FORMULA 1

Formula 1: O Λεκλέρ γλίτωσε, για την ώρα, την ποινή για αλλαγή κινητήρα στον Καναδά

Ο Σαρλ Λεκλέρ στο GP του Αζερμπαϊτζάν
Ο Σαρλ Λεκλέρ στο GP του Αζερμπαϊτζάν 2022 AP PHOTO/SERGEI GRITS

Ο σπασμένος κινητήρας στο Αζερμπαϊτζάν έφερε τον Σαρλ Λεκλέρ πριν καν το μέσον του πρωταθλήματος στο όριο του αριθμού εξαρτημάτων της υβριδικής του μονάδας ισχύος, αλλά οι αλλαγές έκανε η Scuderia δεν προβλέπουν ποινή για τον αγώνα αυτού του τριημέρου.

Στα σύγχρονα μονοθέσια της υβριδικής εποχής της Formula 1, οι μονάδες ισχύος αποτελούνται από αρκετά επιμέρους σημεία. Τα κυριότερα από αυτά είναι ο θερμικός κινητήρας βενζίνης V6, ο υπερσυμπιεστής (Turbo) και οι δύο ηλεκτροκινητήρες MGU-K και MGU-H.

Για λόγους ελέγχου του κόστους, κάθε οδηγός δικαιούται για όλη τη σεζόν συγκεκριμένο αριθμό από αυτά τα εξαρτήματα, που είναι διαφορετικός για το καθένα. Έτσι, όταν η Ferrari ανακοίνωσε ότι ο σπασμένος κινητήρας του Μπακού καταστράφηκε πέραν πάσης επισκευής, άρχισε να εμφανίζεται στον ορίζοντας του Λεκλέρ η απειλή των πρώτων ποινών θέσεων στην εκκίνησης - που είναι η "τιμωρία" για κάθε οδηγό όταν ξεπερνά τον αριθμό εξαρτημάτων που δικαιούται.

Η Ferrari χρειάστηκε να αλλάξει όλη τη μονάδα ισχύος της F1-75 του Μονεγάσκου μετά το Αζερμπαϊτζάν, και ενόψει του GP του Μόντρεαλ -9ου της φετινής σεζόν της Formula 1- αυτό το τριήμερο. Η τριάδα των κινητήρων είναι καινούρια, αλλά αυτό δεν επιφέρει ποινή διότι ο Λεκλέρ βρίσκεται ακόμα μέσα στο όριο του αιθμού των τριών κινητήρων που δικαιούται για φέτος.

Όμως, δεν ίσχυε το ίδιο και για το Turbo. Αν η Ferrari τοποθετούσε στην F1-75 του καινούριο υπερσυμπιεστή, ο Λεκλέρ θα δεχόταν ποινή δέκα θέσεων στην εκκίνηση. Αντ' αυτού, όπως επιτρέπουν οι κανονισμοί, έβαλε στη μονάδα ισχύος ένα παλαιότερο Turbo που ο Μονεγάσκος χρησιμοποιούσε νωρίτερα φέτος, κι έτσι -προς το παρόν- απέφυγε την ποινή.

Προς το παρόν, διότι δεν απαγορεύεται στη Scuderia -αν το κρίνει σκόπιμο ή αν το επιλέξει- να βάλει καινούριο Turbo από τις πρώτες δοκιμές μέχρι τις κατατακτήριες στο Μόντρεαλ και να δεχθεί την ποινή. Για ποιο λόγο, όμως, να θέλει να κάνει κάτι τέτοιο;

Διότι, πλέον, η επιλογή του αγώνα που θα πρέπει να αλλάξει ένα καίριο εξάρτημα είναι ένα στρατηγικό παιχνίδι. Για παράδειγμα, μπορεί η Ferrari (όπως και κάθε ομάδα με ανάλογα προβλήματα) να διαλέξει να βάλει το νέο εξάρτημα και να δεχθεί ποινή σε μια πίστα όπου επιτρέπει εύκολες προσπεράσεις – όπως είναι το σιρκουί "Ζιλ Βιλνέβ" στο Μόντρεαλ.

Είτε μπορεί να επιλέξει να βάλει το επιπλέον εξάρτημα που θα επιφέρει μια ποινή σε ένα τριήμερο όπου γνωρίζει ότι η πίστα ευνοεί πέραν πάσης αμφιβολίας τον αντίπαλο, τη Red Bull RB18 στη συγκεκριμένη περίπτωση, κι έτσι να ελαχιστοποιήσει τη βαθμολογική ζημιά.

Σε κάθε περίπτωση, μέχρι στιγμής η Ferrari δεν έχει επιλέξει να κάνει κάτι τέτοιο με το Turbo του πολύπλοκου μηχανολογικού διαμαντιού που βρίσκεται στην πλάτη του Σαρλ Λεκλέρ. "Είναι πιθανόν το πρόβλημα του Μπακού να είναι συνέπεια της κατάρρευσης της μονάδας ισχύος στην Ισπανία. Προς το παρόν λαμβάνουμε αντίμετρα για να ενισχύσουμε την όλη μονάδα [ισχύος] και η κατάσταση είναι υπό έλεγχο", ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Ferrari.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΚΑΝΑΔΑ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ