FORMULA 1

Γιατί η Red Bull RB20 εξέπληξε ακόμα και τον Φερστάπεν

Red Bull Content Pool
Οι Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ στην παρουσίαση της νέας Red Bull RB20 στο Μίλτον Κινς RED BULL CONTENT POOL

Ο Μαξ Φερστάπεν είδε τα σχέδια της φετινής Red Bull RB20 στο τελευταίο περσινό GP του Άμπου Ντάμπι, και όπως είπε "εντυπωσιάστηκα διότι υπάρχουν ορισμένες μεγάλες αλλαγές".

Δεν θα ήταν παράλογο, πριν την παρουσίαση της νέας Red Bull RB20 την Πέμπτη (15/02), να περίμενε κανείς φέτος από την πρωταθλήτρια μια απλή μετεξέλιξη του περσινού της μονοθεσίου - ενός εκ των δύο πιο κυρίαρχων της ιστορίας, που χάρισε στην ομάδα τη νίκη στα 21 από τα 22 GP του 2023.

Όμως η RB20 δεν είναι μια απλή μετεξέλιξη μιας άκρως επιτυχημένης “συνταγής”. Είναι ένα μονοθέσιο με αρκετό σχεδιαστικό ρίσκο και μεγάλες αλλαγές - που μάλιστα η RBR δεν δίστασε, σε αντίθεση με ό,τι συνήθιζε παλιότερα, να δείξει από το δημόσιό του λανσάρισμα κιόλας.

Δύο από τις μεγάλες ορατές αλλαγές είναι οι ισχνοί κάθετοι πλευρικοί αεραγωγοί, και τα δύο ογκώδη διαμήκη τούνελ αέρα στο κάλυμμα του κινητήρα. Δύο ιδέες που είχαν οι αποτυχημένες Mercedes W13 και W14 των δύο τελευταίων ετών - τόσο που θα υπέθετε κανείς ότι είναι σαν η RBR να θέλει να πάρει τις ιδέες της Mercedes και να αποδείξει ότι η ίδια μπορεί να τις κάνει να δουλέψουν.

Μια τρίτη καινοτομία της RB20 είναι η προέκταση της μύτης του ρύγχους μέχρι το απόλυτο άκρο του κεντρικού τμήματος της εμπρός πτέρυγας. Στην παρουσίαση της RB20 το τμήμα αυτό ήταν κλειστό, αλλά ακούγεται ότι στην πίστα μπορεί να είναι ανοιχτό, και να αποτελεί άλλη μια έξπυνη ιδέα του Άντριαν Νιούι. Οι περισσότερες άλλες ομάδες επέλεξαν φέτος το πιο κοντό ρύγχος των προηγούμενων Red Bull.

Είδα τα σχέδια στον τελευταίο αγώνα [του 2023] του Άμπου Ντάμπι και σκέφτηκα 'ουάου, υπάρχουν ορισμένες μεγάλες αλλαγές” είπε για τη νέα RB20 ο τρις πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν. “Δεν είναι συντηρητικές, ας το θέσουμε έτσι.

Η φιλόδοξη προσέγγιση είναι αυτό που μου αρέσει στην ομάδα μας. Ρίσκο; Εγώ προτιμώ να το λέω ελεγχόμενη επιθετικότητα. Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν ήταν σωστό”, πρόσθεσε ο Ολλανδός.

Και ο έτερος οδηγός της ομάδας, Σέρτζιο Πέρεζ, είπε κάτι ανάλογο: “Είχαμε ένα τόσο κυρίαρχο μονοθέσιο πέρσι που δεν θα φανταζόσουν ότι θα αλλάζαμε το σχεδιασμό του τόσο πολύ. Νομίζω ότι αυτό δείχνει τη δίψα της ομάδας και το θάρρος να κάνει κάτι τέτοιο”.

Ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ επιβεβαίωσε ότι όντως η RB20 κρύβει τολμηρές αλλαγές σε σχέση με την κυρίαρχη RB19: Σίγουρα δεν μπορείς να την περιγράψεις ως συντηρητική μετεξέλιξη. Φύγαμε λίγο από όλα όσα οι άλλοι αντέγραψαν από εμάς με τα νέα τους αυτοκίνητα. Υπάρχει πολλή δημιουργικότητα σε αυτήν [την RB20]”.

Και σε ερώτηση αν το τελευταίο του σχόλιο κρύβει ένα παιχνίδι τακτικής και εντυπώσεων, ο Χόρνερ απάντησε: “Δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη τακτική πίσω [από το σχεδιασμό της RB20]. Δεν θα την είχαμε κατασκευάσει έτσι αν δεν πιστεύαμε ότι θα είναι καλύτερη”.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 RED BULL RED BULL RB20 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ