος του Λάντο Νόρις με τη McLaren στην αμμοπαγίδα θα έβγαζε ξανά τις κόκκιες σημαίες, 38 δευτερόλεπτα πριν την καρό – που σημαίνει ότι για κανέναν οδηγό δεν υπήρχε χρόνος να ολοκληρώσει έναν τελικό γρήγορο γύρο. Έτσι, όλοι έμειναν με τους χρόνους που είχαν την ώρα της εγκατάλειψης του Μπότας.

Στο Q3 δεν συμμετείχε ο Κάρλος Σάινθ, διότι είχε ένα ήπιο -αλλά καταστροφικό για τις ελπίδες του να απειλήσει εδώ τον Λεκλέρ- ατύχημα μετά την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια στο Q2. Ο Ισπανός γλίστρησε στη Ριβάτσα και έσπασε την ανάρτηση της Ferrari στις μπαριέρες.

Το ατύχημα του Λάντο Νόρις τον κράτησε, εντέλει, στην απρόσμενη τρίτη θέση της εκκίνησης, εμπρός από τον Μάγκνουσεν (που κατάφερε να επιστρέψει στα πιτς μετά τη δική του έξοδο). Ο Φερνάντο Αλόνσο, ο πιο έμπειρος της F1, αξιοποίησε την ευκαιρία -και το νέο δάπεδο της Alpine- για να ανέβει στην 5η θέση, εμπρός από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο με την άλλη McLaren.

Όπως και ο Λεκλέρ στο Q3, έτσι και οι Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον στο Q2 δεν είχαν την ευκαιρία να βελτιώσουν τους χρόνους τους. Έτσι απέμειναν εκτός της πρώτης δεκάδας, τις χειρότερες δοκιμές κατάταξης της ομάδας εδώ και χρόνια.

TAGS FORMULA 1 F1 FERRARI RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ