FORMULA 1

Άλμα τίτλου του Πιάστρι: Κέρδισε στο Ζάντβορτ, εγκατέλειψε ο Νόρις

Zak Mauger/LAT Images/McLaren Media Centre

Ο Όσκαρ Πιάστρι κέρδισε -χωρίς να στερηθεί ποτέ την πρωτοπορία- το GP Ολλανδίας, και σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Λάντο Νόρις -με μηχανικό πρόβλημα της McLaren- η πλάστιγγα του τίτλου έγειρε έντονα προς το μέρος του Αυστραλού. Στο βάθρο ο Μαξ Φερστάπεν και ο απίθανος Ισάκ Χάτζαρ, εγκατέλειψαν οι δύο Ferrari με ατυχήματα των Λιούις Χάμιλτον και Σαρλ Λεκλέρ.

Η 9η νίκη του Όσκαρ Πιάστρι στη Formula 1 -στο σημερινό GP Ολλανδίας στο Ζάντβορτ- ήταν ίσως και η πιο σημαντική, καθώς με την παράλληλη εγκατάλειψη του Λάντο Νόρις ο Αυστραλός οδηγός της McLaren έκανε το μεγαλύτερό του βήμα μέχρι στιγμής για να κερδίσει τον φετινό τίτλο, τετραπλασιάζοντας σχεδόν τη διαφορά του (από τους 9 στους 34 βαθμούς) από τον Βρετανό.

Ο αγώνας στις όχθες της Βόρειας Θάλασσας ήταν άκρως επεισοδιακός, παρότι η βροχή στην ουσία δεν ήρθε ποτέ -παρά μόνο ψιχάλισε δύο φορές- και ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκαν βρόχινα ελαστικά. Παρόλα αυτά, στους 72 γύρους του υπήρξαν τρία οχήματα ασφαλείας: τα δύο πρώτα αφορούσαν στα ατυχήματα των δύο οδηγών της Ferrari, πρώτα του Λιούις Χάμιλτον και έπειτα του Σαρλ Λεκλέρ, στη στροφή 3.

Ο Λιούις έχασε τον έλεγχο της SF-25 την πρώτη φορά που ψιχάλισε, και κατέληξε στη μπαριέρα, ενώ προς το τέλος του αγώνα ο Λεκλέρ έπεσε θύμα της προσπάθειας του Κίμι Αντονέλι να τον περάσει – και μετά από επαφή με τη Mercedes κατέληξε στις μπαριέρες. Το τρίτο όχημα ασφαλείας ήταν για τη McLaren του Νόρις, που έμεινε στην άκρη της πίστας βγάζοντας καπνούς, εξαιτίας προβλήματος υδραυλικής διαρροής.

Ο Όσκαρ Πιάστρι έμεινε μακριά από κάθε είδους μπελάδες, κάνοντας με αρτιότητα και τις τρεις επανεκκινήσεις μετά από τα ισάριθμα οχήματα ασφαλείας, με αποτέλεσμα να μην χάσει την πρωτοπορία του αγώνα σε κανένα σημείο από τα φώτα της εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία.

Χωρίς τα οχήματα ασφαλείας, αυτός θα ήταν πιθανότατα ένα λίγο ανιαρός αγώνας με μία στάση στα πιτς – αλλά τώρα (σχεδόν) όλοι έκαναν δύο. O Νόρις χρειάστηκε να περάσει τον Φερστάπεν, ο οποίος του είχε “κλέψει” (χάρη στη μαλακή γόμα) τη 2η θέση στην εκκίνηση, αλλά όταν το έκανε έφτασε κοντά στον Πιάστρι. Όμως, στον 65ο από τους 72 γύρους η McLaren του παρέδωσε το πνεύμα.

Πώς εξελίχθηκε ο αγώνας
Στην εκκίνηση, ο Μαξ Φερστάπεν ρίσκαρε με τη μαλακή γόμα (καθώς όλοι οι άλλοι πρωταγωνιστές επέλεξαν τη μέση) και το εκμεταλλεύτηκε με μια θεαματική κίνηση από την εξωτερική του Νόρις στην πρώτη στροφή, Ταρζάν.

Παρότο με την τολμηρή του κίνηση πάτησε εκτός πίστας στην έξοδο της δεύτερης στροφής, κατάφερε να ολοκληρώσει το προσπέρασμα. Ωστόσο, η φθορά των μαλακών ελαστικών τον “τιμώρησε” γρήγορα, κι έτσι ο Νόρις αντεπιτέθηκε για να τον περάσει στον 9ο γύρο -την ώρα που ο Πιάστρι είχε ήδη ανοίξει διαφορά τεσσάρων δευτερολέπτων.

Η απειλή βροχής μετασχηματίστηκε σε ελαφρές ψιχάλες – αλλά χωρίς να ανησυχήσει τους οδηγούς. Ο Φερστάπεν άρχισε να χάνει χρόνο, πιεζόμενος μάλιστα από τον Χάτζαρ με τη Racing Bulls – που κατάφερνε να κρατά πίσω τους Λεκλέρ, Ράσελ και Χάμιλτον.

Στον 24ο γύρο, ο Χάμιλτον έχασε τον έλεγχο της Ferrari του στην κεκλιμένη Στροφή 3 και οριακά δεν κατάφερε να αποφύγει τις μπαριέρες στην έξοδο – προκαλώντας το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας του αγώνα.

Ο Λεκλέρ στάθηκε άτυχος, σε εκείνο το σημείο, αφού μόλις ήδη μπει για το πρώτο πιτ-στοπ του υπό καθεστώς πράσινης σημαίας, κι έτσι έχασε την 5η θέση από τον Τζορτζ Ράσελ που εκμεταλλεύτηκε το safety car.

Όταν όλοι συνέρρευσαν στα πιτς, όλοι τοποθέτησαν τη σκληρή γόμα -εκτός από τον Φερστάπεν που διάλεξε τη μέση. Όμως στην επανεκκίνηση η στρατηγική του δεν απέδωσε. Ο Χάτζαρ εξακολούθησε να τον πιέζει για το βάθρο, ενώ πιο πίσω ο Λεκλέρ επιχείρησε και τελεσφόρησε ένα τολμηρό, ιδιαίτερα δυναμικό προσπέρασμα στον Ράσελ, για να ανακτήσει την 5η θέση.

Η προσπέραση αυτή άφησε τον Ράσελ με ζημιά στο δάπεδο της Mercedes, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί -μετά από αίτημα της ομάδας που δυσκολεύτηκε να πιστέψει!- να αφήσει τον Αντονέλι να περάσει, καθώς ο Ιταλός είχε σαφώς πολύ ανώτερο ρυθμό.

Ο Κίμι, εν συνεχεία, επιχείρησε το undercut στον Λεκλέρ για την 5η θέση, κάνοντας δεύτερο πιτ-στοπ για τη μαλακή γόμα, η Ferrari απάντησε άμεσα και ο Μονεγάσκος επέστρεψε οριακά εμπρός από τη Mercedes στην πίστα μετά το δεύτερο πιτ-στοπ του.

Ο Κίμι έκανε την επίθεσή του από την εσωτερική της στροφής 3, όμως η υποστροφή τον έστειλε να χτυπήσει με τον εμπρός δεξιό τροχό της Mercedes τον πίσω αριστερό της Ferrari – αναγκάζοντας τον Λεκλέρ σε τετ-α-κε που τον έστειλε στις μπαριέρες, προκαλώντας σοβαρή ζημιά στην SF-25.

Το νέο αυτοκίνητο ασφαλείας έδωσε την ευκαιρία για αλλαγές ελαστικών λίγο πριν το τέλος. Οι McLaren έβαλαν ξανά σκληρή γόμα, ο Φερστάπεν πατημένη μαλακή – αλλά παρόλα αυτά ο Ολλανδός δεν κατάφερε να γίνει ιδιαίτερα απειλητικός στον Νόρις.

Όμως, στον 65ο γύρο ήρθε η μεγάλη απογοήτευση για τον Λάντο, που έμεινε καθισμένος στο λόφο δίπλα στην πίστα παρακολουθώντας τον Πιάστρι να παίρνει την καρό σημαία με άνεση.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, σε έναν αγώνα που πέρσι είχε κυριαρχήσει κερδίζοντας με διαφορά 22”, ο Νόρις αποζητά να μειώσει όσο μπορεί τη διαφορά από τον Αυστραλό ομόλογό του το αμέσως επόμενο τριήμερο, 5-7 Σεπτεμβρίου, στο GP της Μόντσα στην Ιταλία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ