Formula 1: Ποια τακτική θα ακολουθήσει ο Φερστάπεν για τον τίτλο στο Άμπου Ντάμπι

Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε μια κυριαρχική πολ ποζίσιον στη Γιας Μαρίνα για το φετινό τελικό της Formula 1, αλλά η νίκη δεν του αρκεί για να εξασφαλίσει αύριο το πρωτάθλημα – και ο Τζορτζ Ράσελ υποπτεύεται την τακτική που μπορεί να ακολουθήσει ο Ολλανδός για να κάνει ευάλωτο τον Λάντο Νόρις.
Για να κατακτήσει το πέμπτο του διαδοχικό πρωτάθλημα της Formula 1 στο Άμπου Ντάμπι την Κυριακή (7/12) ο Μαξ Φερστάπεν πρέπει να κερδίσει, ενώ χρειάζεται να βρίσκεται και ο Λάντο Νόρις στην 4η θέση ή χαμηλότερη.
Για αυτό το λόγο ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes υποπτεύεται ότι ο Ολλανδός θα ακολουθήσει μια τακτική που ούτε είναι σπάνια, ούτε απαγορεύεται. Αν στρίψει πρώτος, θα κρατήσει το ρυθμό του αγώνα αρκετά χαμηλά, ώστε να μείνουν και άλλοι οδηγοί κοντά στον Νόρις και να τον καταστήσουν ευάλωτο στο undercut στα πιτ-στοπς, ή ό,τι άλλο. Κάτι ανάλογο είχε γίνει και το 2016, στη μάχη του Νίκο Ρόσμπεργκ με τον Λιούις Χάμιλτον για τον τίτλο στην ίδια πίστα.
Με τον τρόπο αυτό ο Μαξ θα επιχειρήσει να βάλει κι άλλα μονοθέσια ανάμεσα σε εκείνον και τον Νόρις – αν και πίσω από τον Βρετανό βρίσκεται ο Όσκαρ Πιάστρι, που αναμένεται να βοηθήσει τον ομόλογό του στη McLaren αν ο ίδιος ο Αυστραλός δεν έχει ελπίδες για τον τίτλο.
“Αν κλείσουμε τον πρώτο γύρο με τη σειρά που ξεκινάμε τον αγώνα, τότε [ο Φερστάπεν] σίγουρα δεν πρόκειται απλώς να φύγει μπροστά και να χαρίσει στον Λάντο ένα εύκολο βάθρο”, δήλωσε ο Ράσελ, που θα εκκινήσει τέταρτος πίσω από τον Πιάστρι.
Αναλύοντας το τελευταίο “χαρτί” που φαίνεται πως έχει στα χέρια του ο Φερστάπεν, ο Ράσελ εξήγησε ότι ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής δεν χρειάζεται να οδηγήσει επιθετικά για να πετύχει το αποτέλεσμα που θέλει.
“Νομίζω ότι το να κρατάς συμπιεσμένο το γκρουπ μπροστά, σε μια πίστα πόλης για παράδειγμα, είναι πολύ φυσιολογικό. Στη Σιγκαπούρη, ελέγχεις τον ρυθμό και προσπαθείς να ανοίξεις λίγο τη διαφορά γύρω από τα πιτ-στοπς.
Δεν χρειάζεται να οδηγείς σαν ταραξίας ή επικίνδυνα για να το κάνεις αυτό – μπορείς απλώς να έχεις τρία-τέσσερα δέκατα πιο αργό αργό ρυθμό, και αυτό θα κρατήσει μικρές τις διαφορές στην κορυφή.
Σε κάποιες πίστες μπορείς εύκολα να ρίξεις μισό δευτερόλεπτο ή κι ένα δευτερόλεπτο σε συγκεκριμένα σημεία χωρίς να είσαι επικίνδυνος ή να ρισκάρεις κάτι ο ίδιος. Οπότε ναι, αυτό είναι κάτι που μπορείς να περιμένεις από τον Μαξ.
Αλλά όλα μπορούν να αλλάξουν μετά τον πρώτο γύρο. Αν ο Λάντο κάνει καλή εκκίνηση και πάρει το προβάδισμα, το πρωτάθλημα τελειώνει εκεί. Όσο για εμάς, δεν έχουμε τον ρυθμό, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξουν ευκαιρίες για να εκμεταλλευτούμε”, κατέληξε ο Ράσελ.
Όσο για τον Φερστάπεν, ο Ολλανδός αποκάλυψε ότι οι τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που έκανε η Red Bull στην RB21 βελτίωσαν τα μέχρι τότε προβλήματα του μονοθεσίου, πριν από τη μάχη για την κρίσιμη πολ ποζίσιον.
Ο Μαξ εξήγησε ότι οι αλλαγές που έγιναν ανάμεσα στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών και στις κατατακτήριες “σίγουρα βοήθησαν” την προσπάθειά του για την πολ ποζίσιον: “Πρέπει να μαντέψεις λίγο πόσο θα βελτιωθεί η πίστα. Φυσικά, πέφτει αρκετά η θερμοκρασία, αλλά δεν είσαι ποτέ 100% σίγουρος αν αυτό που κάνεις θα λειτουργήσει. Αλλά νομίζω ότι όσα αλλάξαμε με βοήθησαν λίγο να νιώσω καλύτερα στις κατατακτήριες”, τόνισε.
“Στο Q2 έμεινα με χρησιμοποιημένα ελαστικά και νομίζω ότι αυτοί οι γύροι ήταν ήδη αρκετά καλοί. Και ξέρεις πως στο Q3, εδώ, με τη θερμοκρασία της πίστας να πέφτει, μπορείς να πιέσεις λίγο περισσότερο – κι αυτό ακριβώς κάναμε.
Βρήκαμε λίγο χρόνο και, φυσικά, είμαστε απίστευτα χαρούμενοι που είμαστε πρώτοι. Αυτό είναι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, σωστά; Αυτό είναι το μόνο που μπορούμε να ελέγξουμε: να προσπαθούμε να μεγιστοποιούμε τα πάντα, ό,τι έχουμε και ό,τι μπορούμε να πάρουμε από το μονοθέσιο. Και σίγουρα το πετύχαμε αυτό στις κατατακτήριες”, κατέληξε ο Μαξ Φερστάπεν.