FORMULA 1

GP Ιταλίας: Ο Φερστάπεν νίκησε στην Μόντσα και έγραψε ιστορία

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the Formula One Italian Grand Prix auto race, at the Monza racetrack, in Monza, Italy, Sunday, Sept. 3, 2023. (AP Photo/Luca Bruno)
Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the Formula One Italian Grand Prix auto race, at the Monza racetrack, in Monza, Italy, Sunday, Sept. 3, 2023. (AP Photo/Luca Bruno) AP

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ασταμάτητος και στην πίστα της Μόντσα, είδε πρώτος την καρό σημαία στο ιταλικό GP και κατάφερε να γράψει ιστορία. Ξανά 1-2 από την Red Bull.

Μπορεί ο Σάινθ να δήλωνε έτοιμος να υπερασπιστεί την πρώτη θέση της εκκίνησης για να φτάσει μέχρι το φινάλε εκεί και να χαρίσει τη νίκη στη Ferrari στο ιταλικό GP, αλλά ο Φερστάπεν είχε ξανά διαφορετική άποψη.

Σε έναν αγώνα που άργησε λόγω του Τσουντόντα, ο Ολλανδός κατάφερε να φτάσει στη 10η διαδοχική νίκη του μέσα στη χρονιά και να γράψει το όνομά του δίπλα σε ένα ακόμα ρεκόρ στην ιστορία της Formula 1.

Ο Σέρτζιο Πέρεζ ήταν εκείνος που τερμάτισε στη δεύτερη θέση, ενώ μετά από μεγάλη μάχη με τον Λεκλέρ, ο Σάινθ κατάφερε να πάρει την τρίτη θέση.

Όλοι οι πρωταγωνιστές του αγώνα της Μόντσα παρατάχθηκαν στην εκκίνηση με τη μέση γόμα και έκαναν το μοναδικό τους πιτ-στοπ στους γύρους 20-22, με εξαίρεση τον Λιούις Χάμιλτον που ξεκίνησε με τη σκληρή και έκανε τη δική του στάση επτά γύρους αργότερα.

Ο Σάινθ διατήρησε την πρωτοπορία του αγώνα για 16 γύρους, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν γνώριζε ότι αργά ή γρήγορα με την ανωτερότητα ταχύτητας της RB19 θα περνούσε τον Ισπανό. Ωστόσο, στον 16ο γύρο κατάφερε να περάσει χωρίς ιδιαίτερο κόπο τη Ferrari και να πάρει την πρωτοπορία του αγώνα. Έκτοτε, ο Ολλανδός δεν θα κοιτούσε ποτέ πίσω.

Μετά το πέρασμα του Φερστάπεν στον Σάινθ, πρώτοι στα πιτς μπήκαν -στον 20ο γύρο οι Σάινθ και Ράσελ (από την 5η θέση) και ακολούθησαν έναν γύρο αργότερα οι Φερστάπεν και Λεκλέρ. Στην έξοδό του από τα πιτς ο Λεκλέρ βγήκε οριακά πίσω από τον Σάινθ, που χρειάστηκε να αμυνθεί από τον Μονεγάσκο στην πρώτη στροφή.

Ο Πέρεζ επιχείρησε το overcut στις δύο Ferrari και με τον πιτ-στοπ του έναν γύρο αργότερα κατάφερε να φτάσει πίσω από τα δύο ιταλικά μονοθέσια. Προσπάθησε για αρκετούς γύρους να περάσει το καθένα από αυτά και τελικά πέντε γύρους πριν την καρό σημαία πέρασε και τον Σάινθ για την δεύτερη θέση, για το 1-2 της Red Bull που οι οδηγοί της πανηγύρισαν με έναν γύρο θριάμβου μέσα στη Μόντσα επιστρέφοντας στα πιτς.

Όμως, για τον Σάινθ η 3η θέση μόνο δεδομένη δεν ήταν: ο Ισπανός χρειάστηκε να αμυνθεί στις λυσσαλέες επιθέσεις του ομολόγου του Λεκλέρ στους τελευταίους πέντε γύρους -από τότε που δέχθηκε την προσπέραση του Πέρεζ- σε μια μάχη που κράτησε τους τιφόζι, και πιο πολύ τα μέλη της Scuderia, στις μύτες των ποδιών τους.

Η Ferrari άφησε τους δύο οδηγούς της να μονομαχήσουν γνωρίζοντας τις επιπτώσεις που θα είχε μια σύγκρουσή τους μέσα στη Μόντσα. Και η σύγκρουση αυτή οριακά αποφεύχθηκε σε τρεις περιπτώσεις, στους ισάριθμους τελευταίους γύρους.

Μόνο στον προτελευταίο η Scuderia μετέδωσε το μήνυμα στον Λεκλέρ να μην ρισκάρει, αλλά ο Μονεγάσκος παράκουσε την εντολή: επιτέθηκε και πάλι στα φρένα της ευθείας στον Σάινθ, και απολύτως οριακά -μπλοκάροντας τα φρένα- απέφυγε την πρόσκρουση στο έτερο cavallino του Ισπανού.

Έτσι, ο Κάρλος Σάινθ εξασφάλισε το πρώτο του φετινό βάθρο -στην καλύτερη πίστα που θα μπορούσε- από τα τρία συνολικά της χρονιάς της Scuderia, μετά από εκείνα του Λεκλέρ στο Αζερμπαϊτζάν και στο Βέλγιο.

Ο Τζορτζ Ράσελ έμεινε στην 5η θέση παρά την ποινή 5'' επειδή έκοψε το πρώτο σικέιν στην έξοδό του από τα πιτς, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον ανέβηκε στην 6η με την εναλλακτική του στρατηγική που τον έφερε στην πίστα με την ταχύτερη, μέση γόμα στο δεύτερο μισό του αγώνα και του επέτρεψε να περάσει μια σειρά μονοθεσίων - συμπεριλαμβανομένης και της εξαιρετικά αποδοτικής εδώ Williams, λόγω της απόδοσης του βρετανικού μονοθεσίου στα σιρκουί χαμηλής άντωσης.

Ο Χάμιλτον τιμωρήθηκε επίσης με ποινή 5'' για τη σύγκρουση που είχε λίγους γύρους πριν το τέλος με τον Όσκαρ Πιάστρι. Ο Άγγλος συνέκλινε προς την πορεία του Αυστραλού καθώς προσέγγιζαν το δεύτερο σικέιν, με αποτέλεσμα οι δύο να συγκρουστούν. Ο πρώην πρωταθλητής συνέχισε χωρίς προβλήματα στη Mercedes, αλλά ο Αυστραλός χρειάστηκε να μπει στα πιτς για να αλλάξει το ρύγχος της McLaren του – κι έτσι έπεσε από την 8η τελικά στη 12η θέση.

Έτσι, ο Λάντο Νόρις έπεσε στην 8η θέση και ο Φερνάντο Αλόνσο έμεινε μακριά από τον ρυθμό της κορυφής σε αυτό τον αγώνα, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι η υστέρηση αεροδυναμικής αντίστασης των McLaren και Aston Martin δεν θα τους επέτρεπε να διεκδικήσουν κάτι καλό σε ένα σιρκουί χαμηλής άντωσης όπως η Μόντσα.

Τέλος, το Ιταλικό GP καθυστέρησε κατά 20 λεπτά να ξεκινήσει καθώς στο γύρο σχηματισμού παρουσίασε μηχανικό πρόβλημα η Alpha Tauri του Γιούκι Τσουνόντα και έγιναν συνολικά τρεις γύροι σχηματισμού και μια ολιγόλεπτη διακοπή, πριν την οριστική εκκίνηση.

Μετά τον αγώνα της Ιταλίας, η Formula 1 πλέον αποχαιρετά για φέτος την Ευρώπη - ταξιδεύοντας αρχικά στη Σιγκαπούρη για τον 15ο φετινό της αγώνα, στις 15-17 Σεπτεμβρίου.

TAGS FORMULA 1 GP ΙΤΑΛΙΑΣ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ