ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Οδηγούμε το SUV Mokka Electric με το οποίο η Opel μας τοποθετεί στο μέλλον

Opel Mokka Electric P.Diamantis

Το ηλεκτρικό Opel Mokka είναι από τα SUV που σε παίρνουν από το χέρι και σε πάνε σε μια νέα πραγματικότητα, εκεί όπου το αστικό τοπίο δεν είναι πια ένα σύνολο από άχαρα χιλιόμετρα αλλά μια σκηνή που φιλοξενεί κάτι πιο ανθρώπινο.

Το ηλεκτρικό Opel Mokka Electric ανήκει σε αυτήν την δύσκολη και ανθρωποκεντρική κατηγορία των SUV’s. Είναι από εκείνα τα μοντέλα που τα κοιτάς και καταλαβαίνεις πως δεν σχεδιάστηκαν για να συμβιβάζονται με το σήμερα αλλά για να προετοιμάζουν τόσο το χρήστη, όσο και όσους το αντικρίζουν στο δρόμο, το αύριο. Είναι και αυτό το εξαιρετικό χρώμα της συγκεκριμένης περίπτωσης που είχαμε στα χέρια μας, που παίζει το ρόλο του στην “περιστροφή του κόσμου” γύρω από το ηλεκτρικό B-SUV της Opel.

Opel Mokka Electric P.Diamantis

Οι γραμμές του Mokka Electric δεν ακολουθούν τη λογική της συντηρητικής “κανονικότητας” που κάποτε χαρακτήριζε τη μάρκα. Εδώ, η Opel τόλμησε και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, μια και μιλάμε για μια ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία με πολλές πωλήσεις ανά την Ευρώπη και όχι μόνο. Έχτισε ένα crossover με αυξημένη σχεδιαστική ένταση, με γεωμετρία που θυμίζει concept car, με το Opel Vizor μπροστά να δίνει πρόσωπο στο αυτοκίνητο- ένα ενιαίο “μαύρο γυαλί” που ενώνει προβολείς και μάσκα σε μια επιφάνεια με hi-tech αισθητική.

Οι διαστάσεις είναι ιδανικές για την πόλη, με λίγο πάνω από 4 μέτρα μήκος και μόλις 2,56 μέτρα μεταξόνιο, όμως η εικόνα του είναι δυναμική και μοιάζει πολύ μεγαλύτερο. Στο πλάι, οι επιφάνειες είναι καθαρές, οι τροχοί –από 17 έως 18 ίντσες– γεμίζουν σωστά τα φτερά (παίζοντας παράλληλα σημαντικότατο ρόλο και στο “γεμάτο” κάδρο που αντικρίζει κανείς κοιτώντας το Mokka) και πίσω οι λεπτοί LED προβολείς δίνουν ένα ύφος premium.

Opel Mokka Electric Opel

Το Mokka δεν είναι απλώς ένα B-SUV. Είναι στην πραγματικότητα μια δήλωση από την Opel, πως η είσοδός της στην εποχή του ηλεκτρισμού, γίνεται με ιδιαίτερη φόρα και χωρίς να φοβάται να δείξει χαρακτήρα. Ανοίγεις την πόρτα και βρίσκεσαι σε ένα περιβάλλον που συνδυάζει γερμανική λογική με digital φουτουρισμό. Το Pure Panel της Opel είναι η καρδιά του cockpit και βασίζεται σε δύο οθόνες ενωμένες σε μια ενιαία διάταξη, με κρυστάλλινη απεικόνιση και γρήγορη απόκριση από το προηγμένο λειτουργικό.

Στα αριστερά τα ψηφιακά όργανα, στα δεξιά το infotainment με συμβατότητα σε Android Auto και Apple CarPlay αλλά και φυσικούς διακόπτες για όσα χρειάζεσαι γρήγορα. Η θέση οδήγησης είναι σχεδόν υποδειγματική. Χαμηλά για crossover, με σωστή στήριξη από τα καθίσματα που έχουν και πιστοποίηση AGR για την εργονομία τους. Η αίσθηση ποιότητας είναι σταθερά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Μαλακά υλικά στις σωστές επιφάνειες, προσεγμένες λεπτομέρειες και μια ατμόσφαιρα που συνδυάζει λειτουργικότητα με κομψότητα.

Opel Mokka Electric Opel

Στους χώρους του πίσω καθίσματος, δύο ενήλικες κάθονται άνετα, ενώ ένας τρίτος στη μέση θα δυσκολέψει κάπως τη συνύπαρξη. Το πορτμπαγκάζ στα 310 λίτρα δεν εντυπωσιάζει αλλά είναι παραπάνω από επαρκές για τις ανάγκες της καθημερινότητας, μια και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Mokka είναι ένα SUV/ crossover πόλης. Είναι το μοντέλο στο οποίο η Opel έδωσε προτεραιότητα στο design και τις αναλογίες, αντί της απόλυτης εκμετάλλευσης των χώρων και της πρακτικότητας.

Κάτω από το καπό, δεν υπάρχει πλέον θερμικό μοτέρ. Το Mokka Electric κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και 260 Nm ροπής, με την ισχύ να πηγαίνει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Η μπαταρία των 54 kWh εξασφαλίζει θεωρητική αυτονομία έως και 403 χιλιομέτρων κατά WLTP, νούμερο που στην πράξη μεταφράζεται σε περίπου 350–360 χιλιόμετρα οδήγησης σε μικτές συνθήκες- με πολύ περισσότερη πόλη και λίγο ανοιχτό δρόμο.

Opel Mokka Electric Opel

Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από την οδήγηση του ηλεκτρικού Mokka, είναι ιδιαίτερα ευχάριστη. Πατάς το γκάζι και το crossover εκτοξεύεται σχεδόν αθόρυβα, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να “έρχονται” σε 9 δευτερόλεπτα. Όμως, πέρα από τους αριθμούς, αυτό που μετράει είναι η ποιότητα που απολαμβάνουν οδηγός και επιβάτες στις διαδρομές τους με το Mokka. Η γραμμικότητα σε ενθουσιάζει, όπως και η ευκολία των χειρισμών σε κάθε περίπτωση.

Η Opel έδωσε βάρος στην ισορροπία. Η ανάρτηση –γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω– είναι ρυθμισμένη για να αντέχει την επιπλέον μάζα της μπαταρίας χωρίς να “κουράζεται” και να κουράζει. Στις λακκούβες και γενικότερα στις ανωμαλίες του θλιβερού οδικού δικτύου (σε ορισμένα σημεία της πόλης) κρατά χαρακτήρα, ενώ στις στροφές το κέντρο βάρους που εντοπίζεται αρκετά χαμηλά χάρη στη μπαταρία, δίνει μια ευχάριστη σπορ αίσθηση.

Opel Mokka Electric Opel

Δεν είναι GTi αλλά δεν είναι και ένα άχαρο ηλεκτρικό που απλώς σε μεταφέρει. Είναι ένα πολύ ευχάριστο μοντέλο της Opel, με ωραίο fine tuning στο σύνολο πλαισίου- ανάρτησης, το -γνωστό “άνιωθο”- τιμόνι και πολύ δυνατά φρένα που εμπνέουν εμπιστοσύνη, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά κάθε κατάσταση. Στην καθημερινότητα και στη ρουτίνα της φόρτισης, το Mokka Electric δείχνει και πόσο ώριμα σκέφτηκε η Opel.

Υποστηρίζει φόρτιση AC έως 11 kW, που σημαίνει πλήρη φόρτιση σε περίπου 5 ώρες σε αντίστοιχων προδιαγραφών wallbox. Σε ταχυφορτιστή DC, μπορεί να δεχτεί έως και 100 kW, με αποτέλεσμα το 20-80% να πραγματοποιείται σε 27 λεπτά της ώρας, ίσα να ξεμουδιάσεις αν κινείσαι εκτός πόλης, για να συνεχίσεις το ταξίδι σου. Ακόμα όμως και εδώ, έρχεται το ζήτημα της αξιοπιστίας, ως ένα ιδιαίτερα ισχυρό χαρτί για τα μοντέλα του Ομίλου Stellantis, να δώσουν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο αγοράς.

Opel Mokka Electric P.Diamantis

Το σύστημα διαχείρισης ενέργειας της Opel είναι “σφιχτό” και δεν αφήνει την αυτονομία να πέφτει απρόβλεπτα. Ο οδηγός ξέρει πάντα τι έχει και τι του μένει, προκειμένου να το αντιμετωπίζει χωρίς πρόσθετο άγχος. Αυτή η συνέπεια είναι που κάνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πραγματικά χρηστικό, με το πρόγραμμα “Β” στο κιβώτιο, να κάνει πιο έντονη την ανάκτηση της ενέργειας όταν ο οδηγός κρίνει πως το χρειάζεται. Στον τομέα της ασφάλειας, το Mokka Electric είναι full με ότι περιμένεις από ένα μοντέλο του 2025.

Adaptive Cruise Control με Stop&Go, Lane Keep Assist, Automatic Emergency Braking με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών, κάμερα οπισθοπορείας υψηλής ευκρίνειας και φώτα Matrix LED IntelliLux που φωτίζουν νύχτα σαν μέρα. Δεν μιλάμε για gimmicks- αναφορές στο press kit του αυτοκινήτου αλλά για τεχνολογίες που κάνουν το αστικό περιβάλλον πιο ασφαλές και πιο ξεκούραστο, καθώς όλες μα όλες, έχουν λόγο ύπαρξης και συμβάλλουν στη συνολικά ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία με το ηλεκτρικό SUV της Opel.

Opel Mokka Electric P.Diamantis

Οδηγείς το Mokka Electric στην πόλη και συνειδητοποιείς πως όλα έχουν αλλάξει. Η κίνηση δεν είναι πια αγγαρεία. Η αθόρυβη λειτουργία σου δίνει ηρεμία, το γρήγορο “γκάζι” σου επιτρέπει να ξεφεύγεις από δύσκολες καταστάσεις και η κάμερα 360° σε βοηθά να παρκάρεις εκεί που “αλλιώς” θα δυσκολευόσουν. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει στα 120–130 χλμ./ώρα με αξιοθαύμαστη σταθερότητα.

Ο θόρυβος είναι ελάχιστος, το τιμόνι στέκεται σωστά σε αυτό το περιβάλλον και η κατανάλωση κινείται γύρω στα 18 kWh/100 χλμ., τιμή πολύ λογική για το μέγεθος και την ισχύ του. Στην επαρχία, σε δρόμους με στροφές, ανακαλύπτεις πως το μικρό crossover έχει σπορ φλέβα. Το πλαίσιο κρατά, το βάρος δεν το προδίδει και ο οδηγός νιώθει ότι συμμετέχει, όχι ότι απλώς μετακινείται με ένα αθόρυβο “σκάφος”.

Opel Mokka Electric Opel

Το Mokka Electric δεν είναι απλά μια ηλεκτρική μετάβαση. Είναι μια πρόσκληση να δεις την καθημερινότητα αλλιώς. Σου θυμίζει ότι η οδήγηση μπορεί να είναι χαρά ακόμη και μέσα στην πόλη. Ότι η τεχνολογία δεν είναι ψυχρή αλλά είναι σε κάθε περίπτωση ενδιαφέρουσε και πάντα σύμμαχος. Ότι το design έχει λόγο ύπαρξης, γιατί σε κάνει να χαμογελάς κάθε φορά που πλησιάζεις το αυτοκίνητο. Κάπως έτσι, το Mokka σε κάνει και δεν στέκεσαι στα μειονεκτήματά του. Ναι, ok, όλοι θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, ίσως και μια έκδοση με περισσότερη ισχύ και σίγουρα -πολύ- φθηνότερο, αν και υπάρχει ακόμα “δρόμος” για να φτάσουμε εκεί.

Στην πραγματικότητα, αυτό που κάνει είναι να φέρνει μια ισορροπία που σπάνια συναντάς: εμφάνιση που γυρίζει κεφάλια (ειδικά σε αυτό το Laguna Green που είχαμε στη διάθεσή μας, με μαύρη οροφή και καπό), τεχνολογία αιχμής, ηλεκτρικό σύστημα με πραγματική χρηστικότητα και οδική συμπεριφορά που τιμά την παράδοση της Opel. Στην εποχή που τα crossover πολλαπλασιάζονται σαν φωτοτυπίες από ένα δυνατό εκτυπωτή, το Mokka Electric έχει προσωπικότητα και, αφού το οδηγήσεις, καταλαβαίνεις πως αυτό είναι που το κάνει να ξεχωρίζει.

Opel Mokka Electric P.Diamantis

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Opel Mokka Electric
Ισχύς (ίπποι): 156
Ροπή (Nm): 260 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 54,0
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 9,0”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 150
Μεικτή κατανάλωση (εργοστασιακή, kWh/100 χλμ.): 15,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 0
Βάρος (κιλά): 1.615
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ σε χιλιοστά): 4.150×1.987×1.515
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.561
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 310
Τιμή: Από 37.900 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ