ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Με το νέο Citroen C3 Aircross στην Hybrid εκδοχή του βρίσκουμε την καθημερινότητα με ένα SUV όπως θα έπρεπε να είναι

Citroen C3 Aircross Hybrid S24 AUTO / P.DIAMANTIS

Το νέο Citroen C3 Aircross Hybrid δεν προσπαθεί να το παίξει γρήγορο, ούτε πολυτελές, τουλάχιστον όχι με την κλασική σημασία των όρων αλλά είναι ένα SUV που παίρνει τις έννοιες της άνεσης, της ευκολίας και της οικονομίας, τις κάνει κεντρικό του άξονα και μπορεί να “κάψει καρδιές” όντας πιο επίκαιρο από ποτέ απέναντι στις σύγχρονες ανάγκες.

Το C3 Aircross μεγάλωσε, ωρίμασε και κυρίως, εκμοντερνίστηκε. Έφυγε από την αισθητική λογική της καμπύλης και πέρασε με επιτυχία σε εκείνη των ίσιων γραμμών και των τολμηρών “τετραγωνισμένων” όγκων. Με μήκος πλέον κοντά στα 4,40 μέτρα, έχει γίνει ένα από τα πιο ευρύχωρα B-SUV της αγοράς. Η νέα του γενιά στηρίζεται στη πλατφόρμα Smart Car της Stellantis (μετεξέλιξη της CMP), κοινή με το νέο C3 και το Opel Frontera αλλά με εμφανώς πιο premium αίσθηση και προσέγγιση.

Citroen C3 Aircross Hybrid S24 AUTO / P.DIAMANTIS

Η μάσκα με το νέο σήμα της Citroen τραβάει βλέμματα, ενώ το προφίλ με τις “γεμάτες” επιφάνειες δίνει μια στιβαρότητα με διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Είναι το είδος του αυτοκινήτου που δείχνει σοβαρό χωρίς να είναι βαρύ. Κι αυτή η ισορροπία είναι ο πυρήνας του. Αυτό το αντιλαμβάνεσαι ακόμα πιο πειστικά, όταν βρεθείς μέσα στην καμπίνα με την προσεγμένη αισθητική. Μπαίνεις μέσα και νιώθεις αμέσως το “κάτι” που οι Γάλλοι λένε savoir-faire.

Το ταμπλό σε ξαφνιάζει με την ευθύτητά του, με υλικά που δεν διεκδικούν δάφνες πολυτέλειας αλλά την ίδια στιγμή, προσφέρουν ζεστασιά, οικειότητα και πρακτικότητα, ενώ και “βασικά” δεν τα λες. Η Citroen δεν ακολούθησε την παγκόσμια μόδα της υπερβολικής οθόνης. Εδώ έχουμε ένα οριζόντιο πάνελ 10,25 ιντσών που ελέγχει τα πάντα και έναν μίνι ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι που δείχνει μόνο τα απολύτως απαραίτητα και μάλιστα με λειτουργικά χαρακτηριστικά Head Up Display.

Citroen C3 Aircross Hybrid CITROEN MEDIA

Είναι μια μορφή ψηφιακού μινιμαλισμού που κάνει συνολικά το περιβάλλον της καμπίνας πιο ήρεμο. Σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την αίσθηση της άνεσης που εισπράττει ο οδηγός και οι επιβάτες, είναι τα καθίσματα. Μια και η χρήση της άνεσης ως βασικό συστατικό στις “συνταγές” της Citroen, η προσοχή στις λεπτομέρειες που άπτονται αυτής της προέκτασης του αυτοκινήτου, είναι καίριας σημασίας. Τα Advanced Comfort Seats, με διπλή στρώση αφρού διαφορετικής πυκνότητας, κρατούν το σώμα χωρίς να το πιέζουν.

Είναι σαν να κάθεσαι σε πολυθρόνα, όχι σε κάθισμα αυτοκινήτου. Η ανάρτηση, με τις χαρακτηριστικές Progressive Hydraulic Cushions, καταπίνει λακκούβες, σαμαράκια, κακοτεχνίες, όπως και να “πετάξεις” το αυτοκίνητο πάνω τους. Αν έχεις περάσει από C5 Aircross, θα αναγνωρίσεις το συναίσθημα μια και μιλάμε για ένα μαλακό, σταθερό αλλά και πλήρως απορροφητικό σύνολο, που θυμίζει ακριβό και full αναπαυτικό σαλόνι σπιτιού.

Citroen C3 Aircross Hybrid CITROEN MEDIA

Εκτός αυτού, το νέο C3 Aircross είναι σαφώς πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του, ειδικά στο πίσω μέρος, όπου τρεις ενήλικες κάθονται χωρίς παραχωρήσεις. Το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων προσφέρει γενναιόδωρο χώρο για πόδια και γόνατα, ενώ το πορτμπαγκάζ, με έως 460 λίτρα χωρητικότητα, βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας. Αν δε ρίξεις τα πίσω καθίσματα, ξεπερνάς τα 1.600 λίτρα και έχεις χώρο για ποδήλατα, βαλίτσες προκειμένου να κάνεις μια κανονική μετακόμιση.

Είναι από εκείνα τα SUV που πραγματικά κάνουν τη ζωή πιο εύκολη. Οι πόρτες ανοίγουν πλατιά, τα καθίσματα είναι στο σωστό ύψος για να μπαινοβγαίνεις χωρίς ακροβατικά (ειδικά όταν είσαι και κάποιας ηλικίας, εντάξει, στην τρίτη νεότητα…) και η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι εξαιρετική. Δεν χρειάζεται να “μάθεις” το αυτοκίνητο, δεν έχει “χούγια”, είναι φιλικό και “εύκολο” από την πρώτη στιγμή.

Citroen C3 Aircross Hybrid CITROEN MEDIA

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο νέος 1,2 PureTech 145 Hybrid, που συνδυάζει τον γνωστό τρικύλινδρο τούρμπο βενζίνης με ένα 48βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα. Το σημαντικό εδώ δεν είναι μόνο οι 145 ίπποι και τα 230 Nm ροπής αλλά η γραμμικότητα στον τρόπο που αποδίδονται. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας των 28 ίππων, ενσωματωμένος στο νέο e-DCT6 αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αναλαμβάνει τις εκκινήσεις και τα χαμηλά φορτία.

Έτσι, στις περισσότερες αστικές συνθήκες, το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις, χωρίς να χρειάζεται φόρτιση. Το αποτέλεσμα είναι μια ομαλότητα σχεδόν ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με μηδενικές καθυστερήσεις και εξαιρετική ροή στην πόλη. Η κατανάλωση είναι ένα ακόμα “λαμπερό” σημείο του νέου μοντέλου της Citroen. Σε πραγματικές συνθήκες, είδαμε 5,0–5,5 λίτρα/100 χλμ, τιμές που δύσκολα πετυχαίνεις σε SUV αυτού του μεγέθους.

Citroen C3 Aircross Hybrid CITROEN MEDIA

Και αυτό, χωρίς να κάνεις καμία προσπάθεια. Το σύστημα διαχειρίζεται μόνο του τη ροή ενέργειας με τρόπο σχεδόν αόρατο. Το C3 Aircross Hybrid δεν είναι φτιαγμένο για να σε συναρπάσει με επιδόσεις. Είναι φτιαγμένο για να σε ηρεμήσει. Να κάνει κάθε διαδρομή, ακόμα και τη διαδρομή-ρουτίνα προς τη δουλειά, κάτι πιο εύκολο, πιο ευχάριστο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά ακριβές. Η ανάρτηση φιλτράρει τα πάντα με έναν ανθρώπινο ρυθμό, χωρίς τις υπερβολές των σκληροπυρηνικών SUV.

Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή, ο κινητήρας ακούγεται μόνο όταν πιεστεί και η μετάδοση με το νέο λογισμικό στο αυτόματο κιβώτιο, είναι ιδιαίτερα ομαλή και έχει κλειδώσει στο χρονοντούπαλο της ιστορίας, τα “σκορτσαρίσματα” του παρελθόντος και τους… μετεωρισμούς μεταξύ δύο σχέσεων, που άφηναν τον οδηγό σε στάση αναμονής. Σε εθνική οδό, ταξιδεύει στα 130 χλμ/ώρα με λίγο πάνω από 2.000 σ.α.λ., διατηρώντας απόλυτη σταθερότητα.

Citroen C3 Aircross Hybrid S24 AUTO / P.DIAMANTIS

Το C3 Aircross δεν κουνάει, δεν ταλαντεύεται και φυσικά δεν κουράζει. Και αυτή είναι η πεμπτουσία του μοντέλου της Citroen, που έχει φτιαχτεί με γνώμονα το πόσο πιο ξεκούραστο στη χρήση του μπορεί να γίνει. Είναι το αυτοκίνητο που σε κάνει να φτάνεις πιο ήρεμος εκεί που πας, όποια κι αν είναι η διαδρομή. Η Citroen έχει εξοπλίσει το νέο Aircross με ό,τι χρειάζεται πραγματικά.

Το infotainment υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto ασύρματα, έχει OTA ενημερώσεις, φωνητικές εντολές και φυσικά ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στον τομέα της ασφάλειας, υπάρχουν όλα τα σύγχρονα καλούδια: adaptive cruise control, active lane keeping, αυτόματο φρενάρισμα, blind spot monitor, ακόμα και αναγνώριση κόπωσης οδηγού. Όλα λειτουργούν με τρόπο διακριτικό, χωρίς να σε ενοχλούν.

Citroen C3 Aircross Hybrid S24 AUTO / P.DIAMANTIS

Κρατήστε αυτό το τελευταίο, καθώς είναι και το νόημα “πίσω από τις λέξεις” του νέου C3 Aircross. Είναι ξεχωριστό, γιατί δεν έχει καμία πραγματική διάθεση να ασχοληθεί με “φθηνούς” εντυπωσιασμούς. Ασχολείται με την ουσία των πραγμάτων και σε αυτή την κατηγορία ενδιαφέροντος, καταφέρνει και δίνει τον καλύτερό του εαυτό. Δεν θα το βρεις πουθενά υπερβολικό, δεν προσποιείται πως είναι premium SUV.

Είναι όμως έξυπνο, πρακτικό και αληθινά άνετο, με εκείνη τη σπάνια γαλλική αύρα που κάνει την καθημερινότητα πιο ευχάριστη. Είναι το αυτοκίνητο που θα σε κάνει να πεις “ας πάμε μια βόλτα” χωρίς προορισμό. Γιατί κάθε χιλιόμετρο είναι γαλήνιο, και κάθε λεπτομέρεια δείχνει φροντίδα. Από το μαλακό τιμόνι και το ήσυχο κιβώτιο, μέχρι τη σιωπή της ανάρτησης όταν περνάς πάνω από κακοτράχαλο δρόμο.

Citroen C3 Aircross Hybrid S24 AUTO / P.DIAMANTIS

Στον κόσμο των SUV που διεκδικούν προσοχή με σπορ προφίλ και επιδόσεις, το νέο Citroen C3 Aircross Hybrid επιλέγει διαφορετικό δρόμο, εκείνον της ηρεμίας, της πρακτικότητας και της ευφυούς οικονομίας. Δεν είναι το ταχύτερο, ούτε το πιο high-tech SUV της αγοράς. Είναι όμως το πιο ανθρώπινο, με τεράστιους χώρους, αναπάντεχη οικονομία και μια ανάρτηση που θυμίζει τα παλιά καλά χρόνια της Citroen, τότε που η άνεση ήταν τέχνη και εμείς “ερωτευόμασταν” τη διαφορετικότητά των μοντέλων της. Και ναι, αυτό δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο παρά ένα κομπλιμέντο για τη φρέσκια προσπάθεια στην κατηγορία των B-SUV.

Citroen C3 Aircross Hybrid S24 AUTO / P.DIAMANTIS

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Citroen C3 Aircross Hybrid 145 MAX
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.199, I3 turbo
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 145/ 5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 230/ 1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη (e-DCT) 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 8,8”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 192
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, λίτρα/100 χλμ.): 5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 120
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.395×1.795×1.633
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.670
Βάρος (κιλά): 1.389
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 460
Τιμή: Από 25.000 ευρώ (27.500€ η έκδοση ΜΑΧ της δοκιμής μας)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ