NISSAN

Δοκιμή Nissan X-Trail 1.5 e-4orce

Nissan X-Trail ePower e4orce Test
Nissan X-Trail ePower e4orce Test K.BOIDANIS

Η νέα γενιά του Nissan X-Trail είναι εδώ και προσεγγίζει το ηλεκτρικό μέλλον των αυτοκινήτων με ένα ιδιαίτερο, αρκετά πρακτικό για τα δεδομένα της χώρας μας, τρόπο.

Από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, σκιαγραφείται ένα υβριδικό μοντέλο και όχι κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό. Η Nissan, για το νέο της X-Trail, έχει βρει τη φόρμουλα να συνδυάσει τους δύο κόσμους, με έναν τρόπο που στα δεδομένα της Ελληνικής αγοράς και στην παθογένεια των υποδομών που αφορούν στα plug-in υβριδικά αλλά και στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ταιριάζει πολύ καλά.

Nissan X-Trail ePower e4orce Test
Nissan X-Trail ePower e4orce Test K.BOIDANIS


Έχοντας αντιμετωπίσει ένα δεκαήμερο συμβίωσης με ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μεγάλη μπαταρία που κάποια στιγμή χρειάστηκε φόρτιση, αυτό που μπορώ να καταθέσω είναι πως τελικά, η χρήση του αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δεν χρειάζεται “απλά” λίγο καλύτερο προγραμματισμό. Χρειάζεται και τύχη.

Πρέπει να έχεις το κοκαλάκι της νυχτερίδας για να πετύχεις λειτουργικά ένα καλό φορτιστή ή ένα δυνατό ταχυφορτιστή από κάποιο δίκτυο. Στην προκειμένη περίπτωση, εγώ δεν το είχα και έτσι βρέθηκα να έχω χάσει χρόνο και χρήμα, περιμένοντας τους ταχυφορτιστές (συγκεκριμένου δικτύου) σε δύο διαφορετικές περιοχές της Αττικής, να μου δείξουν τελικά πως δε λειτουργούν.

Nissan X-Trail ePower e4orce Test
Nissan X-Trail ePower e4orce Test K.BOIDANIS


Σημειωτέον, η διαδικασία προϋποθέτει τη χρέωση της πιστωτικής κάρτας με συγκεκριμένο ποσό, πριν αρχίσει η διαδικασία της φόρτισης, οπότε και καταλαβαίνεται πως στη δική μου περίπτωση, “έφαγα” δύο πάγια (που 5 μέρες μετά, ακόμα περιμένω τον “αντιλογισμό” -τι λέξη κι αυτή- και την επιστροφή των ποσών…) των 15 ευρώ έκαστο και τη δουλειά μου -τελικά- δεν την έκανα.

Η εμπειρία μου αυτή, ήρθε να προστεθεί στο “βιβλίο” που διατηρώ στο μυαλό μου και πρέπει να σας πω, πως έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αναθεώρηση που έχω κάνει για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας. Η Nissan ωστόσο, με το νέο X-Trail, έχει αλλάξει πλήρως την προσέγγισή της και έχει καταφέρει να προσφέρει όλα τα καλά ενός ηλεκτρικού μοντέλου, απαλλάσσοντας τον οδηγό του νέου X-Trail από την υποχρέωση να έχει δοσοληψίες με παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας.

Nissan X-Trail ePower e4orce Test
Nissan X-Trail ePower e4orce Test K.BOIDANIS


Στο πλαίσιο της καθολικής αλλαγής και της αναβάθμισης, το νέο X-Trail αντιπροσωπεύει ένα ολοκαίνουργιο κεφάλαιο στην ιστορία του αυτοκινήτου και δεν είναι απλά μια συνέχεια των προηγούμενων μοντέλων της μάρκας. Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό, καθώς σε αντίθεση με ότι ίσχυε με την προηγούμενη έκδοση του μοντέλου, η αισθητική του διαφέρει σημαντικά από αυτή της “ιερής αγελάδας” της Nissan, δηλαδή του Qashqai.

Βλέπετε εδώ δεν πρόκειται απλώς για μια μεγαλύτερη έκδοση με τις ίδιες σχεδιαστικές αρχές (όπως συνέβαινε στο προκάτοχο μοντέλο). Τα νέα “δύο διαστάσεων” σήματα της Nissan και οι διαφοροποιημένοι προβολείς μπροστά και πίσω δείχνουν ότι η απόσταση μεταξύ του X-Trail και του Qashqai έχει μεγαλώσει σημαντικά.

Nissan X-Trail ePower e4orce Test
Nissan X-Trail ePower e4orce Test K.BOIDANIS


Αντίστοιχα, το εσωτερικό προσφέρει ευρυχωρία και υψηλή ποιότητα κατασκευής, καθώς η Nissan έχει δώσει έμφαση στην ποιότητα των υλικών και τη συνολική αίσθηση που παραπέμπει σε premium προτάσεις. Ο οδηγός και οι επιβάτες του νέου X-Trail έχουν επαφή με υλικά υψηλής ποιότητας και η αίσθηση είναι -εύλογα- παρόμοια με αυτή που συναντάμε στα μοντέλα της Infiniti.

Nissan X-Trail ePower e4orce Test
Nissan X-Trail ePower e4orce Test K.BOIDANIS

Η θέση οδήγησης κρατά τον οδηγό ψηλά και έχει γύρω του τα χειριστήρια με καλή εργονομία τοποθετημένα γύρω του. Στην κεντρική κονσόλα, η εικόνα είναι πλήρως ανανεωμένη. Ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, γνωστός ως e-Shifter, με τη γυαλιστερή λάκα, υπερθεματίζει στην premium αίσθηση του εσωτερικού.

Οι χώροι για τους πέντε επιβάτες είναι εξαιρετικοί, προσφέροντας αίσθηση ευρυχωρίας και πολλές θήκες αποθήκευσης. Στο πίσω κάθισμα, ακόμα και οι ενήλικες με ύψος άνω των 1,8 μέτρων, θα έχουν άνετο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης γενναιόδωρος, με χωρητικότητα 575 λίτρων στην 5-θέσια διαμόρφωση του αυτοκινήτου.

Nissan X-Trail ePower e4orce Test
Nissan X-Trail ePower e4orce Test K.BOIDANIS


Το νέο X-Trail, στην κορυφαία του έκδοση που έχουμε στη διάθεσή μας, εφοδιάζεται με προηγμένο τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα, ο οποίος διαθέτει και σύστημα μεταβλητής συμπίεσης, χωρητικότητας 1.498 κ.εκ. Λίτρων. Θα περίμενε κανείς πως η υψηλή του τεχνολογία θα ήταν το κλειδί για την καλή απόδοση του συνόλου στην πράξη αλλά εδώ φτάνουμε στη “διαφορετική προσέγγιση” της Nissan, για την οποία κάναμε λόγο στην αρχή.

Ο βενζινοκινητήρας του νέου X-Trail, δε στέλνει την ισχύ του απευθείας στους τροχούς του αυτοκινήτου αλλά φορτίζει τη μπαταρία των 2,1 kWh με την οποία εφοδιάζεται το μοντέλο. Από εκεί, η ενέργεια που συγκεντρώνεται, φτάνει στους δύο ηλεκτροκινητήρες του μοντέλου -ένας ανά άξονα- με τον εμπρός να αποδίδει 204 ίππους και τον πίσω 128.

Nissan X-Trail ePower e4orce Test
Nissan X-Trail ePower e4orce Test K.BOIDANIS


Η συνδυαστική ισχύς του συνόλου είναι 213 ίπποι και η ροπή του φτάνει τα 525 Nm, που αρκούν για να επιταχύνουν το Ιαπωνικό SUV των 1.908 κιλών από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,0 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα είναι τα 180 χλμ./ώρα και το σημαντικό στην προκειμένη περίπτωση είναι πως όλα τα παραπάνω συμβαίνουν με μια καλή εικόνα σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση του καυσίμου.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, σημειώσαμε μια μέση τιμή λίγο πάνω από τα 7,0 λίτρα, τη στιγμή που σε αστικό περιβάλλον, το X-Trail έμενε με ευκολία κοντά στα 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αξίζει να σημειωθεί πώς όλα τα χιλιόμετρα, γίνονται με ένα ιδιαίτερα ραφιναρισμένο τρόπο, χάρη στη γεωμετρία αλλά και τη ρύθμιση της ανάρτησης με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τη διάταξη που περιλαμβάνει πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Nissan X-Trail ePower e4orce Test
Nissan X-Trail ePower e4orce Test K.BOIDANIS


Η λειτουργία της ανάρτησης, είναι εξαιρετική. Αθόρυβη ακόμα και στα πιο βαθιά νεροφαγώματα αλλά και με διάθεση να διατηρεί την άνεση των επιβατών σε υψηλά επίπεδα, οι μηχανικοί της Nissan φαίνεται να έχουν πετύχει διάνα με τις επιλογές τους. Ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα τυπικό σε αίσθηση τιμόνι, μάλλον επαρκές για τα δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Η απόκριση του κινητήρα είναι στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης, “γεμάτη” και άμεση. Προφανώς και όσο αυξάνουν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ, η αμεσότητα της απόκρισης δεν συμβαδίζει με την απόδοση, μια και τα 213 άλογα δεν είναι αυτό ακριβώς που θα λέγαμε πως “βάζουν φωτιά στην άσφαλτο” κάνοντας τις επιδόσεις του μεσαίου SUV (που εύκολα περνάει τους 2 τόνους ) απλώς καλές.

Nissan X-Trail ePower e4orce Test
Nissan X-Trail ePower e4orce Test K.BOIDANIS


Πολύ καλύτερες του αναμενόμενου, είναι οι επιδόσεις του αυτοκινήτου σε εκτός δρόμου συνθήκες. Ο τρόπος με τον οποίο τα ηλεκτρονικά συστήματα συνδυάζονται και “βρίσκουν” πρόσφυση σε έντονες ανωφέρειες και κατωφέρειες, είναι πραγματικά αξιοθαύμαστος. Φυσικά και δεν θα είναι το X-Trail το μοντέλο που θα εκθρονίσει κάποιο σκληροτράχηλο Jeep στα σκαρφαλώματα αλλά είναι πραγματικά εξαιρετικός ο τρόπος που βγάζει τον οδηγό από πολλές δύσκολες συνθήκες, με ελάχιστη προσπάθεια.

Το μεγάλο όφελος που προσφέρει το νέο X-Trail, είναι πως συνδυάζει τα χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης, χωρίς το μόνιμο άγχος για ρεύμα ανεφοδιασμού και πρίζα. Μπορεί να εμφανίζει εκπομπές ρύπων 146 γρ./χλμ. που μόνο σε ηλεκτρικό (ούτε καν σε υβριδικό) δεν παραπέμπουν αλλά έχει όσα μπορεί να ζητήσει κάποιος σε επίπεδο εξοπλισμού και ικανοτήτων από ένα απόλυτα σύγχρονο οικογενειακό SUV.

Nissan X-Trail ePower e4orce Test
Nissan X-Trail ePower e4orce Test K.BOIDANIS


Ξεκάθαρα, το νέο X-Trail στην έκδοση που έχουμε εδώ, συγκρίνεται μόνο με τα γενικώς ακριβότερα αμιγώς ηλεκτρικά SUV. Το στοιχείο αυτό, μαζί με το αναμφισβήτητο γεγονός πως η αντοχή του στο χρόνο και η αξιοπιστία του με τη σφραγίδα της Nissan, είναι case studies, μας φέρνουν μπροστά σε ένα σύνολο που αναγκαστικά “φεύγει” από τις παραδοσιακές κουβέντες περί οικογενειακού αυτοκινήτου.

Κάπως έτσι, μπορεί να δει κανείς και την τιμή του “αλλιώς” μια και όπως και να το κάνουμε, “σπάζοντας” το όριο των 50 χιλιάδων ευρώ, το X-Trail διαρρηγνύει για τα καλά τους δεσμούς του με το παρελθόν. Είναι ένα άριστο δείγμα του τι μέλλει γενέσθαι στην αυτοκίνηση, ειδικά μέσα από τα “γυαλιά” της Nissan που όπως και να το κάνουμε, μόνο αμελητέο μέγεθος δεν είναι.

Nissan X-Trail ePower e4orce Test
Nissan X-Trail ePower e4orce Test K.BOIDANIS


Τεχνικά χαρακτηριστικά Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce

Κινητήρας: 1.498 cc

Ισχύς: (συνδυασμένη) 213 PS

Ροπή: (συνδυασμένη) 525 Nm

Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Μονής σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,0 sec

Τελική ταχύτητα: 180 km/h

Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή: 6,4 l/100 km

Εκπομπές CO2: 146 gr/km

Βάρος: 1.908 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.680/ 1.840/ 1.710 mm

Μεταξόνιο: 2.705 mm|

Χώρος αποσκευών: 575 lt

Τιμή: Από 51.950€

TAGS NISSAN NISSAN X-TRAIL ΔΟΚΙΜΗ TEST DRIVE E-POWER
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ