FORMULA 1

Φερστάπεν: Παγκόσμιος πρωταθλητής ο Ολλανδός για τρίτη σερί χρονιά με εξωπραγματικές επιδόσεις

Φερστάπεν: Παγκόσμιος πρωταθλητής ο Ολλανδός για τρίτη σερί χρονιά με εξωπραγματικές επιδόσεις
24MEDIA CREATIVE TEAM/ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΝΤΟΥΝΑΣ

Ο Μαξ Φερστάπεν μετά τη δεύτερη θέση στο Sprint Race του Κατάρ είναι και μαθηματικά παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 για τρίτη σερί χρονιά, έπειτα από μια σεζόν εξωπραγματικών επιδόσεων και κυριαρχίας του Ολλανδού.

Ο Όσκαρ Πιάστρι ήταν αυτός που κέρδισε τον αγώνα, στην πρώτη νίκη σε F1 αλλά η δεύτερη θέση που απέσπασε ο Ολλανδός ήταν αρκετή για να του δώσει τον τίτλο τη φετινή σεζόν. Ο Μαξ Φερστάπεν έγινε ο 11ος άνθρωπος της ιστορίας με τρία (κατ' ελάχιστον) παγκόσμια πρωταθλήματα της Formula 1.


Σε ένα Sprint που περιλάμβανε στους μόλις 19 γύρους του τρία οχήματα ασφαλείας, για τρία ξεχωριστά ατυχήματα -που δεν είχαν σοβαρές συνέπειες- ο Όσκαρ Πιάστρι κατάφερε να πετύχει την πρώτη του μεγάλη επιτυχία στη Formula 1, και ο Μαξ Φερστάπεν να ανέβει στη δεύτερη θέση από την 5η που έπεσε στην εκκίνηση.

Αντίστοιχα, στην 3η θέση στο τέλος ανέβηκε -από την 6η- ο Λάντο Νόρις με την έτερη McLaren, ενώ πίσω από τον Βρετανό τερμάτισαν σε σχηματισμό οι δύο Mercedes με τον Τζορτζ Ράσελ και τον Λιούις Χάμιλτον (ο οποίος είχε εκκινήσει από τη 12η θέση) και οι δύο Ferrari με τους Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ.

Τα τρία οχήματα ασφαλείας ήρθαν στον πρώτο γύρο για την έξοδο του Λίαμ Λόσν στην αμμοπαγίδα με την Alpha Tauri, έπειτα τέσσερις γύρους αργότερα για την αντίστοιχη έξοδο του Λόγκαν Σάρτζεαντ με τη Williams, και μετά στον 11ο γύρο για την τριπλή σύγκρουση των Εστεμπάν Οκόν, Νίκο Χούλκενμπεργκ και Σέρτζιο Πέρεζ στη μεταξύ τους μονομαχία.

Ο αγώνας Sprint απέκτησε μεγάλο ενδιαφέρον λόγω της μοιρασμένης στρατηγικής των οδηγών με την επιλογή ελαστικών: οι περισσότεροι επέλεξαν να συμμετάσχουν με τη μέση γόμα, όπως οι Πιάτρι, Νόρις και Φερστάπεν από τις τρεις πρώτες θέσεις της εκκίνησης – όμως πίσω τους οι Ράσελ, Σάινθ, Λεκλέρ και Αλόνσο επέλεξαν τη μαλακή.

Όπως ήταν φυσικό, ανάμεσα σε όλα αυτά τα οχήματα ασφαλείας, στην εκκίνηση οι Ράσελ, Σάινθ και Λεκλέρ με την επιπλέον πρόσφυση της μαλακής γόμας πέρασαν τους Νόρις και Φερστάπεν και ανέβηκαν πίσω από τον Πιάστρι. Όσο άντεχε η μαλακή τους γόμα, ο Ράσελ έκανε την επίθεσή του και πήρε την πρωτοπορία από τον Αυστραλό της McLaren.

Όμως, μετά το μέσον του αγώνα η μέση γόμα άρχισε να ανεβαίνει στο παράθυρο λειτουργίας της και η μαλακή να φθείρεται. Όταν συνέβη το ατύχημα Οκόν-Χούλκενμπεργκ-Πέρεζ, ο Πιάστρι μόλις είχε αρχίσει να αξιοποιεί αυτό το αβαντάζ των ελαστικών και ανέκτησε την πρώτη θέση από τον Ράσελ.

Το όχημα ασφαλείας έμεινε στην πίστα για τρεις γύρους, αλλά όταν αποχώρησε οι οδηγοί με τη μέση γόμα δεν είχαν κανένα πρόβλημα να τη θερμάνουν και πάλι. Η μαλακή των Ράσελ, Σάινθ, Λεκλέρ, Αλόνσο είχε πια φθαρεί αρκετά, κι έτσι οι Φερστάπεν και Νόρις πολύ σύντομα -και με τη βοήθεια του DRS- έφτασαν και πέρασαν όλα τα μονοθέσια με τα κόκκινα ελαστικά στις άκρες τους, ανεβαίνοντας έτσι στην δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

Το ίδιο πλεονέκτημα της μέσης γόμας εκμεταλλεύτηκε και ο Λιούις Χάμιλτον, για να κερδίσει πολλές από τις θέσεις που έχασε με τον αποκλεισμό του στο Q2 του απογευματινού Sprint Shootout, να περάσει τις Ferrari και να ανέβει πίσω από τον Ράσελ μέσα στην πεντάδα.

Παρά την αποψινή στέψη του Μαξ Φερστάπεν στο θρόνο της F1 για τρίτη διαδοχική χρονιά, ο βασικός αγώνας του διημέρου έρχεται αύριο (Κυριακή 8/10) στις 20:00 το βράδυ, με το φως των προβολέων του Λοσάιλ - κι αν κρίνουμε από το αποψινό θέαμα, τις προσπεράσεις και τις μεγάλες διαφορές των ελαστικών, ίσως να αποζημιώσει λίγο την έλλειψη ενδιαφέροντος για την τελειωμένη οριστικά και αμετάκλητα μάχη του φετινού τίτλου.

Ξαναζήστε ΕΔΩ το LIVE της αποψινής στέψης του Μαξ Φερστάπεν στον αγώνα Sprint του Λοσάιλ.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ