FORMULA 1

Formula 1: Η Audi πρώτος "μνηστήρας" για τον Ματία Μπινότο

Ο Ματία Μπινότο
Ο Ματία Μπινότο AP IMAGES

Ένα μήνα πριν την αποχώρησή του από το Μαρανέλο, μετά από 28 χρόνια, ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari Ματία Μπινότο -σύμφωνα με έγκυρες ιταλικές πηγές- συζητά με την Audi για τον επόμενο σταθμό της καριέρας του στη Formula 1.

Είναι δεδομένο ότι ο Ματία Μπινότο είναι πλέον περιζήτητος από αρκετές ομάδες της Formula 1, μετά την ανακοίνωση της παραίτησής του από τη Scuderia Ferrari - που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου του 2023.

Ο Ιταλός μπορεί να βαραίνεται από τις λάθος στρατηγικές αποφάσεις της ομάδας σε πολλά GP του 2022, την αδυναμία τήρησης των ισορροπιών με τον Σαρλ Λεκλέρ και την παύση εξέλιξης του μονοθεσίου F1-75, που οδήγησαν μαζί στην απώλεια των φετινών τίτλων, αλλά δεν παύει να είναι ο άνθρωπος που κατάφερε να δημιουργήσει την πρώτη απόλυτα ανταγωνιστική Ferrari στην κορυφή της F1 μετά από 15 χρόνια.

Στα 53 του χρόνια, ο Μπινότο δικαίως μπορεί να ελπίζει ότι έχει πολύ μέλλον ακόμη μπροστά του στη Formula 1, λόγω της εμπειρίας και της αδιαμφισβήτητης τεχνικής εμπειρίας και ικανότητάς του.

Δεδομένου ότι ο Ιταλός ήταν επικεφαλής του τομέα κινητήρων της Ferrari από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, και έπειτα τεχνικός διευθυντής της Scuderia -πριν γίνει ο αγωνιστικός της διευθυντής- έχει ακριβώς τις προδιαγραφές που χρειάζεται η Audi.

Η Audi στήνει στο Νόιμπουργκ της Γερμανίας το εργοστάσιο κατασκευής των κινητήρων με τους οποίους θα μπει στη Formula 1 το 2026. Το σασί θα κατασκευάζεται από τη Sauber στο Χίνβιλ της Ελβετίας, καθώς υπάρχουν φήμες ότι η γερμανική εταιρεία θα αποκτήσει πλειοψηφικό μερίδιο της Sauber - η οποία μέχρι το τέλος του 2023 θα αγωνίζεται στη F1 ως Alfa Romeo F1.

Σύμφωνα με τον έγκυρο Ιταλό δημοσιογράφο Λεό Τουρινί, ειδικό της Ferrari με πρόσβαση στα ενδότερα της Scuderia, ο Μπινότο σύντομα θα προσληφθεί από τον ανταγωνισμό της Ferrari, και έχει ήδη ξεκινήσει συνομιλίες με την Audi.

Από την άλλη, σε επίπεδο φημολογίας, ένας ενδεχόμενος προορισμός του Μπινότο μπορεί να είναι και η Mercedes. Τις δύο τελευταίες δεκαετίες πολλά κορυφαία στελέχη του Μαρανέλο έχουν μετακινηθεί στο Μπράκλεϊ, όπως ο Άλντο Κόστα και ο Τζέιμς Άλισον.

Βεβαίως, η τεχνογνωσία του Μπινότο μπορεί να τον κάνει ελκυστικό και για τη νεοσύστατη Red Bull Powertrains, αλλά και για τη Renault / Alpine που υστερεί στον τομέα κινητήρων. Η πολύ σημαντική αλλαγή των τεχνικών κανονισμών των μονάδων το 2026 μοιάζει να καθιστά τον Ιταλό ελκυστική επιλογή για κάθε κατασκευαστή. Ειδικά για την Audi, όμως, συμβάλλει και το γεγονός ότι ο Μπινότο συνεργαζόταν στενά από το 2018 με την Alfa Romeo / Sauber, στο πλαίσιο της προμήθειας κινητήρων από τη Scuderia στο Χίνβιλ.

Γεννημένος και ο ίδιος στην Ελβετία, το 1969 από Ιταλούς γονείς, ο Μπινότο αποφοίτησε το 1994 από το Πολυτεχνείο της Λωζάννης με πτυχία Μηχανολόγου, και έπειτα έκανε το Master του στην αυτοκινητική μηχανολογία στο τμήμα Έντσο Φεράρι του Πανεπιστημίου της Μόντενα και Ρέτζιο Εμίλια. Η πρώτη του δουλειά στη F1 ήταν με τη Ferrari το 1995, στον τομέα κινητήρων, και το 2004 προήχθη σε επικεφαλής του ίδιου τομέα. Το 2016 έγινε τεχνικός διευθυντής της Scuderia, και στις 7 Ιναουαρίου αγωνιστικός της διευθυντής.

TAGS FORMULA 1 F1 AUDI FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ