FORMULA 1

Απάντηση του Φερστάπεν στις McLaren, ο πρωταθλητής νικητής του Sprint στο Βέλγιο

AP Photo/Geert Vanden Wijngaert

Ο Μαξ Φερστάπεν αξιοποίησε τις ρυθμίσεις χαμηλότερης άντωσης της Red Bull RB21 στη λιακάδα του Σπα, πέρασε τον Όσκαρ Πιάστρι στον πρώτο γύρο και έκτοτε δεν απώλεσε την πρωτοπορία του αγώνα Sprint στο Βέλγιο – για να επιστρέψει στις νίκες από τον Μάιο. Ο δεύτερος Πιάστρι πήρε έναν έξτρα βαθμό από τον τρίτο Λάντο Νόρις για τη μάχη του τίτλου.

Ο Μαξ Φερστάπεν πέρασε τον Όσκαρ Πιάστρι στα φρένα της μεγάλης ευθείας Kemmel (μετά τις στροφές Eau Rouge / Raidillon) εκμεταλλευόμενος την επιλογή της Red Bull να ρυθμίσει την RB21 με χαμηλότερη άντωση σε σχέση με τη McLaren MCL39 – ελπίζοντας ότι (σε αντίθεση με το Σίλβερστοουν) ο καιρός θα έμενε στεγνός στο σημερινό Sprint για να αξιοποιήσει την επιλογή αυτή.

Αυτό ακριβώς συνέβη, ο πρωταθλητής άρπαξε την ευκαιρία από τον πρώτο κιόλας γύρο να περάσει τον poleman Πιάστρι και έπειτα για τους υπόλοιπους 14,5 γύρους αμύνθηκε χωρίς το παραμικρό λάθος στη McLaren του Αυστραλού, που βρισκόταν σε όλο τον αγώνα σε απόσταση κάτω του δευτερολέπτου από τη Red Bull.

Στην ευθεία Kemmel ο Πιάστρι άνοιγε το DRS του, πλησίαζε στο κιβώτιο της RB21, αλλά ουδέποτε είχε ρεαλιστικά την ταχύτητα να γίνει απειλητικός στον Ολλανδό. Περίπου 5 γύρους πριν από το τέλος τους δύο πρωτοπόρους έφτασε και ο Λάντο Νόρις, ο οποίος στον τέταρτο γύρο ανέκτησε την 3η θέση που είχε χάσει από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari στον πρώτο.

Ο Φερστάπεν αμυνόταν στην κορυφή, εκμεταλλευόμενος παράλληλα και τον καθαρό αέρα μπροστά του για να προστατεύει τα ελαστικά του από τη φθορά της επιπλέον πρόσφυσης που θα απαιτούσαν οι αεροδυναμικές απώλειες που θα είχε αν ακολουθούσε ένα άλλο μονοθέσιο. Και είναι σημαντικό ότι ο 27χρονος τα κατάφερε παρότι εκκίνησε με πατημένη μέση γόμα, έναντι της φρέσκιας των Πιάστρι-Νόρις.

Αυτό ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να ελπίζει ο Λοράν Μεκίς, η νίκη του στο ντεμπούτο του ως διευθυντής της Red Bull Racing, στην οποία κλήθηκε μετά την αποδέσμευση του Κρίστιαν Χόρνερ -του επί 20ετία διοικητή της ομάδας- πριν από δύο εβδομάδες. Και ο Γάλλος αντάλλαξε κολακευτικά λόγια με τον Φερστάπεν στη ραδιοεπικοινωνία μετά τη νίκη του Ολλανδού.

Πίσω από τον Λεκλέρ, που έκανε μοναχικός αγώνα στην 4η θέση, ο Εστεμπάν Οκόν της Haas δεν είχε πρόβλημα να διατηρήσει την κορυφαία του θέση από τις ομάδες μέσης δυναμικής, αμυνόμενος στον Κάρλος Σάινθ της Williams.

Ο Γάλλος και ο Ισπανός, μαζί με τους Όλιβερ Μπέρμαν (Haas) και Ισάκ Χατζάρ (RB) πήραν πολύτιμους βαθμούς για τις ομάδες τους. Μόνο ο τελευταίος, ο Γαλλο-Αλγερινός της Racing Bulls, χρειάστηκε να δώσει μάχες για να ανέβει στη βαθμολογούμενη 8η θέση. Οι άλλοι τρεις τερμάτισαν όπως εκκίνησαν.

Πιο πίσω, τόσο οι Τζορτζ Ράσελ και Κίμι Αντονέλι, όσο και ο Λιούις Χάμιλτον με τη Ferrari, δεν ήταν σε θέση να ανελιχθούν κοντά στην οκτάδα, έχοντας βρει τους εαυτούς τους μπλεγμένους στα “τρενάκια” του DRS που τους άφησαν τα χθεσινά τους προβλήματα στο Sprint Qualifying. Έτσι, ο Χάμιλτον ανελίχθηκε από την 17η στην 15η θέση μόνο, ενώ ο Ράσελ τερμάτισε στη 12η και ο Αντονέλι στην 17η.

Μετά τον αγώνα Sprint, η σημερινή αγωνιστική δραστηριότητα συνεχίζεται στις 17:00 με τις δοκιμές κατάταξης του αυριανού GP Βελγίου (LIVE Blog SPORT24).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ