WRC

WRC: Δεν αναμένεται νέος κατασκευαστής πριν απ' το 2024

Teemu Suninen (FIN) Mikko Markkula (FIN) of team Rally2 M-Sport Ford are seen racing during the  World Rally Championship Sardinia in Olbia, Italy on  3,June // Jaanus Ree/Red Bull Content Pool // SI202106030220 // Usage for editorial use only //
Teemu Suninen (FIN) Mikko Markkula (FIN) of team Rally2 M-Sport Ford are seen racing during the World Rally Championship Sardinia in Olbia, Italy on 3,June // Jaanus Ree/Red Bull Content Pool // SI202106030220 // Usage for editorial use only // RED BULL CONTENT POOL

Ο Ιβ Ματόν της FIA εκτιμά ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον δύο χρόνια ένα νέο εργοστάσιο για να μπει στο WRC, δίπλα στις Toyota, Hyundai και M-Sport Ford που έχουν υπογράψει μέχρι και το τέλος του 2024.

Ο Διευθυντής Ράλι της FIA, Ιβ Ματόν, είπε ότι υπάρχουν αυτοκινητοβιομηχανίες που εξετάζουν με λεπτομέρεια τους κανονισμούς των νέων, υβριδικών Rally 1 που θα αποτελούν τα κορυφαία rallycars του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος από το 2022 - αλλά η είσοδος ενός νέου εργοστασίου στο WRC πριν το 2024 δεν είναι χρονικά εφικτή.

Τόσο τα τρία υπάρχοντα εργοστάσια -Toyota, Hyundai και M-Sport Ford- που υπέγραψαν πρόσφατα νέο τριετές συμβόλαιο ως το τέλος του 2024, όσο και οι νέοι κατασκευαστές που δείχνουν ενδιαφέρον, έλκονται από τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2022, δεδομένου ότι η υβριδική τεχνολογία των R1 θα ταιριάζει με την τεχνολογία των αυτοκινήτων παραγωγής τους.

"Αναμφίβολα, χωρίς την υβριδική τεχνολογία κανείς από τους υπάρχοντες κατασκευαστές δεν θα ενδιαφερόταν να συνεχίζει την εμπλοκή του στο μέλλον. Χρειάζονται αυτή την υβριδική τεχνολογία ώστε τα Ράλι να συνεχίσουν να είναι ένα καλό εργαλείο του marketing για εκείνους", εξήγησε ο Ματόν, πρώην αγωνιστικός διευθυντής της Citroen Sport στο WRC.

Ο Γάλλος συνέχισε: "Μπορώ να σας πω ότι κάποιοι ακόμα κατασκευαστές κοιτάζουν τους κανονισμούς, και προς στιγμήν τους μελετούν. Δεν σχεδιάζουν αυτοκίνητο, απλώς προσπαθούν να καταλάβουν πώς μπορεί ένα τέτοιο νέο αυτοκίνητό τους να ταιριάζει στο πλάνο του marketing που έχουν θέσει. Θα έλεγα ότι το 2023 είναι πολύ κοντινό. Πιστεύω ότι ο ελάχιστος χρόνος που χρειάζεσαι για να κάνεις κάτι είναι δύο χρόνια. Το γεγονός ότι κρατούν επαφή και μπαίνουν σε λεπτομέρειες δείχνει ότι έχουν κάποιο ενδιαφέρον. Κι αν υπάρχει ενδιαφέρον, υπάρχει και ελπίδα".

Yves Matton (BEL) seen during the FIA World Rally Championship 2017 in Bastia, France on April 5, 2017 // Jaanus Ree/Red Bull Content Pool // SI201704050601 // Usage for editorial use only //
Yves Matton (BEL) seen during the FIA World Rally Championship 2017 in Bastia, France on April 5, 2017 // Jaanus Ree/Red Bull Content Pool // SI201704050601 // Usage for editorial use only // RED BULL CONTENT POOL


Τα R1 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, από το 2022, θα χρησιμοποιούν τον υπάρχοντα κινητήρα βενζίνης 1.6 Turbo, αλλά μαζί με το υβριδικό σύστημα της Compact Dynamics που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 100kW (καθώς και πολύ ισχυρότερο και ανθεκτικότερο κλωβό ασφαλείας). Οι Toyota, Hyundai έχουν υβριδικά αυτοκίνητα στο εμπόριο, και αυτό ισχύει και για τη Ford - η οποία για αυτό το λόγο ενίσχυσε την εμπλοκή της στην M-Sport.

Ο Ματόν συμπλήρωσε: "Δεν παραπονιέμαι που έχουμε τρεις κατασκευαστές. Φυσικά, με περισσότερους είναι καλύτερα, αλλά αν θυμάστε ορισμένα χρόνια είχαμε δύο εργοστάσια, και άλλες χρονιές τέσσερα. Το πιο σημαντικό ήταν να σταθεροποιήσουμε τους τρεις κατασκευαστές και να τους πείσουμε να μείνουν για ακόμα τρία χρόνια, κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ. Αυτό δίνει και επιπρόσθετη αξία σε όποιο καινούριο εργοστάσιο έρθει, διότι δεν θα είναι μόνο του".

WRC 2022: Τα υβριδικά στην πράξη

Στο μεταξύ, ο Ματόν και η FIA αρχίζουν να δίνουν τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο χρήσης της επιπλέον διαθέσιμης ενέργειας, από την υβριδική τεχνολογία, στα αυτοκίνητα Rally 1 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος από την επόμενη σεζόν.

Ο Ματόν επιβεβαίωσε ότι η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα θα χρησιμοποιείται στις απλές διαδρομές (μεταξύ των Ειδικών), αλλά και μέσα στις Ειδικές Διαδρομές σε σύντομες "εκρήξεις" ισχύος. Ωστόσο, οι τελευταίες δεν θα επιλέγονται από τον οδηγό με το πάτημα ενός κουμπιού, όπως παλιότερα στη Formula 1, αλλά θα ρυθμίζονται από τις ομάδες μέσω λογισμικού που θα δίνει στις τελευταίες έναν αριθμό συγκεκριμένων επιλογών.

Η επιπλέον ισχύς "θα χρησιμοποιείται στην εκκίνηση της Ειδικής, όπου θα δίνουν την πλήρη ισχύς τους ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας, και επίσης υπό προϋποθέσεις μέσα στην Ειδική", εξήγησε ο Ματόν. "Αυτό θα δίνει περαιτέρω ισχύ στο αυτοκίνητο, βάσει διαφορετικών προγραμμάτων που [οι ομάδες] θα μπορούν να ρυθμίζουν στα μέτρα τους. Δεν θα έχεις ένα κουμπί ισχύος, αλλά ένα ηλεκτρονικό πρόγραμμα που υπό προϋποθέσεις θα δίνει περισσότερη ισχύ".

2021 FIA World Rally Championship

2021, WRC, Rally1, Test, Action

Photographer: Dufour Fabien
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
2021 FIA World Rally Championship 2021, WRC, Rally1, Test, Action Hyundai Motorsport GmbH HYUNDAI MOTORSPORT


Ο Γάλλος συνέχισε: "Θα υπάρχει ένας αριθμός διαθέσιμων στρατηγικών που θα μπορούν [οι ομάδες] να διαλέγουν, αλλά ο οδηγός δεν θα μπορεί να ρυθμίζει κάθε στρατηγική από μόνος του. Το σύστημα που επεξεργαζόμαστε είναι για όλες τις Ειδικές Διαδρομές".

Οι τρεις κατασκευαστές του WRC έχουν ξεκινήσει τις δοκιμές των R1 τους για το 2022, και το πλάνο τους να είναι έτοιμες στο Ράλι Μόντε Κάρλο τον Ιανουάριο, στον πρώτο αγώνα του 2022, δείχνει να προχωρά καλά - μετά και την επιλύση κάποιων αρχικών προβλημάτων αξιοπιστίας του υβριδικού συστήματος, από την Compact Dynamics.

"Πηγαίνει αρκετά καλά και οι κατασκευαστές ήταν σε θέση να δοκιμάσουν τα νέα τους αυτοκίνητα σε σκληρά χώματα, ώστε στις χειρότερες συνθήκες να διαπιστώσουν τι πάει στραβά. Οι αντιδράσεις των ομάδων για το νέο σύστημα είναι θετικές. Αργήσαμε λίγο, αλλά από όσα βλέπουμε στις δοκιμές θα είμαστε στο Μόντε Κάρλο το 2022 με τα νέα αυτοκίνητα", κατέληξε ο Ματόν.

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ