FORMULA 1

Formula 1: Ο Μάσα προχωρά νομικά την υπόθεση της Σιγκαπούρης 2008

Ο Φελίπε Μάσα με τον Λιούις Χάμιλτον
Ο Φελίπε Μάσα με τον Λιούις Χάμιλτον © 2018/ANDRE PENNER/AP IMAGES

Ο Φελίπε Μάσα ανέθεσε σε μια ομάδα νομικών να διερευνήσουν αν η υπόθεση του GP Σιγκαπούρης από το 2008 μπορεί να σταθεί νομικά.

Ο Φελίπε Μάσα κλιμακώνει τις προσπάθειές του να αμφισβητήσει τη νομιμότητα του αποτελέσματος του πρωταθλήματος του 2008, το οποίο έχασε με έναν βαθμό από τον Λιούις Χάμιλτον, μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις του Μπέρνι Έκλεστοουν.

Ο Έκλεστοουν, πρώην εμπορικός διευθυντής και πανίσχυρος άνδρας της Formula 1, παραδέχθηκε πρόσφατα δημοσίως ότι η FIA γνώριζε πριν τελειώσει το πρωτάθλημα του 2008 ότι ο Νελσίνιο Πικέ -κατ' εντολή της Renault F1- είχε προσκρούσει εσκεμμένα στον τοίχο στη διάρκεια του GP Σιγκαπούρης 2008, προκειμένου να σκηνοθετήσει τη νίκη του ομολόγου του Φερνάντο Αλόνσο.

Το σκηνοθετημένο ατύχημα έβγαλε στην πίστα το όχημα ασφαλείας ακριβώς μόλις είχε κάνει ο Αλόνσο το πιτ-στοπ του, ώστε να κερδίσει μία νίκη που δεν θα μποροούσε διαφορετικά βάσει της ανταγωνιστικότητας του μονοθεσίου της Renault.

Ωστόσο, όταν άνοιξαν τα πιτς -καθώς η Renault του Πικέ απομακρυνόταν από το σιρκουί- ένα σφάλμα της Ferrari στον ανεφοδιασμό του Φελίπε Μάσα κατέστρεψε τον αγώνα του Βραζιλιάνου, ο οποίος λίγες εβδομάδες αργότερα έχασε τον τίτλο εκείνης της χρονιάς στο Ιντερλάγκος, στο τελικό GP Βραζιλίας, με διαφορά ενός βαθμού από τον Χάμιλτον (που οδηγούσε για τη McLaren, τότε).

Μέχρι στιγμής γνωρίζαμε ότι το θέμα έγινε γνωστό στη FIA το καλοκαίρι του 2009, όταν το αποκάλυψε στην Ομοσπονδία ο ίδιος ο Πικέ Τζούνιορ για να εκδικηθεί τη Renault για τη διακοπή του συμβολαίου του. Όμως, μιάμιση δεκαετία αργότερα, σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Έκλεστοουν αποκάλυψε ότι η FIA γνώριζε πριν τελειώσει το πρωτάθλημα του 2008 ότι το ατύχημα του Πικέ ήταν εσκεμμένο.

Ο Φελίπε Μάσα με τον Λιούις Χάμιλτον τη σεζόν του 2008
Ο Φελίπε Μάσα με τον Λιούις Χάμιλτον © 2008/OLIVER MULTHAUP/AP IMAGES


Ο 93χρονος Βρετανός παραδέχθηκε ότι το θέμα έμεινε στο συρτάρι από τους διοικητές του σπορ για να μη διασυρθεί η Formula 1. Ωστόσο, αν είχε λάβει γνώση του θέματος πριν το τέλος του πρωταθλήματος του 2008, θα έπρεπε να είναι ακυρώσει το σκανδαλωδώς στημένο από τη Renault F1 αποτέλεσμα του GP Σιγκαπούρης, γεγονός που θα έδινε τον τίτλο στον Μάσα αντί του Χάμιλτον.

"Είχαμε αρκετές πληροφορίες έγκαιρα για να ερευνήσουμε το θέμα", είπε συγκεκριμένα ο Μπέρνι. "Σύμφωνα με το καταστατικό, θα ακυρώναμε το αποτέλεσμα του αγώνα της Σιγκαπούρης κάτω από αυτές τις συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα συνέβαινε ό,τι συνέβη για το πρωτάθλημα".

Μετά από τα λόγια αυτά, πρόσφατα έγινε γνωστό ότι ο Μάσα σκέφτεται να εξετάσει τις νομικές του επιλογές για το θέμα - αν υφίσταται το ενδεχόμενο εκ των υστέρων αλλαγής του αποτελέσματος του πρωταθλήματος του 2008. Τώρα, ο Βραζιλιάνος πρώην πιλότος της F1 ανέθεσε σε μια ομάδα νομικών να διερευνήσουν αν η υπόθεση μπορεί να σταθεί νομικά - ωστόσο, εφεξής οι πράξεις τους δεν θα βλέπουν το φως της δημοσιότητας, όπως είναι ευνόητο.

Ο Μάσα δήλωσε στο Motorsport.com πως "υπάρχουν κανονισμοί, και υπάρχουν και πολλά που αναλόγως της χώρας σε εμποδίζουν να λύσεις μια υπόθεση που συνέβη πριν 15 χρόνια. Όμως σκοπεύω να μελετήσω την κατάσταση, να μελετήσω τους Νόμους και τους κανονισμούς. Πρέπει να αποκτήσουμε μια ιδέα σχετικά με το τι είναι εφικτό".

Πολλοί ειδικοί της F1, πάντως, εκτιμούν ότι ο Μάσα δεν συγκεντρώνει ιδιαίτερες ελπίδες για την ανατροπή του αποτελέσματος του πρωταθλήματος του 2008. Ο αγωνιστικός κώδικας της FIA δεν επιτρέπει καμία ένταση μετά την επίσημη εκδήλωση απονομής των τίτλων στον κατόχους τους – εκδήλωση που συνέβη στο τέλος του 2008.

Επιπλέον, ο Μάσα δεν μπορεί να απευθυνθεί σε κάποιο διεθνές αθλητικό ή άλλο δικαστήριο, όπως το CAS, διότι κάθε οδηγός δεσμεύεται και αποδέχεται ότι το υψηλότερο όργανο εκδίκασης των θεμάτων της F1 και λήψης αποφάσεων είναι το Διεθνές Δικαστήριο Εφέσεων της FIA. Συνεπώς, το CAS δεν έχει δικαιοδοσία στη F1, με μόνη εξαίρεση θέματα που αφορούν στη χρήση αναβολικών.

TAGS FORMULA 1 F1 FERRARI RENAULT
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ