X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

RENAULT AUSTRAL

Οδηγούμε το Renault Austral, το νέο SUV της γαλλικής εταιρίας – Πότε έρχεται στην Ελλάδα

Renault Austral 2023 RENAULT

Το ολοκαίνουριο SUV που αντικαθιστά το Renault Kadjar έρχεται αποκλειστικά με υβριδικούς κινητήρες έως 200 ίππους και σε σπορ έκδοση με την υπογραφή της Alpine.

Με το ολοκαίνουριο Austral, η Renault δεν παρουσιάζει απλώς τον αντικαταστάτη του Kadjar. Οι Γάλλοι αλλάζουν εντελώς σελίδα στο κεφάλαιο C-SUV, διαχωρίζουν εντελώς τη θέση τους από την άλλη πρόταση του ομίλου (βλέπε Nissan Qashqai) και κάνουν τα πράγματα με τον δικό τους, φινετσάτο τρόπο – αλά γαλλικά δηλαδή.

Το αποτέλεσμα δεν τους δικαιώνει απλώς. Τους βάζει ξανά στο κάδρο των C-SUV με στόφα πρωταθλητή.

Renault Austral Esprit Alpine RENAULT

Η νέα δημιουργία της Renault διδάσκει μαθήματα στιβαρότητας και οδικής συμπεριφοράς, δείχνει πώς θα πρέπει να λειτουργούν τα υβριδικά συστήματα και κοντράρει στα ίσια σε ποιότητα και τεχνολογία, ακόμη τον premium ανταγωνισμό της κατηγορίας.

Σωστά καταλάβατε. Το Renault Austral μας άρεσε, πολύ. Τουλάχιστον στην κορυφαία έκδοση Esrpit Alpine των 200 ίππων που οδηγήσαμε στη Μαδρίτη. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Φινέτσα και δυναμισμός σε απόλυτη ισορροπία

Το Renault Austral ενσαρκώνει τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault, με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα σχήματος “C” και τεχνολογίας LED εμπρός και πίσω, το σμιλεμένο καπό που προσδίδει δυναμισμό και τη μάσκα χρωμίου που προσθέτει κομψότητα στο γαλλικό SUV.

Renault Austral RENAULT

Το ολοκαίνουριο λογότυπο δεσπόζει στη μάσκα και το πορτμπαγκάζ, ενώ οι πιο παρατηρητικοί θα δουν στο πίσω μέρος, κολλητά στο “Austral” ένα μπλε “Ε”. Αυτό ταυτοποιεί πως η συγκεκριμένη έκδοση κινείται από το νέο full hybrid (HEV) σύνολο της Renault – αλλά σε αυτό θα αναφερθούμε εκτενώς λίγο αργότερα. Επιπλέον, ένα ακόμη λογότυπο “Α” στα εμπρός φτερά αφορά στις εκδόσεις Esprit Alpine.

Συνολικά, το Austral δεν προκαλεί με φιοριτούρες και έντονες ακμές, αλλά ενστερνίζεται την αρμονία και ξεχωρίζει για τη σπορ γοητεία και τη φινέτσα του.

Renault Austral RENAULT

Εσωτερικό με ανέσεις Scenic και αύρα Alpine

Με μήκος 4,51 m και μεταξόνιο στα 2,67 m, η καμπίνα του γαλλικού SUV είναι αναμενόμενα ευρύχωρη για πέντε ενήλικες επιβάτες. Πέρα από ευρυχωρία όμως, το Austral προσφέρει και υψηλό επίπεδο πρακτικότητας θυμίζοντας ελαφρώς την πολυμορφικότητα του Scenic. Από τις λύσεις που κάνουν τη ζωή των επιβατών πιο εύκολη, σημειώνουμε το συρόμενο (160 mm) και διαιρούμενο (1/3-2/3) πίσω κάθισμα, το συρόμενο υποβραχιόνιο και το μεγάλο ντουλαπάκι ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα.

Όταν λέμε υποβραχιόνιο, αναφερόμαστε στο στήριγμα για τον καρπό του δεξιού χεριού που θυμίζει χειριστήριο αεροσκάφους. Είναι πολύ βολικό και φιλοξενεί από κάτω μια θέση κινητού με ασύρματη φόρτιση.

Renault Austral / Εσωτερικό RENAULT

Στο ταμπλό, ξεχωρίζουν το σχεδόν τετράγωνο τιμόνι και οι δύο οθόνες στο ταμπλό που φαίνονται σαν ένα ενιαίο σύνολο, έχουν ωραία γραφικά και ιδανικό μέγεθος. Όσο πρέπει μεγάλες δηλαδή για να εκπληρώνουν σωστά το ρόλο τους, αλλά όχι υπερβολικά ογκώδεις.

Η πρώτη είναι οριζόντια 12,3’’ και αφορά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Έχει διάφορες επιλογές όσο αφορά την απεικόνιση των ενδείξεων, ενώ συνοδεύεται από head-up display 9,3’’ που προβάλλει πληροφορίες οδήγησης στο παρμπρίζ.

Renault Austral / Εσωτερικό RENAULT

Η δεύτερη, του infotainment, είναι κάθετη 12’’ και ενσωματώνει το λογισμικό της Google. Αυτό σημαίνει ότι πέρα από ψυχαγωγία και συνδεσιμότητα, προσφέρει υπηρεσίες όπως google maps, google assistant και google play. Εδώ να επισημάνουμε πως για τον έλεγχο του κλιματισμού υπάρχουν ξεχωριστοί διακόπτες για άμεση πρόσβαση αντί για αναζήτηση στο μενού της οθόνης, κάτι που δεν είναι πάντα και το πιο ασφαλές στην οδήγηση.

Η γενική εικόνα του εσωτερικού – θυμίζουμε, στην κορυφαία έκδοση Esprit Alpine που οδηγήσαμε – μπορεί άνετα να κοντράρει premium SUV με γαλαζοαίματη καταγωγή. Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας και άριστα αρμολογημένα, δίνοντας μαζί με τον προσεγμένο διάκοσμο, τον ατμοσφαιρικό φωτισμό και τις επενδύσεις από δέρμα και αλκαντάρα, μια ευχάριστη αύρα πολυτέλειας στην καμπίνα. Για τους απαιτητικούς, υπάρχει διαθέσιμο και αναβαθμισμένο ηχοσύστημα της Harman / Kardon.

Renault Austral / Εσωτερικό RENAULT

Το πορτμπαγκάζ ολοκληρώνει την άριστη εικόνα ευρυχωρίας και πρακτικότητας που διακρίνει το Austral. Διαθέτει ηλεκτρικό άνοιγμα-κλείσιμο, ακόμη και χωρίς χέρια (με κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα και το κλειδί στην τσέπη), καθώς και μεγάλη χωρητικότητα: 500 λίτρα στις εκδόσεις mild hybrid και 430 στην full hybrid (E-TECH). Μάλιστα, με το συρόμενο κάθισμα τραβηγμένο εμπρός, ο όγκος μεγαλώνει και άλλο έως και τα 575 λίτρα (E-TECH: 555 lt), ενώ με την πλήρη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος εκτινάσσεται στα 1.525 lt (E-TECH: 1.455 lt)!

Φουλ του Υβριδικού

Όπως έχετε καταλάβει, η γκάμα κινητήρων συνόλων του Austral αποτελείται από τέσσερις επιλογές, όλες τους υβριδικές. Στη βάση από πλευράς ισχύος έχουμε έναν ολοκαίνουριο τρικύλινδρο 1.200άρη τούρμπο βενζίνης που συνδυάζεται με 48βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid) και αποδίδει 130 ίππους. Έπειτα, υπάρχει η επιλογή του 1.3 Turbo με 12βολτο σύστημα mild hybrid σε δύο εκδοχές: με 140 και 160 ίππους.

Renault Austral Esprit Alpine RENAULT

Τέλος, ο 1.2 turbo στον οποίο αναφερθήκαμε πριν, συνδυάζεται και με ισχυρό σύστημα full hybrid 400 βολτ. Το συγκεκριμένο Austral ονομάζεται E-TECH και είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: με 160 και με 200 ίππους. Η ισχυρότερη είναι και αυτή που οδηγήσαμε πέριξ της Μαδρίτης.

Το νέο υβριδικό σύνολο της Renault ξεφεύγει από τις βασικές αρχές των full hybrid συστημάτων. Ο 1.2 turbo βενζίνης συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας εξ αυτών (50 kW) κινεί το όχημα και φορτίζει τη μπαταρία ιόντων λιθίου (2 kWh/400 V) και ο δεύτερος (25 kW) εκκινεί τον βενζινοκινητήρα (αντί μίζας), αλλάζει τις σχέσεις στο κιβώτιο και επίσης συμβάλλει στη φόρτιση της μπαταρίας. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει στους 200 ίππους και τα 410 Nm ροπής.

Renault Austral Esprit Alpine RENAULT

Το αυτόματο κιβώτιο αξίζει ιδιαίτερης μνείας. Διαθέτει 2 σχέσεις για την κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια, 4 για τον θερμικό κινητήρα (βενζίνης) και συνολικά 15 συνδυασμούς έτσι ώστε να επιλέγει την ιδανική σχέση για κάθε περίσταση. Λειτουργεί μόνο αυτόματα, που σημαίνει πως ο οδηγός δεν έχει τη δυνατότητα για χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων.

Στην πράξη, αυτό δεν σε απασχολεί ποτέ! Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι τόσο αρμονική και τόσο αποτελεσματική που δεν θα αναζητήσεις ποτέ τα χειριστήρια στο τιμόνι για να ανεβάσεις ή να κατεβάσεις ταχύτητα. Paddles βέβαια υπάρχουν, αλλά για να ρυθμίζεις την ένταση ανάκτησης ενέργειας κατά το ρολάρισμα – πόσο έντονα θα φρενάρει δηλαδή το αυτοκίνητο μόνο του όταν αφήνεις το γκάζι, για να εκμεταλλεύεται την επιβράδυνση και να φορτίζει τη μπαταρία.

Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει στο νέο υβριδικό σύστημα E-TECH της Renault, είναι η απόλυτα αθόρυβη λειτουργία του που στο 95% των περιπτώσεων θυμίζει ηλεκτρικό όχημα! Μόνο στο σανίδωμα του γκαζιού για πλήρη επιτάχυνση στον αυτοκινητόδρομο ή σε ορεινό δρόμο, π.χ. σε μια προσπέραση, αντιλαμβάνεσαι πως κάπου κάτω από το καπό υπάρχει θερμικός κινητήρας, αλλά ακόμη και τότε είναι εξαιρετικά ήσυχος, φανερώνοντας την εκπληκτική δουλειά που έχει γίνει και στην ηχομόνωση της καμπίνας.

Renault Austral Esprit Alpine RENAULT

Οι αλλαγές σχέσης γίνονται ανεπαίσθητα, η ισχύς ξεδιπλώνεται γραμμικά και οι επιδόσεις έρχονται αβίαστα στο πάτημα του γκαζιού. Τα 100 km/h από στάση είναι υπόθεση 8,4’’, ενώ η ρεπρίζ 80-120 km/h διαρκεί μόλις 5,6’’. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 175 km/h. Γενικά, η δύναμη είναι πανταχού παρούσα όταν την αναζητήσεις και το Austral επιταχύνει με σθένος και διατηρεί εύκολα υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα.

Ταυτόχρονα, είναι και ιδιαίτερα οικονομικό, με τη Renault να κάνει λόγο για μέση κατανάλωση 4,6 lt/100 km και εκπομπές CO2 102 g/km, που στην Ελλάδα συνεπάγονται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Στρίβει με τα τέσσερα

Κυριολεκτικά! Το Austral εξοπλίζεται στην έκδοση E-TECH (προαιρετικά) με την 3η γενιά του συστήματος τετραδιεύθυνσης 4Control της Renault. Το σύστημα στρίβει τους πίσω τροχούς, αντίθετα (έως 5 μοίρες) από τους εμπρός στις πολύ χαμηλές ταχύτητες για μεγαλύτερη ευελιξία και στην ίδια κατεύθυνση στις υψηλότερες για καλύτερο κράτημα. Μάλιστα ο οδηγός έχει τη δυνατότητα ρύθμισης της λειτουργίας σε 13 βαθμίδες.

Στην πράξη το 4Control συμβάλλει σημαντικά στην εκπληκτική οδική συμπεριφορά του γαλλικού SUV. Στην πόλη, νιώθεις το πίσω μέρος να στρίβει ανάποδα και να βοηθά το μήκους 4,5 μέτρων αμάξωμα να στρίβει με τη χάρη ενός Clio! Σημειώστε τον κύκλο στροφής: μόλις 10,1 m.

Renault Austral Esprit Alpine RENAULT

Στο ταξίδι, το SUV της Renault είναι ευθύβολο και εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά με οποιαδήποτε ταχύτητα, ενώ σε δρόμο με συνεχείς στροφές δείχνει πραγματικά ακλόνητο. Η αίσθηση στιβαρότητας του πλαισίου είναι παροιμιώδης. Η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης (μαζί με τους τροχούς 20’’) “κλέβει” λίγο από την άνεση και εστιάζει στην σταθερότητα και την ικανότητα μεταφοράς της ταχύτητας κίνησης μέσα στη στροφή.

Απλά σημαδεύεις με το τιμόνι και το αυτοκίνητο στρίβει χωρίς γλιστρήματα, χωρίς κλίσεις, χωρίς δράμα. Ακόμη κι αν επιδιώξεις το διώξιμο του πίσω μέρους, τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν και επαναφέρουν την τάξη πριν καλά καλά συμβεί το παραμικρό. Στα θετικά του αυτοκινήτου και τα δυνατά φρένα.

Renault Austral Esprit Alpine RENAULT

Μερίδιο στην άριστη εικόνα του Austral στον τομέα του κρατήματος έχουν φυσικά τα 32 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) που ενισχύουν την άνεση και την ασφάλεια στην οδήγηση.

Χάρη σε αυτά - και μεταξύ άλλων - το γαλλικό SUV φρενάρει αυτόματα για να αποφύγει ή να περιορίσει τις συνέπειες μιας μετωπικής σύγκρουσης, σε βοηθά να παραμείνεις στη λωρίδα κυκλοφορίας διορθώνοντας το τιμόνι όταν ξεχαστείς, διαβάζει τα όρια ταχύτητας και στα απεικονίζει στον πίνακα οργάνων, ρυθμίζει τη δέσμη των προβολέων έτσι ώστε να μην τυφλώνει τους άλλους οδηγούς, παρκάρει μόνο του στρίβοντας αυτό το τιμόνι και σου δείχνει ό,τι υπάρχει και συμβαίνει γύρω από το όχημα, με τρισδιάστατη κάμερα 360 μοιρών.

Renault Austral Esprit Alpine RENAULT

Εκτός δρόμου, το Austral δεν ξεφεύγει από τα δεδομένα των SUV. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 180 mm, που σε συνδυασμό με την έλλειψη τετρακίνητων εκδόσεων κάνουν ξεκάθαρο τον κυρίως ασφάλτινο προσανατολισμό του μοντέλου.

Θα ήταν παράληψη, τέλος, να μην αναφερθούμε στη συγκράτηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα (1.517 kg για το E-TECH), κάτι που επιτεύχθηκε με ακριβές λύσεις όπως η χρήση αλουμινίου στις πόρτες.

Το νέο Renault Austral αναμένεται στις εκθέσεις της Renault στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2023, με τις τιμές του νέου SUV να γίνονται γνωστές λίγο πριν.

Renault Austral Esprit Alpine RENAULT
TAGS RENAULT AUSTRAL ΔΟΚΙΜΗ RENAULT SUV ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ