CHAOS

Υποδεχτείτε το Chaos, το πρώτο ελληνικό Ultracar των 3.000 ίππων

SP Automotive Chaos
SP AUTOMOTIVE CHAOS

Η Ελλάδα έγινε απόψε το επίκεντρο της παγκόσμιας αυτοκίνησης με την επίσημη -διαδικτυακή- παρουσίαση, από τη Spyros Panopoulos Automotive, του εκθαμβωτικού Chaos στις εκδόσεις Earth Version 2.049 ίππων και Zero Gravity με 3.065 hp.

Η SP Automotive ιδρύθηκε το 2019 με το όραμα του Σπύρου Πανόπουλου να δημιουργήσει «το ταχύτερο και πιο προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου. Ένα αριστούργημα τεχνολογικής καινοτομίας κατασκευασμένο με το πιο πρωτότυπο τρόπο». Αξίζει να γνωρίζετε ότι η εταιρεία παρέχει ειδικά εξαρτήματα στις McLaren και Lamborghini, μεταξύ άλλων, και εξελίσσει τεχνολογίες για ταχύπλοα.

SP Automotive Chaos
SP AUTOMOTIVE CHAOS

Μετά από 4 χρόνια σκληρής δουλειάς, απόψε ήρθε η στιγμή της μεγάλης παγκόσμιας πρεμιέρας του Chaos, του πρώτου «Ultracar» του πλανήτη, που αποδίδει μέχρι και 3.065 ίππους - με τους οποίους σημειώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 1,55 δευτερόλεπτα, από τα 100 στα 200 km/h σε άλλα 1,7'', και έχει τελική ταχύτητα 500 km/h.


SP Automotive Chaos
SP AUTOMOTIVE CHAOS

Αυτό το κάνει ταχύτερο ακόμα και από τη Bugatti Chiron Super Sport 300+ και το ηλεκτρικό hypercar Rimac Nevera, καθώς ο χρόνος στο 1/4 του μιλίου (0-402 μέτρα) επιτυγχάνεται σε μόλις 7,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα του Chaos θα μετρηθεί στην πίστα του Ehra-Lessien, στη Σαξονία της Γερμανίας, με χορηγό τη Red Bull.

SP Automotive Chaos
SP AUTOMOTIVE CHAOS

Ο Σπύρος Πανόπουλος εφάρμοσε όλη την τεχνογνωσία που απέκτησε από πολλαπλές καινοτομίες του στους αγώνες Drag Racing στην εξέλιξη της μονάδας ισχύος. Στη θηριώδη V10 μονάδα με διπλό υπερσυμπιεστή (twin turbo) σε δύο εκδόσεις, 2.049 ή 3.065 ίππων, με όριο περιστροφής που αγγίζει τις 11.000 και 12.200 χιλιάδες στροφές αντίστοιχα.

Το δεκακύλινδρο μοτέρ είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο (κυλινδροκεφαλή) και τιτάνιο (έμβολα και βαλβίδες), και είναι τοποθετημένο στο κέντρο. Ο υπερσυμπιεστής του έχει κεραμικά εξαρτήματα από ανθρακονήματα και τιτάνιο. Ενδεικτικό είναι ότι στον κινητήρα χρησιμοποιήθηκε ακόμα και βηρύλλιο, ένα εξωτικό υλικό που επιχείρησε η Mercedes να χρησιμοποιήσει στη F1 στο τέλος της δεκαετίας του 1990 - πριν απαγορευτεί από τη FIA για λόγους ελέγχου του κόστους.

SP Automotive Chaos
SP AUTOMOTIVE CHAOS

Η Earth Version παράγει 2.049 hp και 1.389 Nm ροπής, επιτυγχάνοντας τα πρώτα 100 km/h σε 1,9 δευτερόλεπτα και τα 300 km/ σε 7,9''. Η θηριώδης έκδοση Zero Gravity του Chaos, εκτός από τους 3.065 hp της, παράγει και την αστρονομική ροπή 1.984 Nm. Έτσι. επιταχύνει ταχύτερα από μια F1 και από οποιοδήποτε άλλο τετράτροχο ή δίτροχο παραγωγής.

Με εξαιρετικά χαμηλό ύψος και μεγάλο πλάτος, το Chaos έχει ιδιαίτερα επιθετικά σχεδιαστικά στοιχεία, ρύγχος εμπνευσμένο από τη Formula 1, εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα, πολλαπλά αεροδυναμικά εξαρτήματα και μεγάλους αεραγωγούς για την ψύξη του δεκακύλινδρου κινητήρα. Η SP Automotive κάνει λόγο για το αυτοκίνητο παραγωγής με την ανώτερη αεροδυναμική (παραγωγή άντωσης).


SP Automotive Chaos
SP AUTOMOTIVE CHAOS

Το μήκος του Chaos ξεπερνά τα 5 μέτρα (5,053 μ., για την ακρίβεια), και το μεταξόνιό του είναι 2,854 μ. Είναι τετρακίνητο και έχει πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση και στις τέσσερις γωνίες, που αποτελείται από διπλά ψαλίδια - όπως τα κορυφαία αγωνιστικά αυτοκίνητα του πλανήτη.

Ένα -προφανώς «αλεξίσφαιρο», δεδομένης της τόσης ισχύος- αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη στέλνει τη δύναμη του κινητήρα στους τέσσερις τροχούς. Για την αντίθεση διαδικασία, το φρενάρισμα, το σύστημα πέδησης αποτελείται από τεράστια κεραμικά δισκόφρενα διάστασης 428 χιλ. εμπρός και 416 χιλ. στους πίσω τροχούς, με δαγκάνες μαγνησίου κατασκευασμένους με τρισδιάστατη εκτύπωση.

Πέραν του τιτανίου, του αλουμινίου και των ανθρακονημάτων, που είναι εμφανή σε πολλαπλά μέρη του Chaos, το ελληνικό «Ultracar» αποτελείται και από άλλα εξωτικά και πολύ ακριβά υλικά: κέβλαρ, zylon (ένα ελαφρύ και ισχυρό πολυμερές, το οποίο κρατά χαμηλά το βάρος του αμαξώματος) και Inconel στο σύστημα εξάτμισης.

SP Automotive Chaos
SP AUTOMOTIVE CHAOS

Τα περισσότερα από τα εξωτικά αυτά υλικά χρησιμοποιούνται στην έκδοση Zero Gravity των 3.065 ίππων - κι αυτός είναι ο λόγος που η τιμή της είναι υπερδιπλάσια. Κατά συνέπεια, η ισχυρότερη έκδοση ζυγίζει 1.272 κιλά, σε σχέση με τα 1.388 kg της έκδοσης Earth Version των 2.049 hp.

Το εσωτερικό του Chaos μόνο χαώδες δεν είναι: πρόκειται για ένα φουτουριστικό, προηγμένο διθέσιο κόκπιτ με τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας, πολλαπλά μέρη γυμνού ανθρακονήματος, και παραλληλόγραμμο τιμόνι με ενσωματωμένη οθόνη.

SP Automotive Chaos
SP AUTOMOTIVE CHAOS

Το Chaos θα παράγεται σε ένα σύγχρονο εργοστάσιο της SP Automotive στη χώρα μας, σε έκταση 108 στρεμμάτων, συνολικής επένδυσης 98 εκατ. Ευρώ. Ο Σπύρος Πανόπουλος έχει δηλώσει δημοσίως τον δύσκολο, αλλά όχι ανέφικτο -μετά και από τις σημερινές ανακοινώσεις- στόχο να κρατήσει στη χώρα μας ταλαντούχους σχεδιαστές και μηχανολόγους που έχουν σπουδάσει, και συνήθως παραμένουν για να εργαστούν, στο εξωτερικό.

SP Automotive Chaos
Chaos SP AUTOMOTIVE CHAOS

Μετά τη σημερινή παρουσίαση, η εταιρεία θα επιδιώξει το προσεχές διάστημα να καταρρίψει τα ρεκόρ που έχει προαναγγείλει, μέχρι το 2023: το ρεκόρ τελικής ταχύτητας αυτοκινήτου παραγωγής (ξεπερνώντας τα 455,3 km/h του SSC Tuatara), το ρεκόρ χρόνου στην επιτάχυνση 0-402 μέτρων (που κατέχει το ηλεκτρικό Rimac Nevera με 8,58''), καθώς και το ρεκόρ γύρου (6:43.616) της τη Mercedes-AMG GT Black Series στην παλιά πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.

.

TAGS CHAOS ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ