ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Οδηγούμε μια SUV πρόταση με χαρακτήρα: Αυτό είναι το νέο υβριδικό Dacia Bigster

Dacia Bigster Hybrid S24Auto K.Boidanis

Από την πρώτη ματιά, το Dacia Bigster δεν είναι απλώς “ένα ακόμη SUV” αλλά καθιστά σαφές από την πρώτη στιγμή, πως είναι έμπλεο στοιχείων που το αναδεικνύουν σε σοβαρή πρόταση με ξεχωριστό χαρακτήρα και μια προσέγγιση που τείνει να εκλείψει από την αγορά του αυτοκινήτου.

Με τις καθαρές γραμμές και την αποπνέουσα στιβαρότητα, το Bigster, παίρνει τη σκυτάλη από το Duster (το οποίο ειρήσθω εν παρόδω, γράψει τις δικές του “χρυσές σελίδες” για λογαριασμό της Dacia σε επίπεδο πωλήσεων) και προσφέρει μια μεγαλύτερη εναλλακτική για όσους έχουν ανάγκη τους έξτρα χώρους. Πατώντας σε στέρεες “βάσεις”, το Bigster έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που αναζητά κανείς σε ένα value for money SUV αυτοκίνητο τη σήμερον.

Dacia Bigster Hybrid S24Auto K.Boidanis

Οι γραμμές του είναι καθαρές και κάνουν έντονη την παρουσία του στο δρόμο. Η μάσκα εντείνει τη συνολική στιβαρότητα του αμαξώματος και σε συνδυασμό με στοιχεία όπως οι ζάντες αλουμινίου 19″ και η διχρωμία, δίνει την αίσθηση ότι δεν μιλάμε για “οικονομικό SUV” αλλά για ένα αυτοκίνητο με δυναμική εξωτερική εικόνα και προσωπικότητα που δείχνει πολύ ακριβότερο από όσο ο τιμοκατάλογος της Dacia προτείνει.

Εσωτερικά, το Bigster προσπαθεί να χτίσει εικόνα καλαίσθητου και πρακτικού χώρου. Το “δικτυωμένο” εσωτερικό προσφέρει και αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους για όλους τους επιβάτες και αρκετή χωροταξική άνεση, κάτι που το κάνει και προβάλλεται ως το απόλυτο οικογενειακό- “πολυεργαλείο” για την καθημερινότητα. Όπως και το αμάξωμα, έτσι και η καμπίνα του αυτοκινήτου, δείχνει από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς εκεί, πως είναι σχεδιασμένη με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες.

Dacia Bigster Hybrid S24Auto K.Boidanis

Με χώρο αποσκευών που φτάνει τα 612 λίτρα μπορεί εύκολα να φιλοξενήσει οικογένεια και μπαγκάζια, για απογευματινές εξορμήσεις, ψώνια αλλά και πολυήμερα ταξίδια. Επιπλέον, το εσωτερικό παρά την εμφανώς “οικονομική” προσέγγιση στα υλικά, δείχνει πρακτικό και καλά μελετημένο ως προς τη λειτουργικότητα με αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους όπως είπαμε, έξυπνες λύσεις και πολύ πλούσιο βασικό εξοπλισμό, όπως αρμόζει σε κάθε σύγχρονο SUV.

Το Bigster τού με το “Hybrid” σύστημα κίνησης, βασίζεται σε έναν τετρακύλινδρο βενζινο-κινητήρα 1.8 λίτρων σε συνδυασμό με ηλεκτρική υποβοήθηση. Η συνολική συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 155 ίππους, ενώ η ροπή και η συμπεριφορά του συστήματος –χάρη στους ηλεκτροκινητήρες– επιτρέπουν εκκινήσεις με ηλεκτρική υποβοήθηση και πιο ομαλή μετάβαση, ειδικά στην πόλη.

Dacia Bigster Hybrid S24Auto K.Boidanis

Το Bigster, “τσουλάει”αρκετά με ηλεκτρική δύναμη, κάτι που σημαίνει πως οι καταναλώσεις που θα δει ο οδηγός του, είναι εντυπωσιακά “κρατημένες” στο σύνολο των μετακινήσεων και των διαδρομών. Η ανάρτηση “σιτροενίζει” και μπορεί να επιτρέπει αυξημένες κλίσεις στις στροφές και υπό πίεση, κρατάει όμως στα πούπουλα τους επιβάτες, που θα περάσουν πάνω από τα γνωστά κατσαρά των ελληνικών δρόμων και δεν “θα νιώσουν”.

Dacia Bigster Hybrid S24Auto Dacia

Με τη μπαταρία να φορτίζεται εν κινήσει, δεν χρειάζεται να φορτίσεις σε πρίζα και αυτό είναι το θεμελιώδες πλεονέκτημα των υβριδικών αυτοκινήτων, που όπως παντού, έτσι και εδώ, εκτιμάται αναλόγως. Αυτό σημαίνει πρακτικά πως το Bigster μπορεί να κινηθεί “ήρεμα και έξυπνα”: για καθημερινές μετακινήσεις, αστικές διαδρομές, ακόμη και ταξίδια, η εμπειρία είναι πιο πολιτισμένη σε κατανάλωση καυσίμου και με μειωμένες εκπομπές, συγκριτικά με έναν κλασικό βενζινοκίνητο.

Dacia Bigster Hybrid S24Auto K.Boidanis

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της εταιρίας, είναι δυνατό σε αστικό κύκλο το αυτοκίνητο να κινείται ηλεκτρικά έως και 80% του χρόνου και αυτό είναι σούπερ εντυπωσιακό για ένα μοντέλο με τις διαστάσεις του Bigster. Αυτό το μίγμα της ηλεκτρικής υποβοήθησης με το θερμικό κινητήρα, πετυχαίνει την καλύτερη ισορροπία, μια και λειτουργικά το Bigster δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τον κραταιό (και μη) ανταγωνισμό.

Dacia Bigster Hybrid S24Auto K.Boidanis

Όταν πατάς γκάζι ή ξεκινάς από στάση, η μετάβαση είναι ομαλή κι αυτό δίνει στο Bigster μια “καθημερινή άνεση” που πολλές φορές απουσιάζει από τα οικονομικά SUV που μπορεί να βρει κανείς στην αγορά σήμερα. H ευκολία και η οικονομία στην πόλη είναι από τα πλέον δυνατά του σημεία. Αν και δεν είναι SUV με sport γονίδια, η συμπεριφορά του στην καθημερινή χρήση είναι απολύτως συνεπής και ικανοποιεί κάθε απαίτηση.

Dacia Bigster Hybrid S24Auto K.Boidanis

Μμπορεί το κιβώτιο να μην έχει τη λειτουργικότητα ενός αντίστοιχου σε premium SUV, αν και εδώ έχουμε πολλά να πούμε και γενικότερα, όταν η τιμή μπαίνει στην εξίσωση, το Bigster δείχνει πως έχει βρει την ισορροπία του- και αυτό είναι ένα στοιχείο διαφοροποίησης. Με το Bigster θα ταξιδέψεις άνετα και ξεκούραστα. Δεν θα σου λείψει τίποτα από εξοπλισμό και μόνο το interface που μοιάζει να είναι “πίσω” σε σχέση με τον πιο premium ανταγωνισμό.

Dacia Bigster Hybrid 155 Dacia

Η απόδοση δεν θα είναι ποτέ ζήτημα, ενώ και η lifestyle προσέγγιση, δείχνει επαρκής από κάθε γωνία θέασης. Όποιος λοιπόν θέλει ένα SUV με χαρακτήρα, όχι μόνο ως “εργαλείο” αλλά και ως “καθαρή” πρόταση lifestyle με bonus την άπλετη χρηστικότητα, το Bigster είναι ένα από τις πλέον ενδεδειγμένες επιλογές που έχει να κάνει. Όποιος θέλει υβριδική τεχνολογία με προσανατολισμό την απόλυτη οικονομία χρήσης και την “πράσινη” μετακίνηση, χωρίς να μπλέξεις με φορτίσεις, υποδομές και τα σχετικά, έχει το Bigster σε ακόμα πιο “κοντή” short list.

Dacia Bigster Hybrid S24Auto G.K. Photography

Εκείνος όμως που βάζει όλα τα παραπάνω στην εξίσωση ως ζητούμενα, χρειάζεται χώρους για οικογένεια, αποσκευές, ταξίδια ή καθημερινότητα και επιθυμεί κορυφαία σχέση τιμής / αξίας, τότε το Bigster παίζει σχεδόν χωρίς αντίπαλο, με το σύστημα ‎Hybrid 155 να το καθιστά μια από τις λίγες αλλά και πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία του (μαζί με το MG ZS Max Hybrid+) που για τα σημερινά δεδομένα, είναι και αυτά που “στρογγυλεύουν” πιο αποτελεσματικά από οτιδήποτε άλλο ομοειδές, τις “γωνίες” των απαιτήσεων.

Dacia Bigster Hybrid S24Auto K.Boidanis

Μην παρεξηγηθώ. Το Bigster, δεν είναι τέλειο. Δεν μπορώ να μην επισημάνω την απώλεια της πολιτισμένης μετάβασης μεταξύ ηλεκτρικής και υβριδικής λειτουργίας, όταν το αυτοκίνητο είναι υπό πίεση, σε ταξίδι, με φορτίο και αλλεπάλληλες στροφές, όπου το γκάζι και το φρένο εναλλάσσονται με απαιτητικό ρυθμό. Αντίστοιχα, ναι, η προσλαμβάνουσα “αίσθηση” από την καμπίνα και τα υλικά που σε περιβάλλουν όταν βρίσκεσαι εκεί, αν και πρακτική, δεν έχει ψήγμα premioum διάθεσης (κάτι που το προαναφερθέν MG έχει και με το παραπάνω).

Dacia Bigster Hybrid S24Auto K.Boidanis

Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτά είναι ψεγάδια που δεν ακυρώνουν αυτό που θέλει να είναι το Bigster, δηλαδή ένα προσιτό, χρηστικό, σύγχρονο SUV με πραγματικό χαρακτήρα. Είναι το “έξυπνο SUV” σου, αυτό που όταν το χρειάζεσαι, θα σου δώσει χώρο, οικονομία και μπόλικη ευκολία στην καθημερινότητα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Dacia Bigster Hybrid
Κινητήρας (κ.εκ.): Ι4, 1.793
Μέγιστη ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 155/5.500
Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.): 230/2.100
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 9,7”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 105
Διαστάσεις (ΜxΠxY χιλιοστά): 4.570×1.813×1.711 mm
Μεταξόνιο (χιλ.): 2.702
Βάρος (κιλά): 1.590
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 546
Τιμή: Από 23.459 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ