FORMULA 1

Formula 1: Ποιες είναι οι φετινές απολαβές των οδηγών και πότε λήγουν τα συμβόλαιά τους

The top 3 fastest qualifiers, Mercedes driver George Russell of Britain, left, Red Bull driver Max Verstappen of Netherlands and Mercedes driver Lewis Hamilton of Britain, right, attend a press conference ahead of the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park in Melbourne, Saturday, April 1, 2023. Verstappen qualified fasted, Russell second and Hamilton is 3rd. (AP Photo/Asanka Brendon Ratnayake)
The top 3 fastest qualifiers, Mercedes driver George Russell of Britain, left, Red Bull driver Max Verstappen of Netherlands and Mercedes driver Lewis Hamilton of Britain, right, attend a press conference ahead of the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park in Melbourne, Saturday, April 1, 2023. Verstappen qualified fasted, Russell second and Hamilton is 3rd. (AP Photo/Asanka Brendon Ratnayake) AP

Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής, Μαξ Φερστάπεν, είναι ο οδηγός με τη υψηλότερη αμοιβή για το 2023 και με το πλέον μακροχρόνιο συμβόλαιο με την ομάδα του, ενώ έξι οδηγοί μένουν ελεύθεροι στο τέλος του 2023.

Η άνοδος του Μαξ Φερστάπεν στην κορυφή της Formula 1 εκτίναξε τις ετήσιες απολαβές του στα 55 εκατομμύρια δολάρια, καθώς η Red Bull Racing έσπευσε να του προσφέρει την πλέον πολυετή επέκταση συμβολαίου που έχει κάθε άλλος οδηγός του σπορ - η οποία λήγει στο τέλος του 2028.

Ο δεύτερος και ο τρίτος πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός της φετινής Formula 1 είναι ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes και ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, με 35 και 24 εκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα. Ωστόσο, η λήξη του συμβολαίου του Βρετανού με τη Mercedes στο τέλος της φετινής σεζόν και η -διαφαινόμενη- ανανέωση της συμφωνίας του με την ομάδα του Μπράκλεϊ πέραν του 2023 ίσως φέρει να αναπροσαρμογές στην αμοιβή του.

Κι αυτό διότι ο έτερος οδηγός της ομάδας, Τζορτζ Ράσελ, αμείβεται με «μόλις» 8 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο, την ώρα που είναι τουλάχιστον εξίσου ανταγωνιστικός -και πολλές φορές ταχύτερος- από τον Χάμιλτον στα φετινά GP. Αντίστοιχα, στη Ferrari ο Κάρλος Σάινθ έχει τις μισές απολαβές από τον Λεκλέρ, δηλαδή 12 εκατομμύρια δολάρια για το 2023.

Ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Scuderia βρίσκεται ο Λάντο Νόρις της McLaren, με συμβόλαιο 20 εκατ. δολαρίων ετησίως, ενώ αντιθέτως η πραγματικότητα δεν επιβεβαίωσε τις περσινές φήμες περί παχηλού συμβολαίου του Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin. Βεβαίως, κρίνοντας από τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα, αυτό ίσως αλλάξει αν υπάρξει επέκταση πέραν του 2024 - την οποία όπως είπε ο Ισπανός μπαίνει «στον πειρασμό» να την υπογράψει.

Στην παρακάτω λίστα φαίνονται μάλλον αδικημένοι οι Ράσελ και Σέρτζιο Πέρεζ, που έχουν τέσσερις φορές (και πλέον) μικρότερες απολαβές από τους Χάμιλτον και Φερστάπεν, αντίστοιχες με τους Βάλτερι Μπότας στην Alfa Romeo. Στο τέλος της λίστας των απολαβών συναντάμε κυρίως τους πρωτοεμφανιζόμενους, αλλά και τον Γιούκι Τσουνόντα παρά την διαρκή βελτίωση της απόδοσής του με την Alpha Tauri.

ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΤΗΣ F1 2023

Μαξ Φερστάπεν (Red Bull) 55 εκατ. δολάρια - λήξη 2028
Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) 35 εκατ. - 2023
Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari) 24 εκατ. - 2024
Λάντο Νόρις (McLaren) 20 εκατ. - 2025
Κάρλος Σάινθ (Ferrari) 12 εκατ. - 2024
Σέρτζιο Πέρεζ (Red Bull) 10 εκατ. - 2024
Βάλτερι Μπότας (Alfa Romeo) 10 εκατ. - 2025
Τζορτζ Ράσελ (Mercedes) 8 εκατ. - 2023
Εστεμπάν Οκόν (Alpine) 6 εκατ. - 2024
Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin) 5 εκατ. - 2024
Πιέρ Γκασλί (Alpine) 5 εκατ. - 2024
Κέβιν Μάγκνουσεν (Haas) 5 εκατ. - 2023
Άλεξ Άλμπον (Williams) 3 εκατ. - 2024
Λανς Στρολ (Aston Martin) 2 εκατ. - [άγνωστο]
Νίκο Χούλκενμπεργκ (Haas) 2 εκατ. - 2024
Νικ ντε Βρις (Alpha Tauri) 2εκατ. - 2023
Γκουάνιου Τσόου (Alfa Romeo) 2 εκατ. - 2023
Όσκαρ Πιάστρι (McLaren) 2 εκατ. - 2024
Γιούκι Τσουνόντα (Alpha Tauri) 1 εκατ. - 2024
Λόγκαν Σάρτζεαντ (Williams) 1 εκατ. - 2023

TAGS FORMULA 1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ ΣΕΡΤΖΙΟ ΠΕΡΕΖ ΒΑΛΤΕΡΙ ΜΠΟΤΑΣ ΤΖΟΡΤΖ ΡΑΣΕΛ ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ