ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Πρώτη δοκιμή του plug-in υβριδικού MG ΕHS, του οικογενειακού SUV που γυρίζει τη σελίδα της μεγάλης κατηγορίας

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Η δεύτερη γενιά του MG HS PHEV κόβει κάθε σύνδεσμο με την πρώτη και ρίχνει νέες γέφυρες για να κοιτάξει στα μάτια τους καλύτερους της Ευρώπης: πιο καλαίσθητο και ποιοτικό, με υβριδικό σύστημα που αποδίδει 272 hp και παράλληλα του χαρίζει 103 km ηλεκτρικής αυτονομίας – και, βεβαίως, με ασύγκριτα πιο συμφέρουσα τιμή.

Η εξέλιξη του HS από την πρώτη στη δεύτερη γενιά είναι αλματώδης όσο και το μπαλονάρισμα της κινεζικής μεσαίας τάξης. Εκεί που το πρώτο ήταν ένα αυτοκίνητο μιας παλαιότερης εποχής, το νέο είναι κοφτά ένα αυτοκίνητο του καιρού του. Σχεδιαστικά, ποιοτικά, τεχνολογικά- από όλες τις απόψεις, για την ακρίβεια.

Το ότι είναι αυτοκίνητο του καιρού του σημαίνει ότι αντιπαρατίθεται με τα οικογενειακά SUV των ευρωπαίων κατασκευαστών – έχοντας μάλιστα και κάποια προτερήματα σε σχέση με εκείνα. Με σημαντικότερο όλων την τιμή: 37.900 ευρώ, που είναι εξαιρετική για τα δεδομένα των Plug-in υβριδικών SUV αυτού του μεγέθους.

Πάνε αιώνες από τότε που τα κινεζικά αυτοκίνητα ήταν μάταιες σπατάλες λαμαρίνας και πάει καιρός από τότε που άρχιζαν να μας εκπλήσσουν. Σήμερα είναι αυτοκίνητα του καιρού τους, και αύριο ποιος ξέρει; Ορόσημα της νέας αυτοκίνησης; Ήδη υφίστανται τέτοια, όπως είναι για παράδειγμα το Xiaomi SU7.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Πίσω στην MG, τώρα, που είτε θα γινόταν κινεζική εταιρεία κατασκευής SUV είτε θα εξαϋλωνόταν στη λήθη του παλιού βρετανικού νεφελώματος που είχε στη μαρκίζα του την αρχαία επιγραφή “Morris Garages”. Είναι πεζή η πραγματικότητα, όμως αν το προσπεράσει κανείς θα διαπιστώσει ότι πλέον όλο και λιγότερες πτυχές των MG τα φέρνουν στην τωρινή εποχή.

Το HS ήταν κομβικό σε αυτή τη μετάλλαξη της MG, όταν τα κινεζικά SUV ξεκίνησαν να παίρνουν το έμβλημα MG στο ρύγχος τους από τα υπέροχα βρετανικά roadsters. Υπήρξε best-seller (ακόμα και στο νησί που γεννήθηκε η MG) λόγω της προσιτότητας, του αρκετά καλού value-for-money, της πρώτης του γενιάς. Η δεύτερη, τώρα, είναι κάτι πολύ διαφορετικό.

Η λέξη αναβάθμιση είναι λιγότερο ταιριαστή από τη λέξη αναγέννηση. Είναι ολιστικά κάτι ολοκαίνουριο. Εκεί που οι Γερμανοί δούλευαν πυρετωδώς για την ηλεκτρική αυτονομία 100 χιλιομέτρων ενός plug-in υβριδικού, οι Κινέζοι την έφεραν, έτοιμη κι εξελιγμένη, χωρίς τυμπανοκρουσίες και πρόωρες υποσχέσεις.

Και τη συνέδεσαν με ένα καινούριο θερμικό μοτέρ 1,5 λίτρων για να φτάσουν τους 272 ίππους και τα 6,8 δευτερόλεπτα επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα με ένα αμάξωμα που φτάνει τους δύο τόνους μαζί με τους επιβάτες, το οποίο όμως παράλληλα μπορεί να καίει ακόμα και 7,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα με λίγη προσοχή, προσφέροντας άπλετο χώρο για πέντε ενήλικους μέσα σε ένα εξαιρετικά καλαίσθητο αμάξωμα.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Και κάπως ετσι επέρχεται η ευθυγράμμιση της κινεζικής αυτοκινητικής αστρολογίας με τον ευρωπαϊκό αστερισμό των SUV. Μ’ ένα πολύπλευρα καλό αυτοκίνητο για όσους δεν είναι ακόμη έτοιμοι για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αλλά επιθυμούν να καλύπτουν τις καθημερινές τους μετακινήσεις με ηλεκτρική ενέργεια και να έχουν την ευελιξία των μεγάλων αποστάσεων χωρίς άγχος φόρτισης.

Σχεδίαση
Ο συντηρητισμός της πρώτης γενιάς του HS, παρότι δεν φάνηκε να δρα αρνητικά για τη ζήτηση στην Ευρώπη -κάθε άλλο, βασικά- ξηλώθηκε ολοκληρωτικά από το αμάξωμα της δεύτερης. Όπου εκ πρώτης βλέπεις τα σφηνοειδή σπιρτόζικα εμπρός φωτιστικά σώματα και έπειτα τα πίσω, που μοιάζουν να πήραν την έμπνευσή τους από τις τωρινές Lambo.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Η μεγάλη κυψελοειδής μάσκα, οι πλευρικοί αεραγωγοί σαν μπούμερανγκ του εμπρός προφυλακτήρα, οι δυναμικές νευρώσεις του αμαξώματος, οι γενναίου θόλοι, η κεκλιμένη τρίτη κολώνα (με μια λεπτή μαύρη διαχωριστική γραμμή) και η αεροτομή στην απόληξη της οροφής, μαζί με το ενιαίο (σε όλο το πλάτος) πίσω φωτιστικό σώμα, είναι όλα στοιχεία δυναμισμού.

Μη κραυγαλέου αλλά λεπτεπίλεπτου δυναμισμού, όσο ποτέ σε ένα κινεζικό SUV. Η νέα αυτή “σχεδιαστική γλώσσα” της MG πείθει πως έχει αποτινάξει τους δράκους του παρελθόντος και την έχει ευθυγραμμίσει με το σύγχρονο design. Τα πλαστικά προστατευτικά των θόλων και της περιμέτρου, μαζί με το σκαλοπάτι στα μαρπσιέ, προσδίδουν τις SUV παραπομπές.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Δεν είναι εύκολη η αισθητική αρμονία σε ένα αυτοκίνητο που οφείλει -δεδομένης της οικογενειακής του φιλοσοφίας- να είναι όσο το δυνατόν πιο τετράγωνο, για να είναι πιο ευρύχωρο. Το HS είναι πιο μεγάλο σε μήκος από το Ford Kuga, το Opel Grandland, το Toyota RAV4 ή το DS7, μεταξύ πολλών άλλων. Όμως, πλέον, δεν υστερεί σχεδιαστικά αλλά μάλλον υπερέχει από πολλές απόψεις.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Εσωτερικό
Στο ίδιος εύρος με το σχεδιασμό του αμαξώματος, η καμπίνα του νέου HS είναι μια τεράστια αναχώρηση από τα δεδομένα της πρώτης γενιάς: πολύ πιο φίνα σχεδιαστικά, με πιο εκλεπτυσμένη συναρμογή και ποιοτικότερα υλικά -τα περισσότερα εκ των οποίων είτε είναι μαλακά είτε έχουν την υφή δέρματος- το φέρνουν καθαρά και ξάστερα στα ίσα με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.

Αντίστοιχα, στον τομέα της ψηφιακής του τεχνολογίας, το νέο HS διαθέτει δύο οθόνες 12,3 ιντσών -μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα πολυμέσων- με πολύ ανώτερα γραφικά σε σχέση με την πρώτη γενιά, και με ραγδαία βελτιωμένη ταχύτητα λειτουργίας. Σχεδόν στα επίπεδα των κορυφαίων προτάσεων της κατηγορίας.

MH HS PHEV MG MOTOR

Το σύστημα υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto (αν και απαιτείται ενσύρματη σύνδεση), ενώ η εφαρμογή MG iSMART επιτρέπει απομακρυσμένες λειτουργίες. Οι πλουσιότερες εκδόσεις (όπως αυτή που έχουμε στη διάθεσή μας για την πρώτη δοκιμή του μοντέλου) προσθέτουν ασύρματη φόρτιση smartphone και κάμερα 360 μοιρών.

Παράλληλα, το πρωτοποριακό σύστημα υποβοήθησης οδηγού MG Pilot περιλαμβάνει πάνω από 16 ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, όπως προσαρμοζόμενο cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης και παρακολούθηση τυφλού σημείου.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένα συστήματα ασφαλείας, όπως κάποιες προειδοποιήσεις και ο έλεγχος κλιματισμού, λειτουργούν αποκλειστικά μέσω της οθόνης αφής – κάτι που μπορεί να αποδειχθεί ενοχλητικό και να αποσπά την προσοχή κατά την οδήγηση.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Στο άνω άκρω της κατηγορίας των D-SUV που το τοποθετούν τα 4,67 μέτρα του μήκους του, και χάρη στο μεταξόνιο των 2.765 μέτρων, το εσωτερικό είναι εξαιρετικά γενναιόδωρο σε χώρους. Πέντε επιβάτες, κάθε σωματικής διάπλασης, δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να ταξιδέψουν, όσο μακριά και αν είναι ο προορισμός τους.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Πίσω τους ο χώρος αποσκευών από την παλιά γενιά στη νέα έχει αυξηθεί από τα 463 στα 507 λίτρα στο HS, όμως στην έκδοση PHEV ο μηχανολογικός συμβιβασμός ρίχνει αυτό το νούμερο στα 441 λίτρα. Και εδώ είναι που συναντάμε το πρώτο μειονέκτημα του κινεζικού SUV.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Υφίστανται αναμφίσβητα προτάσεις -και μικρότερων κατηγοριών- με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, αλλά η MG θέλησε προφανώς να δώσει έμφαση στην άνεση των πίσω επιβατών. Ο χώρος αρκεί για ένα ταξίδι, πάντως, και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.291 λίτρα. Η πρόσβαση στο πορτ-μπαγκάζ και το τεραγωνισμένο του σχήμα κάνουν εύκολη τη ζωή και ακόμα ευκολότερη τη φόρτωση με ογκώδη αντικείμενα.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Κινητήρες & Κατανάλωση
Το εντελώς καινούργιο υβριδικό σύστημα κίνησης του HS PHEV έχει στον πυρήνα του έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που αποδίδει 142 ίππους και 230 Nm ροπής, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 183 ίππων και 340 Nm ροπής. H συνδυαστική τους ισχύς δίνεται από το εργοστάσιο στους 272 ίππους και η συνδυαστική ροπή στα 350 Nm.

Το βάρος της μπαταρίας των 21,7 kWh κρατά μεν λίγο τα χαλινάρια της ιπποδύναμης, όμως και πάλι με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα όπως προείπαμε, το EHS είναι ένα από τα ταχύτερα D-SUV της αγοράς.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Η γεμάτη αίσθηση του γκαζιού, πιο πολύ προοδευτικά δυνατή παρά εκρηκτική, ξεδιπλώνεται ακόμα και στις δυσκολότερες περιστάσεις -όπως της ανάγκης για επιτάχυνση σε μια προσπέραση ή βαριού φορτίου στο ταξίδι- μόλις το αυτόματο κιβώτιο δύο σχέσεων δώσει -με όχι ιδιαίτερη ραθυμία- την εντολή.

Όμως, το HS PHEV είναι στα ακόμα καλύτερά του όταν επιδιώκεις την οικονομία, διατηρώντας ήπιο ρυθμό στην πόλη και σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Στην πρώτη περίπτωση, μπορείς εύκολα να βγάλεις τα χιλιόμετρα αρκετών ημερών αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς το κινεζικό SUV βγάζει –κατά WLTP- 103 χιλιόμετρα μόνο με την ενέργεια της μπαταρίας.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Αυτό μεταφράζεται σε ρεαλιστικές συνθήκες καθημερινής κίνησης, έως και σε 85 ηλεκτρικά χιλιόμετρα χωρίς κόπο, ενώ με λίγη προσοχή τα “ηλεκτρικά” αυτά χιλιόμετρα, γίνονται εύκολα τριψήφια. Όταν τελειώσουν, η μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικής και βενζινοκίνητης λειτουργίας είναι ανεπαίσθητη και αθόρυβη.

Η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου, μόλις 0,5 λίτρα/100 χλμ. (WLTP), καθίσταται εφικτή με συχνή φόρτιση και χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Σε μεικτές συνθήκες, οι τιμές κατανάλωσης που πρέπει να υπολογίσετε είναι κοντά στα 4,0-4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης όταν η μπαταρία έχει απόθεμα ενέργειας.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Με άδεια μπαταρία, η κατανάλωση από τον βενζινοκινητήρα κυμαίνεται περίπου στα 7,5-8,5 λίτρα/ 100 χλμ. λόγω (και) του αυξημένου βάρους αυτής της έκδοσης PHEV. Με φορτίο στον αυτοκινητόδρομο και με σταθερή μέση ταχύτητα 110-120 χλμ./ώρα, χωρίς έντονες διακυμάνσεις του γκαζιού, είναι εφικτό να πέσεις ακόμα και κοντά στα 6,0 λίτρα/ 100 χλμ. 

Η φόρτιση της μπαταρίας από 0% στο 100% διαρκεί περίπου 3-4 ώρες σε οικιακό wallbox 7kW, που είναι και το όριο των kW που μπορεί να δεχθεί το αυτοκίνητο. Δεν υφίσταται δυνατότητα σύνδεσης σε ταχυφορτιστή (DC), κάτι το αναμενόμενο σε αυτό το εύρος τιμής ενός D-SUV.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Παρόλα αυτά, όμως, είναι απείρως πιο συμφέρον να φορτίζει κανείς το HS PHEV με ένα wallbox ή ακόμα περισσότερο με οικιακό ρεύμα τη νύχτα, καθώς έτσι η οικονομία καυσίμου της καθημερινότητας θα είναι εντυπωσιακή. Και ενόψει ενός ταξιδιού, η αυτονομία (με πλήρες το ρεζερβουάρ των 55 λίτρων και γεμάτη μπαταρία) ξεπερνά κατά πολύ τα 1.100 χιλιόμετρα (κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, είδαμε στον υπολογιστή ταξιδίου 1.274 χιλιόμετρα).

Στο δρόμο
Το ΕHS είναι “κομμένο και ραμμένο” για να είναι δρομέας μεγάλων αποστάσεων. Νιώθεις ότι η έμφαση έχει δοθεί εκεί, και μάλλον δικαιολογημένα, λόγω του μεγέθους και του γενικότερου προσανατολισμού της φιλοσοφίας του. Έτσι, αν βλέποντάς το περιμένεις ότι θα έχει καλή ποιότητα κύλισης, δικαιώνεσαι πανηγυρικα.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Τώρα, κρίνοντας από την επιτάχυνση 0-100 σε λιγότερα από 7 δευτερόλεπτα, που κάνει λίγο θορυβώδη τον θερμικό κινητήρα, μπορεί εν μέρει να σκέφτείς ότι δίνει μια κάποια σημασία και στη σπορ συμπεριφορά. Ισχύει και αυτό, τηρουμένων των αναλογιών.

Τα 1.830 κιλά είναι μεν δύσκολα να τα διαχειριστεί ένα οικογενειακού προσανατολισμού D-SUV και το τιμόνι στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης το νιώθεις λιγάκι μουδασιαμένο, αλλά γενικώς το ΕHS καταφέρνει να μένει συγκροτημένο σ’ έναν ορεινό δρόμο, με περισσότερη πρόσφυση από όση θα απαιτήσει ο μέσος χρήστης του.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Το αντιστάθμισμα είναι κάποιες συγκριτικά ανεπαίσθητες αναπηδήσεις της ανάρτησης στις κακοτεχνίες του δρόμου, που προφανώς απλώς καταγράφονται μια και δεν επηρρεάζουν την κατευθυντικότητα. Εξάλλου, η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω είναι μια –εκτός από ακριβή και- άκρως ποιοτική επιλογή, που δίνει πάντα λύσεις στους μηχανικούς για τη “χρυσή τομή” άνεσης και κρατήματος.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς, τέλος, η Plug-in υβριδική έκδοση παρέχει πιο περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες καθώς το ύψος από το έδαφος είναι στα 14,7 εκατοστά – μειωμένο αρκετά σε σχέση με τα 18,2 εκατ. της βενζινοκίνητης. Παραπέμπει σε Crossover παρά σε SUV αλλά έναν χωματόδρομο τον πατάς.

Συμπέρασμα
To plug-in υβριδικό MG ΕHS ξεκινά από τα 37.900 ευρώ και μόνο άλλες κινεζικές προτάσεις μπορούν να ανταγωνιστούν αυτή την τιμή, για ένα ευρύχωρο και ποιοτικό D-SUV με plug-in υβριδική τεχνολογία. Όμως το ίδιο ανταγωνίζεται άλλες ευρωπαϊκές αντίστοιχες προτάσεις και το κάνει με απόλυτη επιτυχία, όχι μόνο για όσους δίνουν σημασία στα οικονομοτεχνικά στοιχεία μιας τέτοιας σύγκρισης αλλά και σε όσους δίνουν σημασία στην αίσθηση και τις προσλαμβάνουσες από μια ποιοτική κατασκευή.

Πέραν του ότι είναι μια αρκετά καλή τιμή για τις προδιαγραφές, την ποιότητα και το προηγμένο του υβριδικό σύστημα, με τη σωστή χρήση του μπορεί να γίνει γρήγορα η απόσβεση σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο, Υβριδικό (HEV) ή Mild-hybrid (mHEV).

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Διατηρώντας, βεβαίως, το σημαντικό πλεονέκτημα για τους εταιρικούς χρήστες του μηδενικού εταιρικού φόρου χρήσης λόγω χαμηλών ρύπων και λιανικής τιμής προ φόρων κάτω από τις 40.000 ευρώ. Επιπλέον, το MG ΕHS απολαμβάνει ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο της Αθήνας και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Η μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP και το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας (MG Pilot) το φέρνουν επίσης με αξιώσεις απέναντι στα ευρωπαϊκά δεδομένα, ενώ η εγγύηση 7 ετών (ή 150.000 χλμ.) τόσο για το αυτοκίνητο όσο και για το ηλεκτρικό του σύστημα και τη μπαταρία συμπληρώνουν ένα απόλυτα ολοκληρωμένο SUV, μια ιδιαίτερα αξιόλογη πρόταση της ελληνικής αγοράς.

MH HS PHEV P.DIAMANTIS

Τεχνικά χαρακτηριστικά του MG ΕHS PHEV

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 1.5 Turbo / Βενζίνη
  • Ισχύς βενζινοκινητήρα: 142 ίπποι
  • Ροπή βενζινοκινητήρα: 230 Nm
  • Ηλεκτροκινητήρας: 183 hp / 340 Nm
  • Συνδυαστική ισχύς: 272 hp
  • Συνδυαστική ροπή: 350 Nm
  • Χωρητικότητα μπαταρίας: 21,4 kWh
  • Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP): 103 km
  • Κατανάλωση (WLTP): 0,54 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 14 g/km
  • Κιβώτιο / Σχέσεις: Αυτόματο / 2
  • Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
  • 0-100 km/h: 6,8 sec
  • Τελική ταχύτητα: 200 km/h
  • Μήκος: 4,670 m
  • Μεταξόνιο: 2,765 m
  • Βάρος: 1.830 kg
  • Χώρος αποσκευών: 441-1.291 lt
  • Τιμή: Από 37.900 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ