FORMULA 1

Formula 1: Η FIA συζητά συμβιβασμό με τη Red Bull για την ποινή της υπέρβασης δαπανών του 2021

Ο Μαξ Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν RED BULL CONTENT POOL

Το νέο κεφάλαιο στο σίριαλ της υπέρβασης του ορίου δαπανών του 2021 από τη Red Bull Racing έχει φτάσει στη συζήτηση κοινά αποδεκτής ποινής από τις δύο πλευρές. Οργισμένη αντίδραση από τον Μαξ Φερστάπεν.

Νέα στοιχεία για το σήριαλ της ποινής που θα επιβληθεί στη Red Bull Racing για την παραβίαση του ορίου προϋπολογισμού 145 εκατ. δολαρίων κάθε ομάδας της Formula 1 το 2021 προέκυψαν καθώς το καραβάνι έφτασε στο Όστιν του Τέξας, για τον 19ο φετινό γύρο του πρωταθλήματος το προσεχές τριήμερο (21-23/10).

Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι η ομάδα του Μίλτον Κινς παραβίασε το όριο κατά 1,8 εκατ. δολάρια, που θεωρείται από τη FIA ως περιορισμένης έκτασης παράπτωμα - όπως και κάθε υπέρβαση μέχρι τα περίπου 7 εκατ δολάρια, που είναι ποσοστό 5% του ορίου. Η FIA, θυμίζουμε, την επομένη του GP Ιαπωνίας επιβεβαίωσε ότι η RBR παραβίασε το όριο του 2021.

Η Ομοσπονδία και η RBR φέρεται να συζητούν τώρα μια ενδεχόμενη συμφωνία κοινής αποδοχής, την Accepted Breach Agreement (ΑΒΑ), η οποία στην ουσία σημαίνει ότι η Red Bull αποδέχεται και την παραβίαση των κανονισμών και την ποινή που πρόκειται να επιβληθεί, χωρίς εκ των υστέρων να έχει το δικαίωμα άσκησης έφεσης.

Αν η RBR δεν συμφωνήσει, τότε το θέμα θα πάει στο επόμενο στάδιο, που είναι η ενδελεχής έρευνα των οικονομικών στοιχεία από την Επιτροπή ορίου Δαπανών της FIA. Η ομάδα επρόκειτο να διεξάγει συνέντευξη Τύπου στο Όστιν για να εξηγήσει με λεπτομέρειες τη δική της εκδοχή των πραγμάτων, αλλά εντέλει την ακύρωσε ενόψει των συζητήσεων με τη FIA για την κοινά αποδεκτή συμφωνία.

Οι -ανεπίσημες- πληροφορίες που αναδύθηκαν στο Τέξας κάνουν λόγο για παραβίαση αρκετών άρθρων των οικονομικών κανονισμών της F1 από τη Red Bull, τα οποία άρθρα έχουν ανανεωθεί πολλές φορές από πέρσι με νέες εγκυκλίους. Μία από τις παραβιάσεις αφορά στο κόστος της διατροφής των μελών της ομάδας στο εργοστάσιο και στην πίστα (ύψος 1,2 εκατ. δολαρίων).

Επιπλέον, στις παραβιάσεις της Red Bull περιλαμβάνονται και αποζημιώσεις αδειών σημαντικών μελών της ομάδας. Στο ισοζύγιο των εξόδων αυτών φέρεται να περιλαμβάνεται και η αμοιβή του Νταν Φάλοους, που παραιτήθηκε από τη θέση του επικεφαλής αεροδυναμιστή στο Μίλτον Κινς στο μέσον του 2021 για να αναλάβει το ρόλο του τεχνικού διευθυντή της Aston Martin F1.

Όμως, μια από τις παραβιάσεις που σχετίζεται με το κόστος της λειτουργίας των μονοθεσίων στην πίστα, έχει να κάνει με τον προσδιορισμό της αξίας των μη χρησιμοποιημένων εξαρτημάτων των μονοθεσίων. H Red Bull πέρασε τα εξαρτήματα αυτά στον τομέα των παλαιότερών της μονοθεσίων, για χρήση σε μονοθέσια επίδειξης ή σε δοκιμές με το περσινό μονοθέσιο. Αυτά τα έξοδα δεν εμπίπτουν στο όριο δαπανών των 145 εκατ. δολαρίων του 2021.

Ακόμη, στην υπόθεση της RBR υφίσταται και ένα ζήτημα που έχει να κάνει με τη φορολόγηση αποκλειστικά στη Βρετανία, το οποίο ζήτημα εντοπίστηκε και στα έγγραφα που προσκόμισε η Aston Martin F1 - η οποία επίσης, σύμφωνα με τη FIA, παραβίασε το όριο δαπανών του 2021.

Η κριτική, και η απάντηση του Φερστάπεν

Από τη στιγμή που διέρρευσε το ενδεχόμενο παραβίασης του ορίου δαπανών από τη RBR το 2021, και ειδικά από τότε που επιβεβαιώθηκε από τη FIA, αρκετές ομάδες και οδηγοί ζήτησαν από τη FIA την παραδειγματική τιμωρία της Red Bull Racing.

Μεταξύ άλλων, η McLaren την κατηγόρησε ευθέως για «κλοπή», η Ferrari είπε ότι η τιμωρία της RBR πρέπει να είναι παραδειγματική, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον είπε ότι αν είχε η Mercedes 300 χιλιάδες δολάρια παραπάνω για την εξέλιξη του περσινού της μονοθεσίου, τότε πιθανότατα θα ήταν εκείνος ο πρωταθλητής του 2021.

Σε νέες του δηλώσεις για το ζήτημα, τώρα στο Τέξας, ο Χάμιλτον τόνισε: «Όπως έχω πει και στο παρελθόν, η ακεραιότητα του σπορ είναι αυτή που ελπίζω ότι θα επηρεάσει τις αποφάσεις, που ελπίζω να είναι οι σωστές από τον Μοχάμεντ [μπεν Σουλαγέμ, πρόεδρο της FIA] και την ομάδα του. Αν το σπορ δεν κάνει κάτι για αυτό, στο μέλλον, αν οι κανονισμοί είναι χαλαροί, όλες οι ομάδες θα περνούν το όριο και θα ξοδεύουν περισσότερα εκατομμύρια. Μια απλή επίπληξη προφανώς δεν θα είναι και τόσο σπουδαία για το σπορ».

Ο Μαξ Φερστάπεν, από την άλλη, όταν ρωτήθηκε για το θέμα στο Όστιν σχολίασε: «Τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη, αλλά ως ομάδα γνωρίζουμε τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Πιστεύω πως ήμασταν απόλυτα ξεκάθαροι για το τι νομίζουμε ότι ήταν σωστό, οπότε γι' αυτό συνεχίζεται το θέμα. Στο τέλος της ημέρας, δεν είναι δική μου δουλειά, αλλά της ομάδας με τη FIA.

"Νομίζω όρι συμβαίνει κυρίως επειδή τα πάμε καλά. Προσπάθησαν να κόψουν λίγη από την ταχύτητά μας με οποιονδήποτε δυνατό τρόπο. Αλλά τελικά αυτός είναι ο τρόπος που δουλεύει και η F1. Όλοι, στο τέλος, είναι λίγο υποκριτές, και δεν με πειράζει αυτό. Πρέπει απλώς να αφοσιωθούμε στη δική μας δουλειά".

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ