“Άτρωτος” ο Νόρις, κέρδισε (και) την πολ ποζίσιον στη Βραζιλία -Στη 16η θέση ο Φερστάπεν

Ο Λάντο Νόρις έκανε έναν άρτιο και κυριαρχικό γύρο στο τέλος των δοκιμών κατάταξης του Ιντερλάγκος για να κατακτήσει επιβλητικά από τον Κίμι Αντονέλι την πολ ποζίσιον του GP Βραζιλίας -Στην 4η θέση ο Όσκαρ Πιάστρι, αποκλείστηκε στο Q1 ο Μαξ Φερστάπεν με την προβληματική Red Bull RB21.
Ένα ακόμα μικρό αλλά κρίσιμο βήμα στην προσπάθειά του για την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 έκανε ο Λάντο Νόρις κερδίζοντας τις δοκιμές κατάταξης του GP Βραζιλίας, 21ου αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, όπου πλησιέστερος αντίπαλός του παρέμεινε ο Κίμι Αντονέλι της Mercedes και ο Όσκαρ Πιάστρι συνέχισε τη μακρά περίοδο “ντεφορμαρίσματος”.
Από την πολ ποζίσιον, ο Νόρις θα βρίσκεται στην καλύτερη θέση να διευρύνει κι άλλο τη διαφορά των 9 βαθμών από τον Πιάστρι και των 39 από τον Φερστάπεν, που απέκτησε μετά τη νίκη του στο Sprint νωρίτερα σήμερα – δεδομένου ότι ο Αυστραλός θα παραταχθεί στην 4η θέση της εκκίνησης και ο Ολλανδός μόλις στην 16η.
Ο Πιάστρι έμεινε 4 δέκατα πίσω από τον Νόρις στην τελευταία τους προσπάθεια στο Q3, κάτι που ο διευθυντής της McLaren F1 Αντρέα Στέλλα απέδωσε σε δύο ή τρεις ισχυρές ριπές ανέμου που συνάντησε στο γύρο του ο Αυστραλός.
Αντίθετα, για τη Red Bull όλα πήγαν στραβά εξαιτίας των μεγάλων ρίσκων που πήρε η ομάδα στη ρύθμιση της RB21 πριν από τις δοκιμές κατάταξης. Αυτά δεν απέδωσαν, η ισορροπία του μονοθεσίου ήταν άκρως προβληματική και ο Φερστάπεν ανέφερε ότι η πρόσφυση ήταν “μηδενική” – και το αποτέλεσμα ήταν ο αποκλεισμός-σοκ στο Q1. Για πρώτη φορά, από άποψη καθαρής ταχύτητας χωρίς απρόοπτα, στην καριέρα του πρωταθλητή στη F1.
Στους πρώτους γύρους του Q3 ο Νόρις έκανε ένα μικρό λάθος στα φρένα της πρώτης στροφής (ίσως λόγω και ριπής ανέμου) και ο Πιάστρι έγραψε τον πρώτο χρόνο (1:09.897), με διαφορά μόλις 2 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Λεκλέρ. Τρίτος ήταν ο εντυπωσιακός Όλιβερ Μπέρμαν με τη Haas.
Όμως, στους δεύτερους και τελευταίους γρήγορους γύρους ο Βρετανός επέστρεψε δυναμικά και σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:09.511, σχεδόν δύο δέκατα ταχύτερος από τον Αντονέλι.
Ο Λεκλέρ κατάφερε να βρει στο τέλος την ταχύτητα που έψαχνε η Ferrari όλο το διήμερο για να κερδίσει τον Πιάστρι, ενώ αντίθετα ο Λιούις Χάμιλτον αποκλείστηκε στο Q2, μένοντας στην 13η θέση, εξηγώντας ότι δεν ήταν σε θέση να βρει την πρόσφυση του πίσω άξονα της Ferrari SF-25.
Από εκεί και πίσω, οι rookies ήταν αυτοί που έκαναν τη διαφορά. Ο Ισάκ Χάτζαρ της Racing Bulls εντυπωσίασε με την πέμπτη θέση, και ο ομόλογός του Λίαμ Λόσον με την 7η, ξεπερνώντας και οι δύο τον Μπέρμαν που έδειχνε ικανός να μπει στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης.
Ο Ράσελ με την έτερη Mercedes, αναφέροντας μεγάλα προβλήματα πρόσφυσης με τη δική του Mercedes, έμεινε στην 6η θέση. Ενδεικτική των προβλημάτων του ήταν η απόφασή του να μπει στο τέλος με τη μέση γόμα, έναντι της μαλακής των υπολοίπων.
Τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Πιέρ Γκασλί συνεχίζοντας την εξαιρετική του εμφάνιση σε μια πίστα που κρύβει τα μειονεκτήματα της Alpine του, και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Sauber. Η τελευταία έκανε τα πάντα για να προλάβει να φτιάξει ένα καινούριο μονοθέσιο για τον Γκαμπριέλ Μπορτολέτο, μετά το ατύχημα του Βραζιλιάνου στο Sprint, αλλάατυχώς δεν πρόλαβε για λίγα λεπτά.
Στο Q2, ο Νόρις επίσης κυριάρχησε με χρόνο 1:09.616, μπροστά από τον Μπέρμαν, ενώ το άγχος κορυφώθηκε για τις Ferrari που πάσχιζαν να μείνουν εντός δεκάδας. Ο Λεκλέρ ξεπέρασε ένα γλίστρημα στον πρώτο του γύρο και τελικά τα κατάφερε – σε αντίθεση με τον Χάμιλτον, που έμεινε 13ος για ένα δέκατο.
Η Aston Martin του Φερνάντο Αλόνσο αποκλείστηκε επίσης στο νήμα, καθώς ο Ισπανός έχασε την πρόκριση για μόλις 0.016”, ενώ οι Άλεξ Άλμπον, Λανς Στρολ και Κάρλος Σάινθ έμειναν επίσης εκτός Q3.
Η μεγάλη έκπληξη, όμως, ήρθε στο Q1. Ο Φερστάπεν δεν βρήκε ποτέ την ταχύτητα που έψαχνε με τις αλλαγές στις ρυθμίσεις. Οι δύο του προσπάθειες δεν αρκούσαν και -παρά τη βελτίωση στον τελευταίο του γύρο- ο Ολλανδός έμεινε 16ος, απέχοντας οκτώ δέκατα από τον Νόρις.