FORMULA 1

Formula 1, GP Βραζιλίας: Ασύλληπτος και νικητής ο Νόρις, μεγαλειώδης Φερστάπεν στο οδηγικό ρεσιτάλ του Ιντερλάγκος

Zak Mauger/LAT Images/McLaren Media Centre

Ο Λάντο Νόρις έκλεισε το άρτιό του τριήμερο με έναν περίπατο στο GP Βραζιλίας, με το οποίο έκανε ένα τεράστιο άλμα για τον τίτλο, την ώρα που ο Μαξ Φερστάπεν με ένα οδηγικό αριστούργημα ανελίχθηκε από την έξοδο των πιτς στην εκκίνηση στην 3η θέση του βάθρου, πίσω από τον εξαιρετικό Κίμι Αντονέλι της Mercedes. Πέμπτος, μετά από ποινή 10”, ο Όσκαρ Πιάστρι.

Το GP Βραζιλίας, 21ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, πέρασε στην ιστορία για το μεγάλο άλμα του Λάντο Νόρις προς το παρθενικό παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του, ως ο αγώνας που ο ταλαντούχος Κίμι Αντονέλι έδωσε το πρώτο σπουδαίο στίγμα του, καθώς και για το μεγαλειώδες οδηγικό κρεσέντο του Μαξ Φερστάπεν – αντίστοιχο του περσινού του στο Ιντερλάγκος.

Ο Νόρις και ο Αντονέλι έμειναν μακριά από το στρατηγικό παιχνίδι των δύο πιτ-στοπς και της μέσης / μαακής γόμας που εξελισσόταν πίσω τους. Ο Βρετανός της McLaren, έτσι, απέκτησε από νωρίς μεγάλη διαφορά και δεν απειλήθηκε ποτέ για τη νίκη, ενώ ο Αντονέλι κράτησε τη δεύτερη θέση από τον πλέον απρόσμενο αντίπαλο στους τελευταίους 10 γύρους.

Ο Ολλανδός εκκίνησε τον αγώνα τελευταίος, από την έξοδο των πιτς, και ίσως κανένας να μην περίμενε ότι θα μπορούσε να ανέβει στο βάθρο. Ειδικά όταν απέκτησε κι ένα κλατάρισμα στον 6ο γύρο και αναγκάστηκε να μπει νωρίς στα πιτς. Όμως, με στρατηγική που αποδείχθηκε ευφυής και με το οδηγικό του ρεσιτάλ, καθώς και με την εντελώς απρόσμενη βελτίωση της Red Bull RB21 (και ειδικά με τη μαλακή γόμα στο τέλος), ο πρωταθλητής κατάφερε να φτάσει μέχρι το βάθρο.

Ο τρίτος διεκδικητής του τίτλου, Όσκαρ Πιάστρι, περιορίστηκε στην 5η θέση, πίσω από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes. O Αυστραλός δέχθηκε ποινή 10”, και την εξέτισε στο πρώτο του πιτ-στοπ, διότι θεωρήθηκε υπαίτιος της σύγκρουσης με τον Κίμι Αντονέλι στην επανεκκίνηση του οχήματος ασφαλείας (που είχε μπει για το ατύχημα με το οποίο εγκατέλειψε ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο).

Η σύγκρουση Πιάστρι-Αντονέλι έστειλε τη Mercedes του δεύτερου να προσκρούσει στη Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ, αναγκάζοντας τον Μονεγάσκο να εγκαταλείψει. Τον αγώνα της Βραζιλίας εγκατέλειψε και ο Λιούις Χάμιλτον, σε μια μίζερη μέρα για τη Ferrari, λόγω ζημιάς που υπέστη σε συγκρούσεις με τους Κάρλος Σάινθ και Φράνκο Κολαπίντο στον πρώτο γύρο.

Πως εξελίχθηκε ο αγώνας

Ο Νόρις ξεκίνησε αλάνθαστα από την πολ ποζίσιον, κρατώντας πίσω του τον Αντονέλι, τον Λεκλέρ και τον Πιάστρι. Οι δύο McLaren φορούσαν τη μέση γόμα, ενώ ο Αντονέλι εκκίνησε με τη μαλακή.

Πολύ σύντομα, ένα ατύχημα του Γκαμπριέλ Μπορτολέτο, που προσέκρουσε (όχι ισχυρά) στις μπαριέρες μετά από επαφή με τον Λανς Στρολ, έβγαλε στην πίστα το όχημα ασφαλείας προκειμένου να απομακρυνθεί η Sauber και τα συντρίμμια της από την άκρη της πίστας.

Στο παρασκήνιο υπήρξε και επαφή ανάμεσα στον Χάμιλτον και τον Κολαπίντο στην κεντρική ευθεία, όταν ο Βρετανός φαίνεται να υπολόγισε λάθος την προσπάθειά του να περάσει και έσπασε την εμπρός πτέρυγα της Ferrari του στο πίσω μέρος της Alpine.

Ο Βρετανός αναγκάστηκε να μπει στα pits για αλλαγή ρύγχους και τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων. Ήταν ένα χαοτικό ξεκίνημα για τον Λιούις, ο οποίος είχε ήδη ακουμπήσει με τον Κάρλος Σάινθ στην πρώτη στροφή.

Το όχημα ασφαλείας αποχώρησε στον έκτο γύρο. Ο Νόρις κράτησε την πρωτοπορία, αλλά ο Πιάστρι από την 4η θέση προσπάθησε να περάσει τον Αντονέλι “βουτώντας” στην εσωτερική της πρώτης στροφής.

Ο Ιταλός, παγιδευμένος ανάμεσα στον Πιάστρι και τον Λεκλέρ, δεν είχε χώρο να κινηθεί και ήρθε σε επαφή με τη McLaren του Αυστραλού, με αποτέλεσμα στη συνέχεια να πέσει πάνω στη Ferrari του Μονεγάσκου. Ο Λεκλέρ ήταν ο μεγάλος χαμένος, καθώς έσπασε η εμπρός αριστερή ανάρτηση μαζί με τον τροχό της Ferrari του και εγκατέλειψε επιτόπου, προκαλώντας εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC).

Στο μεταξύ, ο Φερστάπεν που ξεκίνησε από τα πιτς διότι επενέβη στις ρυθμίσεις της Red Bull του μετά τις χθεσινές δοκιμές κατάταξης, είχε ήδη ανέβει στη 13η θέση μετά την πρώτη εκκίνηση, αλλά εκμεταλλεύτηκε το VSC για να αλλάξει στη μεσαία γόμα – καθώς είχε υποστεί κλατάρισμα στο εμπρός δεξί ελαστικό.

Με την επανέναρξη του αγώνα στον 9ο γύρο, ο Πιάστρι πίεζε έντονα τον Νόρις για την πρωτοπορία, ενώ οι αγωνοδίκες εξέταζαν το τριπλό συμβάν του 6ου γύρου και τελικά του επέβαλαν ποινή 10 δευτερολέπτων ως υπαίτιου για τη σύγκρουση.

Ο Νόρις τότε άρχισε να χτίζει το άνετο προβάδισμά του, καθώς ο Πιάστρι αναγκάστηκε να κατεβάσει το ρυθμό του. Μετά την απομάκρυνση του Αυστραλού από τη μάχη της κορυφής, οι κοντινότεροι διώκτες του Νόρις ήταν οι Αντονέλι και Ράσελ με τις δύο Mercedes.

Την ίδια στιγμή, ο Φερστάπεν –παρά το χαμένο έδαφος λόγω του πρώιμου πιτ-στοπ- επέδειξε εντυπωσιακό ρυθμό χάρη στις αλλαγές που έγιναν στη ρύθμιση του μονοθεσίου του μετά από τις κατατακτήριες. Ο Ολλανδός εξαπολύθηκε και προσπέρασε μια σειρά από μέσης δυναμικής μονοθέσια στα επόμενα δύο stints με τη μέση γόμα.

Η πορεία του ήταν τόσο εντυπωσιακή που, μετά το δεύτερο πιτ-στοπ του Νόρις, ο Βρετανός βγήκε πίσω από τον Ολλανδό στην πίστα! Ωστόσο, ο Φερστάπεν τελικά υιοθέτησε στρατηγική τριών πιτ-στοπς, κάτι που τον άφησε στην τέταρτη θέση, 14 δευτερόλεπτα πίσω από τον Νόρις και πίσω από τις δύο Mercedes.

Με φρέσκα μαλακά ελαστικά, που την Παρασκευή δεν δούλευαν καθόλου στις άκρες της Red Bull του, ο Φερστάπεν ήταν ξανά ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα. Στον 63ο γύρο, προσπέρασε θεαματικά τον Ράσελ στην πρώτη στροφή και άρχισε να πλησιάζει τον Αντονέλι για τη δεύτερη θέση, αλλά δεν πρόλαβε να τον περάσει πριν από την καρό σημαία.

Ο Νόρις, χωρίς να απειληθεί ποτέ, πανηγύρισε έτσι την έβδομη νίκη του στη σεζόν, επικρατώντας με διαφορά 10 δευτερολέπτων από τον Αντονέλι που πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στη F1, στη δεύτερη θέση. Ο Φερστάπεν συμπλήρωσε το βάθρο, ολοκληρώνοντας μια εντυπωσιακή αντεπίθεση από την εκκίνηση στα πιτς – κρατώντας ζωντανές τις ελπίδες του για πέμπτο τίτλο. Ειδικά αν όντως ταιριάξει στη Red Bull το Λας Βέγκας, σε δύο εβδομάδες.

Αντίθετα, ο Πιάστρι βρέθηκε σε δύσκολη θέση λόγω της ποινής του. Θεωρητικά, η καλύτερη επιλογή θα ήταν ένας αγώνας με ένα πιτ-στοπ, αλλά η σκληρή γόμα C2 ήταν υπερβολικά αργή και ο Αυστραλός αναγκάστηκε να κάνει δύο επιπλέον αλλαγές: πρώτα σε μαλακά με 31 γύρους να απομένουν, και μετά ξανά σε μεσαία 20 γύρους πριν το τέλος. Παρά την προσπάθεια, κατάφερε μόνο να περάσει τον Όλιβερ Μπέρμαν για την πέμπτη θέση.

Ο νεαρός Βρετανός, με άλλη μια εντυπωσιακή εμφάνιση για τη Haas, κατέλαβε την έκτη θέση, ενισχύοντας τις ελπίδες της ομάδας στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Ο Λίαμ Λόσον, με στρατηγική ενός πιτ-στοπ, άντεξε ως το τέλος και πήρε την έβδομη θέση, μπροστά από τον teammate του Ισάκ Χάτζαρ και τον Νίκο Χούλκενμπεργκ της Sauber. Ο Πιέρ Γκασλί πήρε τον τελευταίο βαθμό της δεκάδας, χαρίζοντας στην Alpine έναν πολύτιμο βαθμό.

Ο Χάμιλτον εγκατέλειψε περίπου στα μισά του αγώνα λόγω ζημιάς στο δάπεδο, έπειτα από το αρχικό του συμβάν με τον Κολαπίντο – ολοκληρώνοντας μια καταστροφική μέρα για τη Ferrari, που είδε και τους δύο οδηγούς της να εγκαταλείπουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ