FORMULA 1

GP Αζερμπαϊτζάν: Το πρόγραμμα των δοκιμών και του αγώνα, τα ελαστικά και η στρατηγική

DPPI / Scuderia Ferrari Press Office

Η Formula 1 άφησε πίσω της την Ευρώπη για τη σειρά των 8 ασιατικών και αμερικανικών αγώνων που θα κλείσουν τη φετινή σεζόν. Η πρώτη στάση είναι στο Νότιο Καύκασο, όπου το Μπακού φιλοξενεί το 17ο φετινό GP. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική του αγώνα και το πρόγραμμα του τριημέρου.

Το τελευταίο τρίτο του πρωταθλήματος της Formula 1 του 2025, μακριά από την Ευρώπη πλέον, που θα αναδείξει τον νέο φετινό πρωταθλητή (εκτός συγκλονιστικού απροόπτου) μεταξύ των Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις της McLaren, ξεκινά αυτό το τριήμερο (19-21 Σεπτεμβρίου) με το GP του Αζερμπαϊτζάν στους δρόμους του Μπακού.

Για τη McLaren, ο συγκεκριμένος αγώνας -όπως και ο τελευταίος στη Μόντσα- δεν συμπεριλαμβάνεται στους ευνοϊκούς για την MCL39, που έχει κερδίσει τα 12 από τα 16 GP του πρωταθλήματος μέχρι στιγμής.

Ο Όσκαρ Πιάστρι πήρε μια οριακή νίκη, υπό την πίεση του Σαρλ Λεκλέρ, στο GP του Μπακού το 2024 McLaren Media Centre

Πέρσι ο Όσκαρ Πιάστρι κατάφερε να κερδίζει αμυνόμενος στην ασφυκτική πίεση του Σαρλ Λεκλέρ που οδηγούσε την ταχύτερη Ferrari, ενώ φέτος η Red Bull φάνηκε στη Μόντσα να αποδίδει χαμηλά στα σιρκουί με μεγάλες ευθείες και ρυθμίσεις χαμηλής άντωσης – όπως είναι του Μπακού.

Ο Πιάστρι ξεκινά το τριήμερο με προβάδισμα 31 βαθμών από τον Νόρις στη μάχη του τίτλου, αλλά ο Μαξ Φερστάπεν με διαφορά 94 βαθμών από την κορυφή ελπίζει πλέον μόνο σε μια σειρά πολλαπλών απροόπτων για τους δύο οδηγούς της McLaren για να διεκδικήσει τον πέμπτο διαδοχικό του τίτλο – για τον οποίο διατηρεί (ίσως μόνο) μαθηματικές ελπίδες.

Την ίδια στιγμή, το Μπακού ευνοεί και τη Ferrari, αλλά δεδομένου ότι ίσχυε το ίδιο και στη Μόντσα η ιταλική ομάδα είναι αμφίβολο αν μπορεί να διεκδικήσει -όπως πέρσι- με αξιώσεις τη νίκη. Εξάλλου, τόσο η ίδια όσο και η Mercedes και η Red Bull εστιάζουν περισσότερο στη μεταξύ τους μάχη για τη 2η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

AP Photo/Darko Bandic

GP Αζερμπαϊτζάν: Ελαστικά & στρατηγική
Η Pirelli έχει φέρει στο Μπακού τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της, συμπεριλαμβανομένης της μαλακότερης φετινής C6 που δοκιμάστηκε ήδη στην Ίμολα, στο Μονακό και στον Καναδά. Η μέση γόμα, κατά συνέπεια, είναι η C5 και η σκληρή η C4.

Ο λόγος είναι, φυσικά, για να δελεάσει τις ομάδες να κάνουν δύο πιτ-στοπς, σε ένα σιρκουί όπου η φθορά της γόμας στην ομαλή άσφαλτο είναι ελάχιστη και δεδομένου ότι η φετινή γκάμα ελαστικών δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο graining στην επιφάνειά τους.

Τα ελαστικά της Pirelli για το GP του Αζερμπαϊτζάν 2025 PIRELLI F1 MEDIA

Οπότε η γκάμα εδώ είναι ένα σκαλοπάτι πιο μαλακή σε σχέση με πέρσι, που σχεδόν όλοι έβγαλαν τον αγώνα με ένα πιτ-στοπ. Οι πιο πολλοί εκκίνησαν πέρσι με τη μέση C4 και έβαλαν στη στάση στα πιτς τη σκληρή C3. Οι μόνοι που έκαναν δύο πιτ-στοπς ήταν οι Στρολ και Φερστάπεν – ο πρώτος λόγω κλαταρίσματος και ο δεύτερος για τον βαθμό του ταχύτερου γύρου.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 17ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από σήμερα Παρασκευή (19/09) μέχρι το GP της Κυριακής (21/09), και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP του Αζερμπαϊτζάν:

Πρόγραμμα GP Αζερμπαϊτζάν 2025
Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου

  • 11:30-12:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
  • 15:00-16:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου

  • 11:30-12:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
  • 15:00-16:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου

  • 14:00: Αγώνας (GP)

Πού θα το δείτε: Το 17ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, στο Μπακού στο Αζερμπαϊτζάν, θα μεταδοθεί την Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου, στις 14:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και σε μαγνητοσκόπηση στις 16:30 στον ΑΝΤ1.Αναλυτικά το πρόγραμμα των μεταδόσεων:

  • FP1 – 11:30 – ANT1+
  • FP2 – 15:00 – ANT1+
  • FP3 – 11:30 – ANT1+
  • Qualifying – 15:00 – ANT1+
  • Race – 14:00 – ANT1+
  • Race delayed – 16:30 – ANT1

Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις και για την ανάλυση των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα από το LIVEBlog του SPORT24.

Το σιρκουί της πόλης του Μπακού MERCEDES AG

GP Αζερμπαϊτζάν 2025 / 19-21 Σεπτεμβρίου 2025

  • Πρώτο GP: 2017 (2016 ως Ευρωπαϊκό GP)
  • Μήκος πίστας: 6,003 km
  • Γύροι: 51
  • Συνολική διαδρομή: 306,049 km
  • Ρεκόρ γύρου: Σαρλ Λεκλέρ, 1:43.009 (2019)
  • Νικητής 2024: Όσκαρ Πιάστρι
  • Περισσότερες νίκες: 2 (Σέρτζιο Πέρεζ)
  • Πιθανότητα εισόδου του οχήματος ασφαλείας: 57%
  • Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 19,7’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)
  • Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 21° C (Κυριακή), 20-21° C (Σάββατο), 23-24° C (Παρασκευή)
  • Πιθανότητα βροχής: 20% (Κυριακή), 40% (Σάββατο), 40% (Παρασκευή)

 

5 Hot Info για το σιρκουί του Μπακού

  • Η πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν είναι η μεγαλύτερη πόλη της Κασπίας Θάλασσας και της ευρύτερης περιοχής του Καυκάσου. Το όνομα του Μπακού προέρχεται από την περσική λέξη Kubac, που σημαίνει “ριπή ανέμου”. Η πίστα του είναι ένα ακόμη σιρκουί πόλης, όπως το Μονακό, η Σιγκαπούρη και το Λας Βέγκας, καθώς η διαδρομή του αγώνα περνά από την παλιά πόλη του Icheri Sheher και τα μεσαιωνικά τείχη της πόλης.
  • Στα 6 χιλιόμετρα του σιρκουί, παρά τις 20 στροφές του, η τεράστια ευθεία του (μήκους 2 km) θεωρείται η “Μέκκα” του slipstreaming – με ταχύτητες που μπορεί να ξεπερνούν τα 350 km/h, πριν φτάσει στην πολύ φαρδιά “Στροφή 1” των 90 μοιρών που ακολουθεί, προσφέροντας ευκαιρίες προσπέρασης.

McLaren Media Centre

  • Το 2016 ο Βάλτερι Μπότας που τότε οδηγούσε για τη Williams, έφτασε σε τελική ταχύτητα τα 378 km/h. Πρόκειται για ανεπίσημο ρεκόρ της Formula 1 που κρατά ως και σήμερα.
  • Ο Σέρτζιο Πέρεζ είναι ο μοναδικός οδηγός της F1 που έχει παραπάνω από μία νίκη στο Μπακού, χάρη στους θριάμβους του εκεί το 2021 και το 2023. Αντίστοιχα, ο Σαρλ Λεκλέρ είναι ο “βασιλιάς” των πολ ποζίσιονς εκεί, έχοντας κερδίσει τέσσερις διαδοχικές τα ισάριθμα τελευταία χρόνια – αλλά καμία νίκη. Αντίθετα, η Red Bull δεν έχει καμία πολ ποζίσιον, αλλά τις περισσότερες νίκες (4) εκεί.

McLaren Media Centre

  • Το GP στο Μπακού διεξάγεται από το 2016 με μόνη εξαίρεση το 2020, λόγω της πανδημίας, και μεταξύ των πολλών συμβάντων εκεί περιλαμβάνεται και η περιβόητη σύγκρουση των δύο οδηγών της Red Bull το 2018, Μαξ Φερστάπεν και Ντάνιελ Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός επιχείρησε στον 41ο γύρο να περάσει τον Ολλανδό για την 4η θέση, αλλά ο Μαξ άλλαξε δύο φορές κατεύθυνση για να χαλάσει το κενό αέρος που έδινε στον Ρικιάρντο, με αποτέλεσμα ο τελευταίος να προσκρούσει στην ουρά της RB14 του Ολλανδού καθώς επιχειρούσε να τον περάσει από την εσωτερική στα φρένα, και να εγκαταλείψουν και οι δύο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ