Δοκιμάζουμε το Volkswagen T-Roc Dream 1.5 TSI, την κλασσική αξία στα συμπαγή SUV

Σε μια εποχή υβριδικού μετασχηματισμού κάθε τετράτροχου που πλέον πατά την ελληνική άσφαλτο, πόσο επίκαιρο και ελκυστικό μεταξύ των B-SUV παραμένει το εμπορικά κραταιό Volkswagen T-Roc με τον βενζινοκινητήρα 1.5 TSI των 150 ίππων;
Με άλλα λόγια, πριν από τον εξηλεκτρισμό της νέας του γενιάς που βρίσκεται ante portas, το Volkswagen T-Roc προσφέρει ορισμένες παλιές, καλές αρετές των αμιγώς βενζινοκίνητων -τον δοκιμασμένο, αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα 1.5 TSI, την απαλλαγή από το βάρος της μπαταρίας και το άγχος της αυτονομίας– και μαζί προσφέρεται με το πολύ ελκυστικό πακέτο εξοπλισμού Dream – με το οποίο ο αγοραστής κερδίζει έως και 5.000 ευρώ.
Το T-Roc των 4,23 μέτρων, σχεδόν 13 εκατοστά μεγαλύτερο από το πιο συμπαγές T-Cross της ίδιας κατηγορίας, εδραιώθηκε στην Ευρώπη και κυριάρχησε με εκατομμύρια πωλήσεις (εκ των οποίων πάνω από 14 χιλιάδες στη χώρα μας) ακριβώς λόγω των αρετών της ευρυχωρίας για πέντε επιβάτες με 445 λίτρα χώρου αποσκευών, της πρακτικότητας, της απόδοσης και της οικονομίας που το διέπουν. Και του σήματός του.
Παρά το παλιρροϊκό κύμα της ηλεκτροκίνησης, τεράστιο αρχικά και αυξομειούμενο σε ένταση έκτοτε, για πολλούς ακόμα -διστακτικούς- αγοραστές οι αρετές αυτές, μαζί με την ανησυχία της ηλεκτρικής αυτονομίας ή της φόρτισης ή και την αξιοπιστίας των EV, παραμένουν στις πρώτες προτεραιότητες του αγοραστικού τους προσανατολισμού.
Έτσι, παρότι στον όγδοο χρόνο και στο τέλος της ζωής αυτής της γενιάς του, το T-Roc παραμένει μια πρόταση που ναι μεν είναι όσο εναλλακτική (όχι ξεπερασμένη) είναι πλέον η αμιγώς βενζινοκίνητη αυτοκίνηση, αλλά στον αντίποδα αποτελεί μια κλασσική, δοκιμασμένη λύση, ένα σίγουρο αγοραστικό πάτημα αντί για ένα βήμα προς το άγνωστο. Εξάλλου, κάθε αγορά κάθε αυτοκινήτου δεν είναι και το αποτέλεσμα μιας συγκεκριμένης στάσης ζωής;
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά η ελληνική αντιπροσωπεία της Volkswagen, με το ρεαλισμό που επιβάλλει το πέρασμα του χρόνου, διάνθισε τη γκάμα του T-Roc με την έκδοση Dream στο 1.5 TSI – που προσφέρει τον εξελιγμένο αυτόν κινητήρα βενζίνης με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων και μαζί με τον πλουσιότερο εξοπλισμό – προσφέροντας έτσι όφελος για τον αγοραστή που αγγίζει τα 5.000 ευρώ.
Σχεδιαστικά η συγκεκριμένη έκδοση ξεχωρίζει αρχικά από τους προβολείς IQ.Light LED Matrix – μια τεχνολογία, που σπάνια συναντάται σε αυτή την κατηγορία. Συνδυάζεται, επίσης, με το σύστημα Dynamic Light Assist, που επιτρέπει τη συνεχή χρήση της μεγάλης σκάλας φώτων χωρίς να τυφλώνει τους απέναντι οδηγούς.
Επιπλέον, το T-Roc 1.5 TSI Dream διακρίνεται και από εκλεπτυσμένες αισθητικές παρεμβάσεις, όπως η στάνταρ διχρωμία με μαύρη οροφή, οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με διαμαντέ φινίρισμα, η φωτεινή μπάρα στη μάσκα και τα φιμέ πίσω κρύσταλλα.
Αντίστοιχα, στο εσωτερικό η απτή ποιότητα των μαλακών υλικών του ταμπλό και στην έκδοση Dream τα συνδυάζει με το διζωνικό κλιματισμό Air Care Climatronic με χειριστήρια αφής, ασύρματη φόρτιση κινητού και σύστημα Keyless Access για είσοδο και εκκίνηση χωρίς κλειδί.
Παράλληλα, το σύστημα Easy Open & Close λύνει τα χέρια στην καθημερινότητα, επιτρέποντας το αυτόματο άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών των 445 λίτρων, ο οποίος διαθέτει και ειδικό πάτωμα για μέγιστη πρακτικότητα. Οι χώροι, άλλωστε, παραμένουν ένα από τα “δυνατά χαρτιά” του T-Roc, φιλοξενώντας άνετα πέντε ενήλικες και αρκετό χώρο φόρτωσης – από 445 λίτρα, μέχρι 1.290 lt με την πτώση των πίσω καθισμάτων.
Το T-Roc έχει έρθει, επιπλέον, στα ψηφιακά δεδομένα της εποχής μας, καθώς το σύστημα infotainment φιλοξενείται στην οθόνη αφής που δεσπόζει στο κέντρο και υποστηρίζει ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ και ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός χάρη στο Digital Cockpit Pro με οθόνη 10,3 ιντσών.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός και δοκιμασμένος τετρακύλινδρος κινητήρας 1.5 TSI, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Όταν δεν χρειάζεται καν να πλησιάσει την απόδοση αυτή, δηλαδή στις συνθήκες της πόλης και του cruising στο ταξίδι, με την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT) μειώνει την κατανάλωση – σε συνεργασία με το εξαιρετικό, καλορυθμισμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων.
Έτσι, η μέση κατανάλωση πόλης / αυτοκινητόδρομου με καλό και ήπιο τέμπο μπορεί να πέσει ρεαλιστικά κάτω από τα 7,0 lt/100km, ενώ σε πιο πιεστικές συνθήκες ξεφεύγει πέραν των 8,0 lt/100km.
Στη δεύτερη περίπτωση, παρότι το ιδιαίτερα πολιτισμένο μοτέρ είναι ρυθμισμένο περισσότερο για γραμμικότητα παρά για “έκρηξη”, οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου: τα 0-100 km/h έρχονται σε 8,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 207 km/h.
Στον δρόμο, το T-Roc Dream επιβεβαιώνει την ωριμότητα της κατασκευής του. Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB-A1, είναι σταθερό και στιβαρό σε αίσθηση καθώς νιώθεις καλή την ισορροπία της ανάρτησης στην άνεση και στην πρόσφυση. Αν και σφιχτή, απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του δρόμου ενώ παράλληλα κρατά ελεγχόμενες τις μεγάλες κλίσεις στις στροφές.
Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG 150PS Dream
Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου και η ηχομόνωση κρατάει την καμπίνα ήσυχη στο ταξίδι, με μοναδική εξαίρεση κάποιον αεροδυναμικό θόρυβο στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Εκεί ο οδηγός μπορεί να βασιστεί και στην πλούσια σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων IQ.Drive, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Adaptive Cruise Control και Lane Assist για την ξεκούραση πλοήγησης στην εθνική οδό.
Από το Volkswagen T-Roc Dream, λοιπόν, δείχνει να μην λείπει τίποτα από άποψη ψηφιακή και εξοπλιστική, σε σχέση με τα νέα, εξηλεκτρισμένα B-SUV που εμφανίζονται σωρηδόν στην ελληνική αγορά.
Στα 30.980 ευρώ η έκδοση Dream με το αυτόματο κιβώτιο DSG είναι συμφέρουσα υπολογίζοντας όλο τον ευρύτατο εξοπλισμό που προσφέρει (και πόσο θα κόστιζε μεμονωμένα), αλλά υπάρχει και η λιγότερο πλούσια (με χειροκίνητο κιβώτιο) More στα 27.980 ευρώ.
Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150PS DSG Dream
- Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζίνης 1.498 κ.εκ.
- Κιβώτιο: Αυτόματο DSG 7 σχέσεων
- Κίνηση: 2WD (εμπρός)
- Ισχύς: 150 ίπποι / 5.000 rpm
- Ροπή: 250 Nm / 1.500 rpm
- 0-100 km/h: 8,6’’
- Τελική ταχύτητα: 205 km/h
- Μέση κατανάλωση (WLTP): 6,1 lt/100 km
- Εκπομπές ρύπων CO2 (WLTP): 137 g/km
- Μήκος: 4,236 m
- Μεταξόνιο: 2,590 m
- Βάρος: 1.353 kg
- Χώρος αποσκευών: 445-1.290 lt
- Τιμή: Aπό 30.980 ευρώ