Ασύλληπτος στο Μεξικό ο Νόρις, γύρισε στις νίκες -και στην κορυφή του πρωταθλήματος

Με μία από τις πιο ολοκληρωτικά κυριαρχικές νίκες των τελευταίων ετών, στο GP του Μεξικού, ο Λάντο Νόρις επέστρεψε στις νίκες μετά το Ουγγρικό GP στις αρχές του Αυγούστου και μαζί ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας με 1 βαθμό διαφορά από τον Όσκαρ Πιάστρι, που τερμάτισε 5ος. Ο Σαρλ Λεκλέρ αμύνθηκε στη λυσσαλέα επίθεση του Μαξ Φερστάπεν για τη 2η θέση στο φινάλε.
Σε μια κομβική στιγμή της φετινής μάχης του πρωταθλήματος της Formula 1, ο Λάντο Νόρις και η McLaren γύρισαν στις νίκες μετά τον Αύγουστο κυριαρχώντας απόλυτα και με τεράστια διαφορά στο GP του Μεξικού, 20ό αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, εμπρός από τον Σαρλ Λεκλέρ και τον Μαξ Φερστάπεν που μονομάχησαν για τις δύο θέσεις του βάθρου.
Η 25 βαθμοί της 6ης φετινής νίκης του Νόρις του χάρισαν την πρωτοπορία του πρωταθλήματος, για πρώτη φορά μετά τις 20 Απριλίου που την απέκτησε ο Όσκαρ Πιάστρι. Ο Αυστραλός τερμάτισε στην 5η θέση σήμερα, πίσω από τον συγκλονιστικό Όλιβερ Μπέρμαν της Haas που έκανε τον αγώνα της ζωής του στη F1 – και για λίγο κρατούσε ακόμα και το όνειρο του βάθρου.
Ο Νόρις εκκίνησε άρτια, έμεινε πρώτος, σύντομα άνοιξε τεράστια διαφορά και ποτέ δεν απειλήθηκε για τη νίκη -καθώς η Ferrari δεν είχε το ρυθμό να τον απειλήσει. Ο Λιούις Χάμιλτον βρισκόταν στη μάχη του βάθρου αρχικά, όμως μια έξοδός του στη μάχη με τον Φερστάπεν για την 3η θέση του επέφερε ποινή 10”, που ο Βρετανός εξέτισε στα πιτς -χάνοντας κάθε ελπίδα για το βάθρο.
Η ποινή του Λιούις τον άφησε πίσω από τις δύο Mercedes, των Αντρέα Κίμι Αντονέλι και Τζορτζ Ράσελ. Οι δύο άλλαξαν θέσεις στη διάρκεια του αγώνα καθώς ο Ράσελ ένιωθε ότι μπορούσε να κυνηγήσει τον Πιάστρι και τον Μπέρμαν – αλλά όταν δέχθηκε την προσπέραση από τον Αυστραλό, παραχώρησε πάλι στην 6η θέση στον Ιταλό ομόλογό του.
Οι τρεις πρώτοι επέλεξαν στρατηγική μόνο ενός πιτ-στοπ, ενώ οι πέντε που ακολούθησαν τροποποίησαν τη στρατηγική τους στη διάρκεια του αγώνα κάνοντας δεύτερο πιτ-στοπ. Αιτία ήταν η επιλογή του Φερστάπεν να εκκινήσει με τη μέση γόμα, έναντι της μαλακής όλων των άλλων πρωταγωνιστών.
Με τη μέση γόμα (που δεν δούλευε σχεδόν για κανέναν στο Μεξικό) ο Ολλανδός στο πρώτο stint φαινόταν να χάνει πολύ χρόνο, και έπεσε στην 8η θέση κάνοντας τελευταίος το πιτ-στοπ του. Όμως, με τη φρέσκια μαλακή γόμα ο ρυθμός του ήταν ταχύτατος, με αποτέλεσμα να κάνει μια σειρά προσπεράσεων για να καταφέρει να φτάσει τον Λεκλέρ – ο οποίος στα 4/5 του GP έκανε μοναχικό αγώνα στη δεύτερη θέση.
Οι πρώτοι γύροι του αγώνα ήταν επεισοδιακοί. Στην πρώτη στροφή είχαν επαφή οι Λεκλέρ-Χάμιλτον με τις δύο Ferrari, αλλά ευτυχώς για τη Scuderia χωρίς συνέπειες, ενώ ο Φερστάπεν έχασε τα φρένα της πρώτης στροφής και βγήκε εκτός πίστας στην εξωτερική. Ο Ολλανδός επέστρεψε από το γρασίδι στην πίστα στην 4η θέση, αλλά οι αγωνοδίκες έκριναν ότι αυτό δεν παραβίασε τους κανονισμούς.
Οι πρώτοι γύροι συνεχίστηκαν τεταμένοι, με μόνη διαφορά σε σχέση με την εκκίνηση ότι ο Μπέρμαν πέρασε τον Ράσελ και ο Πιάστρι έπεσε από την 7η στην 9η θέση.
Στον 6ο γύρο η μάχη Χάμιλτον-Φερστάπεν “άναψε”. Ο Φερστάπεν βούτηξε από την εσωτερική στη στροφή 1, οι δύο να ακούμπησαν τους τροχούς τους αλλά συνέχισαν τη μάχη τους μέχρι τη στροφή 3, όπου ο Χάμιλτον βγήκε εκτός πίστας και επέστρεψε από το γρασίδι μπροστά από τον Ολλανδό.
Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Χάμιλτον κέρδισε πλεονέκτημα κόβοντας τη στροφή εκτός πίστας, με αποτέλεσμα να του επιβάλλουν ποινή 10 δευτερολέπτων. Ο Βρετανός την εξέτισε στο πιτ-στοπ του και τον έριξε στην 8η θέση. Δεν υπήρξε περαιτέρω έρευνα των αγωνοδικών για τη σύγκρουση στη στροφή 1.
Η επαφή, πάντως, κόστισε και στον Φερστάπεν, που έχασε την 4η θέση από τον Μπέρμαν -που πέρασε εντυπωσιακά τον πρωταθλητή. Ο Ολλανδός πάσχιζε με τη μέση γόμα, ένα δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Λεκλέρ, όμως ανέκαμψε όταν επέστρεψε στη μαλακή γόμα για να καταλάβει τελικά την τρίτη θέση.
Ο Πιάστριανέβασε ραγδαία το ρυθμό του με τη μαλακή γόμα από το δεύερό του πιτ-στοπ, όπου πέρασε εντός των πιτς τον Αντονέλι και έπειτα στην πίστα τον Ράσελ στη στροφή 1. Ο Αυστραλός, όμως, δεν είχε το δέκατο που του έλειπε για να περάσει και τον Μπέρμαν στο τέλος.
Ο Εστεμπάν Οκόν χάρισε διπλό τερματισμό στη βαθμολογούμενη δεκάδα για τη Haas (9ος), ενώ ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο πήρε τον τελευταίο βαθμό, προσπερνώντας τον Ιζάκ Χάτζαρ στους τελευταίους γύρους.
Ο Γιούκι Τσουνόντα έμεινε εκτός βαθμών, ενώ ο Κάρλος Σάινθ εγκατέλειψε ύστερα από σύγκρουση στον πρώτο γύρο με τον Λόουσον και δύο ποινές για υπέρβαση ταχύτητας στα πιτς. Η εγκατάλειψή του προκάλεσε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC) στους τελευταίους γύρους, παγώνοντας ουσιαστικά τη μάχη Λεκλέρ-Φερστάπεν.