Επιστροφή στις νίκες για τον Πιάστρι με έναν θρίαμβο οδηγικής επιδεξιότητας στο Σπα

Μετά από μιάμιση ώρα αναμονής να σταματήσει η βροχή, όταν ξεκίνησε το GP Βελγίου ο Όσκαρ Πιάστρι έκανε μια άκρως δυναμική κίνηση προσπέρασης του Λάντο Νόρις και έπειτα έκανε μια άκρως επιδέξια συστοιχία 31 γύρων για να προστατεύσει ένα σετ μέσης γόμας και να κερδίσει την 6η φετινή του νίκη. Στο βάθρο ο Σαρλ Λεκλέρ με την ανανεωμένη Ferrari, οδηγός της ημέρας ο Λιούις Χάμιλτον που ανέβηκε από την 18η στην 7η θέση.
Η δυνατή και συνεχόμενη βροχή που έπεφτε στο δάσος των Αρδεννών ανάγκασε τους οργανωτές του GP Βελγίου να καθυστερήσουν την εκκίνηση του 13ου φετινού αγώνα της Formula 1 κατά 1:30 ώρα, για λόγους ασφάλειας, καθώς οι οδηγοί διαπίστωσαν στον προγραμματισμένο γύρο σχηματισμού ότι η ορατότητα ήταν μηδενική μέσα στο σπρέι των προπορευόμενων μονοθεσίων.
Έτσι, οι οδηγοί επέστρεψαν στη γραμμή των πιτς, και μετά από την αναμονή να σταματήσει η βροχή ακολούθησαν το όχημα ασφαλείας στην έξοδο των πιτς. Έπειτα από τρεις γύρους πίσω από το SC, πέρασαν εν κινήσει σε αγωνιστικό ρυθμό και ο Πιάστρι έμεινε κολλημένος στη κιβώτιο της McLaren του Νόρις από τη La Source και σε όλο το φαντασμαγορικό τους πέρασμα από τις Eau Rouge / Raidillon – με αποτέλεσμα στην ευθεία Kemmel να εξαπολύσει την επίθεσή του και να περάσει τον Βρετανό για την πρωτοπορία.
Μέσα σε 8 γύρους η ιδανική γραμμή είχε στεγνώσει και όλοι συνέρρευσαν στα πιτς στους γύρους 12-13 για να απαλλαγούν από τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά και να τοποθετήσουν τα σλικς, για στεγνό. Ο Πιάστρι επέλεξε τη μέση γόμα, όπως και άλλοι 18 οδηγοί, αλλά ο Λάντο Νόρις ήταν ο μοναδικός που διάλεξε τη σκληρή.
Σε εκείνο το σημείο φαινόταν ότι η μέση γόμα δεν θα άντεχε για 31 γύρους, μέχρι τον τερματισμό, οπότε ο Νόρις πόνταρε ότι θα έφτανε μέχρι την καρό σημαία με τη σκληρή γόμα απαλλαγμένος από την υποχρέωση να κάνει δεύτερο πιτ-στοπ. Αυτό ήταν το πλάνο του για να ανακτήσει την πρωτοπορία και να κερδίσει σήμερα.
Όμως, ο Πιάστρι έκανε τους υπόλοιπους 31 γύρους με τόσο επιδέξιο τρόπο που κατάφερε να προστατεύσει τα ελαστικά του, να μην αφήσει το προβάδισμά του από τον Νόρις να πέσει κάτω από τα 3,5 δευτερόλεπτα, και να κερδίσει έτσι την 6η του φετινή νίκη – και πρώτη του μετά το GP Ισπανίας την 1η Ιουνίου.
Βλέποντας τον ρυθμό του Πιάστρι, κανείς από τους εννέα οδηγούς πίσω από τις McLaren δεν μπήκε για δεύτερο πιτ-στοπ, και επίσης τερμάτισαν όλοι τους με ένα σετ μέσης γόμας. Ο Σαρλ Λεκλέρ κατάφερε να διαχειριστεί καλά τη φθορά του δικού του και να αμυνθεί στην πίεση του Μαξ Φερστάπεν, αξιοποιώντας και τις ρυθμίσεις λίγο χαμηλότερης άντωσης της Ferrari που βοήθησαν τον Μονεγάσκο στις ευθείες (όταν η πίστα στέγνωσε).
Πιο πίσω, ο Τζορτζ Ράσελ πέρασε στον πρώτο γύρο τον Άλεξ Άλμπον και οι δύο τους έκαναν σχετικά μοναχικό αγώνα στο τέλος της εξάδας, ενώ αντίθετα ο Λιούις Χάμιλτον επεφύλασσε μια εντυπωσιακή πρόελαση – πολύ πιο ικανοποιημένος με την απόδοση της Ferrari του στη βροχή σε σχέση με τον τελευταίο αγώνα, στο Σίλβερστοουν.
Ο επτάκις πρωταθλητής ήταν καταιγιστικός στη βροχή. Εκκινώντας από τα πιτς (λόγω αλλαγής τμημάτων της μονάδας ισχύος, καθώς και ρυθμίσεων) ανελίχθηκε σβέλτα από την 18η στην 13η θέση με διαδοχικές περίτεχνες προσπεράσεις, κι έπειτα ήταν από τους πρώτους που μπήκαν για σλικς – κίνηση που τον ανέβασε άλλες έξι θέσεις, στην 7η που εντέλει τερμάτισε.
Διαχειριζόμενοι και εκείνοι εξαιρετικά το ένα τους σετ μέσης γόμας, οι ρούκις Λίαμ Λόσον και Γκαμπριέλ Μπορτολέτο πέτυχαν δύο πολύ σημαντικά πλασαρίσματα μέσα στη δεκάδα, όπως και ο πολύ έμπειρος πλέον Πιέρ Γκασλί της Alpine. Αντίθετα, ο “μάγος” της βροχής του Σίλβερστοουν Νίκο Χούλκενμπεργκ και ο Φερνάντο Αλόνσο, μεταξύ άλλων, πλήρωσαν τη στρατηγική δεύτερου πιτ-στοπ από τις Sauber και Aston Martin αντίστοιχα.