Αυτή είναι η σειρά εκκίνησης του GP Βραζιλίας -Ο Φερστάπεν ενδέχεται να ξεκινήσει τελευταίος

Ο Λάντο Νόρις θα παραταχθεί στην πρώτη θέση της εκκίνησης του GP Βραζιλίας, έχοντας επικρατήσει χθες επιβλητικά στις δοκιμές κατάταξης του Ιντερλάγκος. Η Red Bull σκέφτεται το ενδεχόμενο να επέμβει στις ρυθμίσεις του RB21 του Μαξ Φερστάπεν, κάτι που επισείει ποινή που θα στείλει τον Ολλανδό να εκκινήσει από την έξοδο των πιτς.
Παρά το γεγονός ότι ο Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL39 κέρδισε την πολ ποζίσιον με σχεδόν δύο δέκατα διαφορά από τον δεύτερο, τον Κίμι Αντονέλι της Mercedes, οι κατατακτήριες του GP Βραζιλίας -21ου από τα 24 GP της φετινής σεζόν της Formula 1- ήταν οι πιο οριακές της Ιστορίας.
Η διαφορά των μόλις 0,528’’ του πρώτου Νόρις από τον 10ο Νίκο Χούλκενμπεργκ της Sauber ήταν η μικρότερη από κάθε άλλη φορά, που σημαίνει ότι οι εννέα οδηγοί πίσω από τον Νόρις βρέθηκαν μέσα σε τριάμισι δέκατα του δευτερολέπτου – και ο 11ος Αλόνσο έχασε την πρόκριση στη δεκάδα μόλις για 16 χιλιοστά.
Ο βασικός αντίπαλος του Νόρις για τον φετινό τίτλο, ο Όσκαρ Πιάστρι με την έτερη McLaren, θα παραταχθεί στην 4η θέση της εκκίνησης, ενώ ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε στην 16η θέση μετά τον αποκλεισμό-σοκ από το Q1 των χθεσινών δοκιμών κατάταξης.
Ο Ολλανδός και η Red Bull έκαναν πριν τις χθεσινές δοκιμές κατάταξης μια σειρά πολύ τολμηρών αλλαγών στις ρυθμίσεις της RB21, προκειμένου να την κάνουν πιο ανταγωνιστική, αλλά αυτές δεν απέδωσαν – με αποτέλεσμα το μονοθέσιο του πρωταθλητή να έχει ιδιαίτερα προβληματική ισορροπία και ελλιπή πρόσφυση στις κατατακτήριες.
“Ήταν πολύ άσχημα, δεν μπορούσα να πιέσω καθόλου, το αυτοκίνητο ήταν σκόρπιο” εξήγησε ο Φερστάπεν στο γερμανικό κανάλι Sky Sports. “Γλιστρούσα υπερβολικά. Χρειαζόταν να οδηγώ πολύ κάτω από το όριο για να αποφύγω μια έξοδο.
Πρέπει να αναλύσουμε, αρχικά, τι συμβαίνει, διότι δεν καταλαβαίνω αυτή τη στιγμή πώς είναι δυνατόν να ήταν τόσο άσχημα τα πράγματα. Αυτό είναι το σημαντικότερο τώρα, να καταλάβουμε τι συμβαίνει”, συνέχισε.
Καθώς η ισορροπία της RB21 είναι τόσο προβληματική, η ομάδα του Μίλτον Κινς εξετάζει το ενδεχόμενο να επέμβει στις ρυθμίσεις του μονοθεσίου πριν τον αγώνα του Ιντερλάγκος. Αυτό απαγορεύεται από τους κανονισμούς, καθώς τα μονοθέσια μπαίνουν σε καθεστώς παρκ-φερμέ μετά τις δοκιμές κατάταξης, και η όποια παρέμβαση στις ρυθμίσεις επισείει ποινή.
Παρόλα αυτά, ο RBR εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε αλλαγές στις ρυθμίσεις, γεγονός που θα σημαίνει ότι ο Μαξ Φερστάπεν δεν θα παραταχθεί στην 16η θέση του grid, αλλά θα εκκινήσει τον αγώνα τελευταίος, από την έξοδο των πιτς.
“Πρέπει τώρα να δούμε τι θα κάνουμε για αυτή την κατάσταση”, είπε ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, μιλώντας στο κανάλι ORF. “Για παράδειγμα, θα δούμε αν θα κάνουμε περαιτέρω δραστικές αλλαγές. Αυτό θα σημαίνει ότι θα εκκινήσουμε από τα πιτς, αλλά πρέπει να συζητήσουμε με ηρεμία ποια είναι η καλύτερη επιλογή”.
Ενδεχομένως, δηλαδή, ο Φερστάπεν να έχει περισσότερες ελπίδες ανέλιξης στον αγώνα με ένα καλύτερα ισορροπημένο μονοθέσιο εκκινώντας από τα πιτς, παρά με την προβληματική ισορροπία της RB21 από την 16η θέση της εκκίνησης. Επιπλέον, πέραν των αλλαγών των ρυθμίσεων, σε αυτή τη περίπτωση η Red Bull μπορεί να εκμετταλευτεί την περίσταση ώστε να αλλάξει και ορισμένα εξαρτήματα της μονάδας ισχύος του Φερστάπεν με καινούρια – ενόψει των 4 GP που απομένουν.
Καθώς αναμένουμε, λοιπόν, τις αποφάσεις της Red Bull, αυτή είναι η σειρά εκκίνησης του αποψινού (9/11, 19:00) GP της Βραζιλίας: