Οδηγούμε το υβριδικό Mokka, το SUV που διατηρεί την Opel σε τροχιά “βάθρου” στην κατηγορία

Υπάρχουν SUV που σε βάζουν αμέσως στο “κλίμα τους”, πριν καν καθίσεις στο κάθισμα του οδηγού και το Opel Mokka είναι ένα από αυτά, καθώς η σύγχρονη όψη του σε κερδίζει άμεσα και σε “παίρνει” μαζί της.
Το compact SUV της γερμανικής φίρμας εμφανίστηκε πριν λίγα χρόνια σαν την αιχμή μιας νέας εποχής για την Opel με πιο αιχμηρή σχεδίαση, πιο τολμηρές αναλογίες, πιο δυναμικό χαρακτήρα. Σήμερα, με το νέο υβριδικό σύνολο 1,2 Hybrid, το Mokka αποκτά μια ακόμα πιο ενδιαφέρουσα πτυχή, συνδυάζοντας τεχνολογία και αίσθηση, με εκείνο τον ηλεκτρισμό στον αέρα που κάνει τη διαφορά.
Δεν μπορείς να μιλήσεις για το Mokka χωρίς να σταθείς στο πρόσωπό του. Το “Vizor”, η χαρακτηριστική μάσκα της Opel, είναι μια μονοκόμματη επιφάνεια που ενσωματώνει τα φωτιστικά σώματα και το έμβλημα. Είναι το νέο εταιρικό αποτύπωμα που ήδη συναντάμε και σε άλλα μοντέλα, αλλά εδώ δείχνει την πιο ολοκληρωμένη του έκφραση. Το Mokka είναι compact, σφριγηλό με προσεγμένες αναλογίες.
Το μήκος είναι 4,15 μέτρα και με το φαρδύ μετατρόχιο αλλά και τους περιορισμένους πρόβολους, η εικόνα του Mokka είναι απόλυτα στιβαρή. Η γραμμή του παραπέμπει σε κάτι πιο coupe από το συνηθισμένο SUV της κατηγορίας με τη boxy διάθεση. Οι λεπτομέρειες είναι που απογειώνουν την εικόνα και το Mokka έχει μπόλικες από δαύτες.
Τα Matrix LED φωτιστικά που δίνουν τεχνολογική αύρα, οι δυναμικές ζάντες των 18 ιντσών και το δίχρωμο αμάξωμα που τονίζει το “αιωρούμενο” τόξο της οροφής, είναι τα πιο σημαντικά από τα χαρακτηριστικά που κάνουν το Mokka να ξεχωρίζει. Είναι ένα αυτοκίνητο που δείχνει σίγουρο, έτοιμο να δηλώσει την παρουσία του είτε στα στενά της πόλης είτε σε μια πιο ανοιχτή διαδρομή.
Μπαίνοντας μέσα, βρίσκεσαι μπροστά στο “Pure Panel”. Δύο οθόνες, ενοποιημένες, δίνουν την αίσθηση ενιαίας διάταξης, όπου ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής για το infotainment, συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον αποτέλεσμα- οπτικά και όχι μόνο. Η Opel έχει αποφύγει την παγίδα της υπερβολής. Υπάρχουν ακόμα φυσικά χειριστήρια για τα πιο βασικά (κλιματισμός, ένταση ήχου), δίνοντας μια εργονομική ισορροπία.
Τα καθίσματα έχουν πιστοποίηση AGR, κάτι που σημαίνει ότι η εργονομία τους έχει δοκιμαστεί με επιστημονική προσέγγιση και αν μη τι άλλο, ακόμα και σε παρατεταμένη κίνηση, οι επιβάτες δεν θα ταλαιπωρηθούν και τόσο πολύ. Στην πράξη, είναι άνετα, με καλή πλευρική στήριξη, ιδανικά για μακρινές διαδρομές. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, με υλικά που δίνουν την αίσθηση στιβαρότητας και ευχάριστων υφών.
Το Mokka και η καμπίνα του, δεν είναι premium με τη γερμανική “βαριά” έννοια, αλλά αποπνέει σοβαρότητα και φινέτσα. Η μεγάλη είδηση είναι φυσικά κάτω από το καπό. Ο γνωστός τρικύλινδρος 1,2 τούρμπο έχει εξελιχθεί ώστε να συνεργάζεται με ένα 48βολτο υβριδικό σύστημα. Η απόδοση φτάνει τους 136 ίππους και τα 230 Nm ροπής, ενώ η κίνηση περνά αποκλειστικά από ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Το κιβώτιο αυτό φιλοξενεί τον μικρό ηλεκτροκινητήρα των 28 ίππων, ο οποίος μπορεί να κινεί το αυτοκίνητο για μικρές αποστάσεις ή να ενισχύει τον θερμικό κινητήρα στις φάσεις επιτάχυνσης. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι μόνιμου μαγνήτη και τοποθετημένος εντός του κιβωτίου, κάτι που του επιτρέπει άμεση εμπλοκή χωρίς απώλειες. Στην πράξη, μπορεί να κινεί μόνος του το Mokka σε αστικά περιβάλλοντα.
Για περίπου 1–2 χιλιόμετρα σε χαμηλές ταχύτητες, όπως στο “σταμάτα-ξεκίνα” της πόλης, το Mokka σε “πάει” ως EV. Η λειτουργία αυτή υποστηρίζεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,9 kWh, τοποθετημένη διακριτικά κάτω από το πάτωμα ώστε να μην επηρεάζει τον χώρο αποσκευών. Το ενδιαφέρον είναι ότι το Mokka Hybrid λειτουργεί με τρεις τρόπους- προγράμματα λειτουργίας.
Η μετάβαση από τη χρήση του ρεύματος, σε εκείνη της βενζίνης, είναι σχεδόν ανεπαίσθητη. Μόνο αν έχεις το αυτί σου τεντωμένο θα αντιληφθείς τη στιγμή που ξυπνά ο τρικύλινδρος. Η αίσθηση που παίρνεις είναι ακριβώς αυτή που θέλει η Opel αλλά και αυτή που εξυπηρετεί καλύτερα την αστική χρήση του μοντέλου, που πάντα ξεκινά ως “εξηλεκτρισμένο” και ιδιαίτερα “ζωντανό”, χωρίς όμως να χάνει την πρακτικότητα ενός βενζινοκίνητου.
Η κατανάλωση, σύμφωνα με την Opel, κινείται στα 5,7 l/100 km. Στην πράξη, με ήπια οδήγηση και έξυπνη χρήση της ενέργειας, μπορείς να δεις τέτοια νούμερα. Για ένα SUV με τέτοια δυναμική παρουσία, αυτό είναι εντυπωσιακό. Το Mokka Hybrid δεν είναι ένα απλό SUV για το σούπερ μάρκετ. Έχει μπόλικο χαρακτήρα και αυτό πρέπει να του πιστωθεί ως χαρακτηριστικό που το κάνει να ξεχωρίζει.
Όπως τα περισσότερα Opel, δεν διεκδικεί δάφνες για την επικοινωνία του τιμονιού με τον οδηγό του αλλά αυτό πραγματικά ξεπερνιέται πολύ εύκολα και γρήγορα. Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, αλλά ποτέ ενοχλητική. Απορροφά τις ανωμαλίες με γερμανική σοβαρότητα, διατηρώντας όμως το αμάξωμα υπό έλεγχο. Σε διαδρομές με στροφές, νιώθεις την αμεσότητα του τιμονιού, το οποίο έχει γραμμικό βάρος ως αντίσταση στα χέρια του οδηγού.
Δεν είναι σπορ αλλά καταφέρνει με την ακρίβειά του να εμπνέει εμπιστοσύνη. Το υβριδικό σύστημα δίνει μια επιπλέον ζωντάνια στις χαμηλές ταχύτητες. Εκεί που ένας απλός τρικύλινδρος θα χρειαζόταν χρόνο να “ξυπνήσει”, εδώ έχεις άμεση ροπή. Αυτό κάνει το Mokka Hybrid να δείχνει πιο σβέλτο στην πόλη, πιο πρόθυμο σε κάθε προσπέρασμα. Στον αυτοκινητόδρομο, η ηχομόνωση είναι ικανοποιητική.
Το κιβώτιο κρατάει τον κινητήρα σε χαμηλές στροφές και η συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου “στο πεδίο” είναι ώριμη. Μπορείς να κάνεις μεγάλες αποστάσεις χωρίς κούραση, εκτιμώντας και την άνεση των AGR καθισμάτων. Εκεί, η λειτουργία “sailing” –όπου ο κινητήρας σβήνει και το αυτοκίνητο ρολάρει με ηλεκτρική υποβοήθηση– αποδεικνύεται πολύτιμη για οικονομία καυσίμου.
Η Opel έχει φροντίσει το Mokka Hybrid να σταθεί στο ύψος της εποχής και στον τομέα της τεχνολογίας. Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, υπάρχουν σε αφθονία, με το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, το adaptive cruise control με λειτουργία stop&go, την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας να ξεχωρίζουν.
Τα Matrix LED φώτα, με 14 ανεξάρτητες μονάδες το καθένα, προσαρμόζουν τη δέσμη τους σε πραγματικό χρόνο, φωτίζοντας το δρόμο χωρίς να τυφλώνουν τους άλλους. Το infotainment, με Apple CarPlay και Android Auto ασύρματα, φροντίζει τη συνδεσιμότητα, ενώ η Opel δίνει και φωνητικό έλεγχο. Η αίσθηση είναι ότι βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο που ξέρει τι σημαίνει “σύγχρονο”.
Παρά τις compact διαστάσεις, το Mokka παραμένει πρακτικό. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί, ειδικά μπροστά, ενώ πίσω δύο ενήλικες θα ταξιδέψουν άνετα, αν και η κεκλιμένη οροφή περιορίζει λίγο τον αέρα πάνω από το κεφάλι. Το πορτμπαγκάζ, με 350 λίτρα χωρητικότητα, είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας, με καλή εκμετάλλευση του χώρου και διπλό πάτωμα για περισσότερη πρακτικότητα.
Το υβριδικό Opel Mokka δεν είναι απλώς μια ακόμα έκδοση ενός γνωστού SUV. Είναι η απόδειξη ότι η Opel, με τη σωστή διαχείριση από τον Όμιλο Stellantis, ξέρει να αξιοποιεί την τεχνολογία υβριδικών συστημάτων με τρόπο που δεν αφαιρεί ίχνος χαρακτήρα από το εκάστοτε αυτοκίνητο. Αντίθετα, τον ενισχύει. Είναι πιο ζωντανό, πιο οικονομικό, πιο επίκαιρο. Και ταυτόχρονα, με την ξεχωριστή σχεδίαση και το Vizor, το Mokka παραμένει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της κατηγορίας.
Στην τελική, το Mokka Hybrid είναι αυτό που ζητά η εποχή: ένα compact SUV με ξεχωριστή αισθητική, με τεχνολογικό υπόβαθρο, με οδήγηση που σε κρατά σε εγρήγορση και με κατανάλωση που σέβεται την τσέπη σου. Το “εξηλεκτρισμένο” βλέμμα του, τα Matrix LED και το Pure Panel μέσα, όλα συνθέτουν μια πρόταση που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Είναι η Opel του σήμερα, με το βλέμμα στο αύριο. Κι αυτό το αύριο δείχνει φωτεινό.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Opel Mokka 1.2 Hybrid
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.199 I3 turbo
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 136/ 5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 230/ 1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 9,1”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 208
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ. εργοστασιακή): 5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 129
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χιλιοστά): 4.150×1.787×1.535
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.575
Βάρος (κιλά): 1.219
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 350
Τιμή: Από 20.400 ευρώ (με προωθητική ενέργεια)