F1 2026: Ποιοι οδηγοί έχουν “κλείσει” για τη νέα σεζόν, ποιοι διεκδικούν τις 6 θέσεις που απομένουν

Η ανάγκη των ομάδων για σταθερότητα στο πέρασμα των νέων τεχνικών κανονισμών του 2026 κρατά αναλλοίωτα τα περισσότερα οδηγικά δίδυμα, όμως κάποιες θέσεις απομένουν ακόμα ανοιχτές. Δείτε το “χάρτη” των οδηγών της νέας σεζόν της Formula 1.
Στις τέσσερις κορυφαίες ομάδες της F1, ή στις πέντε αν προβλέπει κανείς και την άνοδο της Aston Martin F1, δεν θα υπάρξουν ιδιαίτερες αλλαγές – απομένει μόνο η επίσημη ανακοίνωση της Mercedes F1 για το δίδυμο των Τζορτζ Ράσελ και Κίμι Αντονέλι, καθώς και ο οδηγός που θα βρίσκεται δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν στη Red Bull Racing.
Η McLaren έχει “δέσει” με πολυετή συμβόλαια του Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι, όπως και η Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον. Ο τελευταίος έχει, σύμφωνα με τελευταία δημοσιεύματα, συμβόλαιο έως και το ‘26, με την οψιόν στα χέρια του να ανανεώσει και για το ‘27.
Η Aston Martin παραμένει επίσης αμετάβλητη: οι Φερνάντο Αλόνσο και Λανς Στρολ θα συνεχίσουν και το 2026, αυτή τη φορά με κινητήρες Honda. Όμως, αν του χρόνου η πρώτη Aston του Άντριαν Νιούι αποδειχθεί ανταγωνιστική, δεν αποκλείεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον του Φερστάπεν.
Το ίδιο ισχύει και για τη Mercedes F1, η οποία φέρεται πως θα ανακοινώσει σύντομα και επισήμως την παραμονή των Ράσελ-Αντονέλι για τουλάχιστον έναν ακόμα χρόνο. Και οι δύο αποτελούν μεγάλες επενδύσεις της ομάδας του Μπράκλεϊ από την Ακαδημία των οδηγών της.
Η Red Bull έχει “δεμένο” τον Μαξ Φερστάπεν μέχρι το 2028, αν και με όρους απόδοσης του μονοθεσίου που απομένει να καλυφθούν ώστε να μην απελευθερωθεί ο Ολλανδός πριν τη λήξη της συμφωνίας.
Το ερώτημα είναι ποιος θα βρεθεί δίπλα στον πρωταθλητή το 2026. Ο Γιούκι Τσουνόντα δεν έχει πείσει ακόμη με τις εμφανίσεις του, ενώ το ‘26 θα χάσει και το στήριγμα της Honda (έπειτα από το τέλος της συνεργασίας των Ιαπώνων με τη RBR μόλις λήξει η φετινή σεζόν).
Ο μόνος που έχει ακουστεί για τη θέση του μέχρι στιγμής είναι ο Ισάκ Χατζάρ της RB, ο οποίος ίσως να ελπίζει ότι η αλλαγή κανονισμών του ‘26 θα βγάλει από το Μίλτον Κινς ένα μονοθέσιο που να μπορεί να οδηγεί με αξιώσεις και κάποιος πέραν του ίδιου του Φερστάπεν.
Πρόσφατα ακούστηκαν για τη θέση εικασίες για ενδεχόμενο ενδιαφέρον της RBR για τον Ισπανό πρωταθλητή των IndyCars Άλεξ Παλού, όμως όλες οι πλευρές το διέψευσαν.
Η Alpine έχει σίγουρο μόνο τον Πιερ Γκασλί, ενώ η ταυτότητα του δεύτερου οδηγού της παραμένει άγνωστη καθώς ο Φράνκο Κολαπίντο δεν έχει αποδειχθεί ανταγωνιστικός όσο ήταν στις μέρες του με τη Williams. Όμως ο Αργεντινός έχει ισχυρή χορηγική υποστήριξη από τη Λατινική Αμερική.
Η Haas έχει ήδη δεμένο το δίδυμο Εστεμπάν Οκόν – Όλι Μπέρμαν, αντίθετα με τη Racing Bulls. Η β’ ομάδα της Red Bull δεν έχει ανακοινώσει κανέναν οδηγό ακόμη. Ο ρούκι Ισάκ Χάτζαρ εντυπωσιάζει φέτος, ενώ ο πολλά υποσχόμενος Άρβιντ Λίντμπλαντ, που αγωνίζεται στη Formula 2, θεωρείται ο νέος μεγάλος αστέρας που “χτίζει” το Μίλτον Κινς.
Η Williams έχει ήδη συμβόλαια με τους Κάρλος Σάινθ και Άλεξ Άλμπον, που θα μείνουν στο Γκροβ για δεύτερη και πέμπτη χρονιά αντίστοιχα, ενώ η Audi (που μπαίνει στο σπορ για πρώτη φορά στην Ιστορία της το 2026 έχοντας αγοράσει τη Sauber) έχει ήδη ανακοινώσει τους Νίκο Χούλκενμπεργκ και Γκαμπριέλ Μπορτολέτο. Ο πρώτος έχει από φέτος τριετές συμβόλαιο και ο δεύτερος πολυετή συμφωνία – παρότι είναι μέλος της Ακαδημίας της McLaren.
Τέλος, η Cadillac -η 11η ομάδα του σπορ από το 2026- επέλεξε για τα χρόνια που θα χτίζεται την εμπειρία των Σέρτζιο Πέρεζ και ο Βάλτερι Μπότας, που μαζί μετρούν πάνω από 500 εκκινήσεις σε GP. Ας δούμε αναλυτικά τους σίγουρους οδηγούς για το 2026 (μαζί με τη διάρκεια των συμβολαίων τους, σε παρένθεση):
McLaren
- Λάντο Νόρις (πολυετές >2026)
- Όσκαρ Πιάστρι (πολυετές >2027)
Ferrari
- Σαρλ Λεκλέρ (έως και 2029)
- Λιούις Χάμιλτον (έως και 2027, οψιόν Χάμιλτον για 2028)
Red Bull
- Μαξ Φερστάπεν (έως και 2028)
- [Θα ανακοινωθεί]
Mercedes
- [Θα ανακοινωθεί]
- [Θα ανακοινωθεί]
Aston Martin
- Φερνάντο Αλόνσο (έως και 2026)
- Λανς Στρολ (ανοικτό / χωρίς λήξη)
Alpine
- Πιερ Γκασλί (πολυετές)
- [Θα ανακοινωθεί]
Haas
- Εστεμπάν Οκόν (έως και 2026)
- Όλιβερ Μπέρμαν (έως και 2026)
Racing Bulls
- [Θα ανακοινωθεί]
- [Θα ανακοινωθεί]
Williams
- Κάρλος Σάινθ (έως και 2026)
- Άλεξ Άλμπον (έως και 2026)
Audi F1
- Νίκο Χούλκενμπεργκ (έως και 2027)
- Γκαμπριέλ Μπορτολέτο (πολυετές >2026)
Cadillac F1
- Σέρτζιο Πέρεζ (πολυετές)
- Βάλτερι Μπότας (πολυετές)