Γιατί η McLaren ανησυχεί, πιθανώς όχι άδικα, ότι μπορεί να είναι ευάλωτη στην Ίμολα

Ο Λάντο Νόρις, που συνηθίζει να βλέπει το ποτήρι μισο-άδειο, περιμένει πιο ανταγωνιστικές τις Mercedes και Red Bull στη μάχη της πολ ποζίσιον του Σαββάτου (17/5) για το GP της Εμίλια Ρομάνια. Γιατί συμβαίνει αυτό, και πώς μπορεί ο ανταγωνισμός να “κλέψει” ακόμα και τη νίκη από τη McLaren.
Οι Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις ήταν πάνω από δυόμισι δέκατα ταχύτερες από την Alpine του Πιέρ Γκασλί και τέσσερα δέκατα από τις Mercedes και Red Bull στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP της Εμίλια Ρομάνια, στην πίστα της Ίμολα, ενόψει του 7ου φετινού GP της Formula 1.
Ο Αυστραλός ήταν ταχύτερος στην προσομοίωση κατατακτήριων και ο Νόρις στην προσομοίωση αγώνα με τις σημερινές συστοιχίες γύρων. Στην πρώτη περίπτωση, για τις δοκιμές κατάταξης, πρέπει να δούμε τον ανταγωνισμό μέσα από το πρίσμα της νέας, υπερ-μαλακής γόμας C6 που εισήγαγε για πρώτη φορά η Pirelli για αυτό τον αγώνα.
Οι ομάδες ανησυχούσαν μήπως η C6 δεν αντέξει να βγάλει όλο τον γρήγορο γύρο των κατατακτήριων, πριν υπερθερμανθεί και γκρεμιστεί η απόδοσή της. Όμως, σήμερα (στο FP2) αποδείχθηκε ότι δεν υπήρχε κανένα τέτοιο πρόβλημα, ακόμα και για τις αντιπάλους της McLaren που γενικώς καταπονούν περισσότερο τα ελαστικά τους σε σχέση με την MCL39.
Οπότε πάμε για μία ευθεία μάχη στις δοκιμές κατάταξης, καθώς η γόμα C6 δείχνει ότι θα είναι απόλυτα ταιριαστή και ανθεκτική για όλους στον έναν γύρο των κατατακτήριων. Και, παράλληλα, ο Λάντο Νόρις εκτιμά ότι οι Mercedes και Red Bull θα ανεβάσουν το ρυθμό τους μέχρι τις αυριανές (17/5, 17:00) δοκιμές κατάταξης.
“Νομίζω ότι είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι με τη σημερινή μέρα”, είπε ο Βρετανός οδηγός της McLaren. “Είναι μια δύσκολη πίστα για να βρεις ρυθμό. Είναι γρήγορη και βασίζεται πλήρως στο σωστό χρονισμό και στο να τα κάνεις όλα τέλεια, κάτι που δεν είναι εύκολο όταν κινείσαι με τις ταχύτητες που κινούμαστε εμείς.
Νομίζω πως κάναμε κάποιες βελτιώσεις και ελπίζω να έρθουν κι άλλες αύριο. Είμαι σίγουρος πως κι ο Όσκαρ θα βρει κάποια ακόμα πράγματα αύριο. Αλλά στο FP2 πάντα δείχνουμε καλοί, πάντα φαινόμαστε πολύ καλύτεροι από όλους, και μετά πάμε στις κατατακτήριες και μας φτάνουν.
Δεν πιστεύω ότι μπορούμε να νιώθουμε άνετα, έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε. Η Alpine ήταν γρήγορη, πάντα ήταν γρήγορη εδώ – και είμαι σίγουρος πως η Red Bull θα καλύψει τη διαφορά και η Mercedes θα ανεβάσει στροφές όταν ανοίξουν τους κινητήρες τους”, κατέληξε ο Νόρις.
Δεδομένου ότι θα όλα δείχνουν πως οδεύουμε προς έναν ευθύ αγώνα ενός και μόνο πιτ-στοπ (άλλωστε η απώλεια χρόνου στα πιτς της Ίμολα είναι από τις μεγαλύτερες της σεζόν, στα 29’’), η πολ ποζίσιον θα είναι πολύ κρίσιμη. Διότι οι δύο σκληρότερες γόμες, η μέση C5 και η σκληρή C4, έδειξαν σήμερα να αντέχουν καλά και στις Mercedes και Ferrari.
Η σκληρή C4 δεν δοκιμάστηκε από κανέναν στις ελεύθερες δοκιμές. Αλλά στις συστοιχίες γύρων (προσομοίωση αγώνα) με τη μέση C5, είδαμε τον Νόρις ένα δέκατο -κατά μέσο όρο- ταχύτερο στο γύρο από τον Πιάστρι, ενώ οι Κίμι Αντονέλι και Σαρλ Λεκλέρ με τις Mercedes και Ferrari αντίστοιχα ακολούθησαν άλλα τρία δέκατα πιο πίσω.
Η Ferrari με τον Λεκλέρ έδειξε καλή στην προσομοίωση αγώνα, η Red Bull δεν αποκλείεται -όπως συνηθίζει- να πετύχει και πάλι αύριο διάνα στις ρυθμίσεις για να βγάλει την ταχύτητα της RB21 στον έναν γύρο (αλλά αντίθετα για το ρυθμό αγώνα έχει πολλή δουλειά ακόμα), ενώ η Mercedes έδειξε καλή και στον έναν γύρο και σε ρυθμό αγώνα.
Δεδομένου ότι η Ferrari φαντάζει πιθανό να πληρώσει και πάλι την υστέρηση ταχύτητας στον έναν γύρο (ασχέτως αν όντως λύσει, όπως αναμένει, τα σημερινά της προβλήματα με τα φρένα), μπορεί ο Μαξ Φερστάπεν και οι Τζορτζ Ράσελ ή Κίμι Αντονέλι να κλέψουν την πολ ποζίσιον από τη McLaren;
Και μετά, κρατώντας την πρωτοπορία, να στέλνουν το “βρώμικο” αέρα του μονοθεσίου τους στις McLaren για να τις κρατήσουν πίσω – όπως έκανε ο Μαξ στη Σουζούκα; Ακούγεται λίγο τραβηγμένο σενάριο, καθώς σε αυτό το σενάριο ο ανταγωνισμός θα πρέπει να καλυφθεί από το undercut των McLaren, αλλά όχι απίθανο όσο ήταν στο Μαϊάμι.
Κι αυτό διότι όλες οι ομάδες δείχνουν άνετες για ένα πιτ-στοπ στον αγώνα – έχουν στοιχεία να πιστεύουν ότι η μέση γόμα C5 θα αντέξει μια χαρά. Οπότε, έτσι ίσως να αφαιρείται το πλεονέκτημα των μαλακότερων ελαστικών με το οποίο ταξίδεψε η McLaren στην Ίμολα.
Από την άλλη, καθώς οι Πιάστρι και Νόρις ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές στις προσομοιώσεις κατατακτήριων και αγώνα σήμερα, εντόπισαν με απόλυτη ακρίβεια πού βρίσκονται τα απόλυτα όρια θερμικής φθοράς των ελαστικών C5 και C6 και δεν θα προκαλέσει καμία έκπληξη αν καταφέρουν να ανεβάσουν ακόμα περισσότερο την απόδοσή τους το προσεχές διήμερο.