FORMULA 1

Έκπληξη στο FP1 της Σιγκαπούρης, στην κορυφή ο Αλόνσο μπροστά από τον Λεκλέρ

Zak Mauger/LAT Images/Aston Martin F1 Media

Ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin AMR25 σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στα τελευταία λεπτά της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Σιγκαπούρης, με ενάμισι δέκατο διαφορά από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari και τρία δέκατα από τον Μαξ Φερστάπεν της RBR. Τέταρτος ο Λιούις Χάμιλτον, στην 5η και 6η θέση οι McLaren με τους Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις.

Το σιρκουί της Σιγκαπούρης, ως ένα υψηλής αεροδυναμικής άντωσης, σίγουρα ταιριάζει στην Aston Martin κρύβοντας τις αδυναμίες της – αλλά ακόμα κι αν η AMR25 του Φερνάντο Αλόνσο έφερε χαμηλότερο φορτίο καυσίμων στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών, αυτό ήταν ένα ενθαρρυντικό ξεκίνημα για τον Ισπανό στο 18ο φετινό τριήμερο της Formula 1.

Οι Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον με την 2η και 4η θέση απέδειξαν επίσης ότι οι προδιαγραφές αυτού του σιρκουί είναι ταιριαστές στη Ferrari SF-25, ενώ θετικά ξεκίνησε το τριήμερο και για τον Μαξ Φερστάπεν, σε ένα σιρκουί που μέχρι πρότινος δεν ταίριαζε στη Red Bull RB21 – και απομένει στη συνέχεια του τριημέρου να φανεί αν η μεγάλη αναβάθμιση της Μόντσα θα αποδώσει και σε μια πίστα υψηλής άντωσης.

Παράλληλα, είναι δεδομένο ότι οι δύο McLaren, που έμειναν στην τριάμισι και πεντέμισι δέκατα μακριά από την κορυφή αντίστοιχα με τον Όσκαρ Πιάστρι και τον Λάντο Νόρις, στο τέλος της εξάδας, δεν εμφάνισαν την αληθινή τους δυναμική.

Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:31.116 με την μαλακή γόμα, ξεπερνώντας για μόλις ενάμισι εκατοστό του δευτερολέπτου τον χρόνο του Λεκλέρ με την Ferrari και τα C5 ελαστικά. Ο Φερστάπεν κατέλαβε την τρίτη θέση, 0.126΄΄ πιο πίσω.

Η περίοδος ξεκίνησε με πολύ χαμηλή πρόσφυση, κάτι που προκάλεσε αρκετά μπλοκαρίσματα στις στροφές χαμηλής ταχύτητας καθώς υπήρχε ακόμα σκόνη εκτός αγωνιστικής γραμμής. Ο Αλόνσο ανέβηκε πρώτος στην κορυφή μετά από 15 λεπτά με χρόνο 1:32.592 χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα, όμως ο Λάντο Νόρις και λίγο αργότερα ο Κάρλος Σάινθ κατέβασαν κι άλλο τον πήχη, με τον Ισπανό της Williams να γράφει χρόνο 1:31.812 με τη μέση γόμα.

Στο ημίωρο οι περισσότεροι οδηγοί στράφηκαν στα μαλακά ελαστικά. Ο Λεκλέρ ήταν ο πρώτος που έδωσε τον ρυθμό με 1:31.266, παίρνοντας προσωρινά την πρωτοκαθεδρία. Η McLaren προσπάθησε να απαντήσει με τον Νόρις και τον Όσκαρ Πιάστρι, αλλά και οι δύο αντιμετώπισαν θέματα ισορροπίας της MCL39 και χρειάστηκαν αλλαγές στην εμπρός πτέρυγα, με τον Πιάστρι να παραπονιέται για υποστροφή.

Ο Αλόνσο όμως με την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια στα μαλακά σημείωσε 1:31.117, ανεβαίνοντας ξανά στην κορυφή, ενώ σε δεύτερο γύρο με το ίδιο σετ βελτίωσε για ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου.

Πίσω από τους τρεις πρώτους, ο Λιούις Χάμιλτον κατέλαβε την τέταρτη θέση, 0.364’’ πιο αργός από τον Αλόνσο, μπροστά από τον Πιάστρι, που ακούμπησε ελαφρά τον τοίχο στον καλύτερο γύρο του και έμεινε για ένα χιλιοστό πίσω από τον Βρετανό. Ο Νόρις ήταν έκτος.

Θετική εντύπωση προκάλεσε ο Ισάκ Χάτζαρ στην πρώτη του εμφάνιση στη Σιγκαπούρη με την έβδομη θέση, αφήνοντας πίσω του τον Κάρλος Σάινθ, που δεν χρησιμοποίησε καθόλου τη μαλακή γόμα. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Γιούκι Τσουνόντα και Εστεμπάν Οκόν.

Πέραν του Σάινθ, το ξεκίνημα της Williams ήταν δύσκολο καθώς ο Άλεξ Άλμπον χρειάστηκε να επιστρέψει στα πιτς με πυρακτωμένα φρένα μόλις στα πρώτα δέκα λεπτά, αναγκάζοντας τους μηχανικούς να επέμβουν άμεσα για να περιορίσουν τη ζημιά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ